Nádrž paliva Matiz
Moderátor: Blue Lanos
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Hynku,keby si poznal môjho už bývalého šéfa,tak asi tiež začneš rozmýšľať o tom,či nieje niekde nejaký strom na ktorom tie diplomy rastú,keď už on sa môže honosiť titulom Ing. A splňuje aj druhé kritérium,tiež chodil nasratý do roboty,dosť často už od brány,t.j. musel vstať hore opačným koncom a na nikoho nemal dobré slovo...Takí ľudia s nízkym IQ a vysokým postom,keď nevedia človeku vecne protiargumentovať,začnú buď urážať ľudí okolo seba,alebo sa sami urážať
Ale to sme zas obočili od témy,to sme riešili na POKECi.
Ale to sme zas obočili od témy,to sme riešili na POKECi.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Reklama
Chalani, nemate niekto na predaj benzinove cerpadlo? Kamos zhana nejake starsie cca do 1000 SKK. Nove stoji dost vela (cca 4500) Boli sme na vrakovisku, ale chlapik po nas chcel 1900 korun, a to nemame ziadnu zaruku a dany Matizek mal nabehane 95 tkm, takze by zrejme tiez mohlo kazdu chvilu odist...
Diki moc
Diki moc
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
A aj toto budem musiet riesit - prestala fungovat rucicka ukazovatela palivovej nadrze. Kontrolka zostatku paliva mi nesvieti uz asi 2 roky (pred nedavnom ale na chvilu ozila). Budem musiet vytiahnut cerpadlo a pozriet, v akom je stave, hlavne tie kontakty od plavaku...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
inak tu maju to cerpadlo aj za 3litre keby si chcel+ este by sa dala vybavit nejaka zlava
http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... eId=100717
http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... eId=100717
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
rado77 no neviem ci ta rucicka aby svietila kontrolka rezervy ma nieco spolocne s cerpadlom v lete ked som mal rozoberatu pristrojovku kvoli tomu snimacu na rychlost tak som rucicku ukazovatela zatisol na nulu a rozvietila sa mi kontrolka.(chcel som skusit ci sa vrati do povodneho stavu ked stale ukazuje stav benzinu ale nie ako ju nastavis tak ostane)
No je to fakt cudesne s tou rucickou paliva / kontrolkou rezervy....do slaboprudu som pako, ale podla schemy to ukazuje na 1 potenciometer (rucicka) a jedno cosi ako kontakt (kontrolka) a tieto komponenty su na palivovom cerpadle. Tak teraz neviem kde patrat, ci skor rozobrat palubovku, alebo vytahovat cerpadlo (prip. iba pozriet kontakty na nom zhora). Viete mi nejako poradit, ako postupovat? A dalsia otazka - preco rucicka paliva ostava v rovnakej polohe, aj ked je auto zamknute?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
no aj na budiku v pristojovke je namotani nejaky drotik ktory sa tvari ako cievka tak neviem ja sa tiez elektriky nechytam.Na zaciatok vymen ziarovku v kontrolke mozno je zla a otrasmi sa sem tam spoji vlakno tak ti to zasvieti,ale mozno nie, mozno to funguje na inom principe lebo som si vsimol ked ti svieti rezerva a vypnes motor a potom nastartujes tak ti hned nesvieti rozvieti sa az po urcitej dobe.
Ano, take javy ako pises som si tiez vsimal. Taktiez ta kontrolka zazinala/zhasinala, ked som sa rozbiehal al. brzdil. To mal asi na svedomi plavak, ako sa naklanala hladina benzinu. No je to haluska. Pozriem teda prvu tu ziarovku (mam nahradne) a tu rucicku. Ak nepomoze, pozriem kontakty na pal. cerpadle. A ak nepomoze, pojde von cerpadlo.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
A dalsia haluska: podla Srvice Manualu su 2 typy elektrickych schem - pre SIRIUS D3 a pre FENIX 5MR.
U toho prveho (SIRIUS) je rucicka paliva riadena ECM-kom podla schemy a kontrolka je riadena z palivoveho cerpadla. Nechapem, odkial by ECM vedelo o stave nadrze, aby menilo polohu rucicky...
U toho druheho (FENIX) su aj rucicka, aj kontrolka riadene z cerpadla, co sa mi zda logicke
Este tak vediet, ktory typ mam ja (Matiz I r.v.99). Pritom cerpadla na oba Matizy (I aj II) su pribl. rovnake, obe maju plavak s rezistorom (ci co to je, ta polkruhova ryska z kontaktov) a este taky bazmek, taky valcek kovovy alebo co...
U toho prveho (SIRIUS) je rucicka paliva riadena ECM-kom podla schemy a kontrolka je riadena z palivoveho cerpadla. Nechapem, odkial by ECM vedelo o stave nadrze, aby menilo polohu rucicky...
U toho druheho (FENIX) su aj rucicka, aj kontrolka riadene z cerpadla, co sa mi zda logicke
Este tak vediet, ktory typ mam ja (Matiz I r.v.99). Pritom cerpadla na oba Matizy (I aj II) su pribl. rovnake, obe maju plavak s rezistorom (ci co to je, ta polkruhova ryska z kontaktov) a este taky bazmek, taky valcek kovovy alebo co...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
A mne zase pre zmenu rucicka paliva ozila, a "hladne oko" tiez No niekde tam zrada bude, lebo ked som dotankoval za 300 SKK, rucicka sa ani nepohla smerom hore (cca 5 dni bola stale na 3/4, aj po tom dotankovani). Ale dole uz isla potom, suka mala !
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
A zase problem s rucickou....natankoval som plnu, rucicka vybehla na full. Potom som nieco prejazdil, isla pekne dole, ale sekla sa medzi tri stvrtiny az pol nadrze. Isiel som BA-PN a spet (+- 170 km), a rucicka stale na tom istom mieste. Takze sa "zasekava" od tej polovice nadrze a nizsie. Ked aspon vybehla, ked som natankoval plnu, problem bude jedine bud v plavaku (konktretne kontakty), alebo v cievke tej rucicky (neviem ci je to cievka ci co, z elektriky som magor, ale nejake to vinutie tam asi bude...).
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Takze rucicka paliva a kontrolka stavu nadrze su 2 nezavisle systemy. Rucicka je jasna, tu reguluje plavak. Kontrolku riadi taky bazmek kovovy, ktory meni odpor podla teploty. Ked je ponoreny v benzine, dava nejaku hodnotu, a ked uz je paliva malo, ohreje sa a da inu teplotu. Preto sa ta kontrolka rozsvecuje a zhasina pomaly, postupne. Taktiez je to vidno, ked brzdim al. pridavam, a podla toho sa rozsvecuje/zhasina, ked sa benzin v nadrzi prelieva.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Koho by zaujimalo, nafotil som daco pri oprave rucicky stavu nadrze : http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... Rozdelovac . Zda sa, ze v cievke rucicky bola spina. Rozhybal som ju rukou (isla najprv tazko) a prefukol. Vyzera ze problem bol tam. Zaroven som vymenil ziarovku ukazovatela rezervy a precistil aj kontakt na benz. cerpadlo. Zatial to funguje OK.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu