PCV ventil

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

PCV ventil

Příspěvek od Rado77 »

Ahojte,

aj vam PCV ventil hrka, ked ho vytiahnete a potrasiete? Je v nom nejaka pruzinka, ale chcem sa spytat, ci aj vam to hrka, alebo ju mam znicenu. Ide ho inak lahko prefuknut ustami...

Diki moc!

Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Dodatok - isiel prefuknut po smere vzduchu, co je ok, lebo tlak vlastne odtlaci tesnenie na pruzinke a vzduch okolo tesnenia prejde. V noci som ale patral na webe a nasiel nakresy PCV ventilov. Podla obrazkov by som ho ale nemal dokazat prefuknut opacnym smerom a tesnenie by malo drzat. Musim este vyskusat...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Dodatok 2 - nesiel prefuknut proti smeru prudenia vzduchu, co je OK. Ked som z PCV ventilu vysunul hadicku, ktora ide do tela skrtiacej klapky (vystup z PCV ventilu) pri nastartovanom motore, otacky sa zvysili. Ked som ale vytiahol hadicku, ktora ide do PCV ventilu ako vstup (hadicka z hlavnej hadice nasavania vzduchu), otacky sa nezmenili. Vstupny cisty vzduch, ktory sa pri konci pred PCV ventilom spaja s vyparmi z veka ventilov asi iba napomaha spravnemu tlaku, preto to zrejme nemalo ziaden vplyv na otacky motora.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Dodatok 3-co je to PCV ventil???Happy.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

PCV ako Positive Crankshaft Ventilation. Najdes ho na hadicke, ktora ide z pravej casti veka ventilov a spaja sa s hadickou od privodu vzduchu. Za spojom je ten PCV ventil, a pokracuje to potom hore do tela skrtiacej klapky (zospodu). Robi to tu vec, ze berie vypary a nespalene splodiny z veka ventilov, zmiesa ich s cerstvym vzduchom a vrati sa za skrtiacu klapku, kde pokracuje standardnou cestou do valcov. Aspon tak tomu rozumiem...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Také to tak chápu

Příspěvek od Vazoun »

Také to tak chápu kolego " Rado " alespon jsem to tak nějak podobně kdesi četl, tudíž si myslím že to chápeš dobře. A ten popis je rovněž OK.
Zdravím všechny na foru - čau " Vazoun " :lol:
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 :P
Matiz SE r.v.07/2002 sv.zel.metlina U38 - STK+Emise do 07/2008 Obrázek
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ale myslim si, ze chlapci v Koreji to nevymysleli moc dobre, ze ten ventil umiestnili nalezato a nie nastojato. Ked som ho vybral a mal som ho vo vodorovnej polohe, ventil je stale pootvoreny. Navyse sa spolu s motorom hybe (po potraseni v ruke to tesnenie na pruzinke v nom hrka) a prepusta vzduch. Mam pocit ze neplni svoju funkciu, ako by mal. Keby bol postaveny nastojato, bolo by to podla mna lepsie.

Prilozil som aj narychlo nakresleny nakres zavreteho a otvoreneho ventilu Obrázek
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Díky moc za vysvětlení.Přeji hezký den,Happy. :lol:
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Není tam vodorovně

Příspěvek od Vazoun »

Schválně jsem se byl v garáži u Matize, podívat na ten ventil PCV / Positive Crankcase Ventilation / česky - soustava ventilace klikové skříně
ze zhora je vidět pouze potrubí /viz obr. 18 / v knize " jak na to " jinak se
o ventilu nic nepopisuje. Pokud jsem se podíval ze spodu, připadá mi že,
tam není na ležato, ale mírně našikmo. Tak nevím, zatím po pěti letech s
tím nemám problémy.Zdraví :lol: Vazoun :lol: Obrázek
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Chalani, trosku k starsej teme - PCV ventil ma 2 vyvody. Jeden do hadise nasavania, a druhy do sacieho potrubia. Ten do sacieho potrubia je sviniar, lebo zasiera komplet sacie potrubie (aspon ja tam mam cca pol centimetra bordelu). Ten bordel ide dole sacim potrubim v rurkach, urcite zaseiera aj ustia vstrekov, sacie ventily a vnutro valcov. Moja otazka - stacilo by vyviest hadicou tu cast PCV, ktora ide do sacieho potrubia niekam dole pod/za motor? Samozrejme s tym, ze sacie potrubie by sa zdola zaslepilo. Proste aby ten bordel z vyparov z hlavy valcov isiel mimo motor? Tu cast PCV potrubia, ktora ide este pred klapku, t.j. do gumenej hadice nasavania by som nechal, to by mohlo pomoct miernemu premazavaniu klapky atd, ale tu druhu so sacieho potrubia, tu by som rad vyviedol prec. Viem ze niektori manici tu hadicu potiahnu pod podvozkom, az za zadne koleso napriklad... Mne by stacilo ju vyviest niekde pod motor sikovne, ale tak, aby napr. na STK-cke nezacal chlapik pindat, ze "co Vam to tu tecie..." . Co vy na to chalani? - odviedli by ste ju prec mimo motor, alebo len precistili sacie potrubie a nechali ako je origo?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

Cau Rado. Tym ze by si to takto vyriesil si moc nepomozes, bo zasierat sa ti to bude stale z tej hadicky co nechas na nasavacej rure. Musel by si vyviest obe hadicky prec...ale to by si si zase moc nepomohol, bo ono to tam je z nejakeho dovodu a to je to ze pri spalovani vznikaju vselijake agresivne kyseliny ktore prenikaju do priestoru bloku motora a reaguju z kovmi a znehodnocuju olej, preto sa musia co najrychlejsie dostat prec a na to je to odvetranie z ventiloveho veka..a to prepojenie zo sacim potrubim je tam kvoli rychlejsiemu vytiahnutiu tych vyparov tym ze ich to vysaje a nasledne spaly, takze to zasieranie neni kvoli mazaniu ale je to taky vedlajsi efekt. A preto sa vacsinou odpoji iba ta hadicka co ide pred klapku aby sa ti nezasierala klapka a krokovy motorcek. A bud sa tam potom vlozi takzvany "oil catch can" a znovu sa spoji zo sacim potrubim, alebo sa na nu nasadi taky pidi filtrik a necha sa vonku a otvor v sacom potrubi sa zaslepi. Ten oil catch can by sa mal dat teoreticky uz rovno na hadicku co vedie z ventiloveho veka a ostatne nechat povodne.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

No parada, tomu vravim konstruktivna odpoved ;) Takze to necham ako je, len to cele precistim. Za tych 8 rokov sa tam sice nazbieralo v potrubi hodne vela, ale iba precistim a bude pokoj.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jasne nechat byt ma to jasnou funkci jedine bys musel do te hadicky nekam vsadit filtrik a ten velice casto menit pripadne cistit.ale nevim jestli to je rozumne reseni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Veru tak chlapi, necham ako je, iba vsetko precistim ;)

Co sa tyka PCV ventilu, vypytam si v obchode novy a potrasiem s nim. Ak hrkat nebude, tak ho aj kupim, stoji to len par korun.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jo vidis to sem zapomel jasne ventil chrasti.a chrasti i za behu motoru to je zcela normalni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“