Hmmm - to, že je bílé víčko pěnou, ještě nemusí znamenat defekt na těsnění hlavy.
Stačí jet párkrát na kratší vzdálenost, neprohřát motor a ta pěna se tam objeví i když máte těsnění pod hlavou v naprostém pořádku.
Tlakovanie vyrovnávacej nádržky.
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
olej
...to Hynku a co " měrka oleje ", každopádně bych to nechal natlakovat v servisu nebo u známýho, když se mi už snažíš zviklat, ale víš tyhle rady na dálku prostě mají svoje úskalí...sám jsem se po opravě hlavy setkal s tzv. malým neznatelným únikem kapaliny - prostě jenom umytá svíčka na posledním válci...nesrovnali hlavu a jenom naúčtovali...ale to je prostě život a přečti si soukromý zprávy...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Ak je ta biela suspenzia mastna tak nie je co riesit. Bud je v haji tesnenie alebo hlava (co je menej pravdepodobne). Na Nexii sa nema ako inak dostat olej do vody. Inak, ak je zmes uz v oleji, tak to urcite aj zle maze. Ja osobne som este nikdy nespozoroval v expanzke (pokial je vsetko v poriadku) ziadnu penu a ani neviem preco by sa tam mala tvorit a to na nijakom aute. Ale to je moja skusenost, mozno ma niekto aj inu. Mat taketo problemy, tak by som si to dal urcite pretlakovat a mozno by som to dal aj preventivne vymenit. Lepsie je vymenit tesnenie ako ostat niekde vysiet s zavarenym motorom. Ak sa motor niekolko krat zavari tak uz asi nebude stacit vymenit to tesnenie, zrejma bude treba tu hlavu zrovnat co uz je o niecom inom (myslim financne), nehovoriac, ze moze ta hlava aj prasknut, co uz je zlozitejsie na opravu. Inak ak by tu hlavu neskontrolovali aspon tym sprejom na praskliny (moc servisov ho nema) este pred montazou, tak sa ta oprava moze znacne predrazit (vlastna skusenost).
To ale není olej ve vodě! Jedná se pouze o vzdušnou vlhkost, která zkondensuje a motor , pokud se dokonale neprohřeje, nedokáže tuto vlhkost "odpařit" a ta se pak sráží na chladných místech, jako je víčko nebo měrka.
Proto se také doporučuje dřívější výměna oleje, pokud se jezdí na krátké vzdálenosti, tuším pod 15 km.
V případě proniknutí vody do oleje se z něj stává emulze, která se dá velmi lehce i laikem poznat. Olej je buďto čirý nebo tmavý, podle toho, jak dlouho v motoru je. Jakmile dostane mléčný nádech je to průser, který je nutno řešit, ale pěna na víčku je normální projev prostředí vzdušné vlhkosti, oleje a teploty.
Proto se také doporučuje dřívější výměna oleje, pokud se jezdí na krátké vzdálenosti, tuším pod 15 km.
V případě proniknutí vody do oleje se z něj stává emulze, která se dá velmi lehce i laikem poznat. Olej je buďto čirý nebo tmavý, podle toho, jak dlouho v motoru je. Jakmile dostane mléčný nádech je to průser, který je nutno řešit, ale pěna na víčku je normální projev prostředí vzdušné vlhkosti, oleje a teploty.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Jazdim denne 4 x 2 km + sem tam nieco dlhsie (napr. 7 km), parkujem vonku asi 3 metre od rieky, leto, zima a nikdy som nic nespozoroval na oleji, ale menim ho pravidelne napr. po kazdych 6000-8000 km. Inak som pisal o tej suspenzii pri studenom motore a na vycku expanzky, tam urcite nema byt preco mastna. Uz ma to necham tak, nech si robi kto chce co chce.
Ručička teploměru se musí začít hýbat, když se teplota kapaliny v motoru ohřeje na teplotu, kdy otevírá termostat, nebo tak nějak přibližně by to mělo být (neberte mě přliš za slova, ale takhle nějak to funguje prakticky na všech benzínových autech, co jsem možnost kdy vyzkoušet - prostě hadice od motoru k chladiči se začne ohřívat a přibližně v tu chvíli se začne zvedat ručička teploty).
Při současných ranních teplotách kolem 10°C tak přibližně po třech až pěti km běžné jízdy.
Při současných ranních teplotách kolem 10°C tak přibližně po třech až pěti km běžné jízdy.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...