převodový stupeň ve městě
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
převodový stupeň ve městě
V jiné diskuzi tady proběhlo, že je lepší Nubiru držet v otáčkách. Tak by mě zajímalo, na jaký převodový stupeň jezdíte po městě, kde je povoleno jen 50km/hod? Jestli maximálně za 3 i na delším rovném úseku, nebo řadíte na 4 či dokonce za 5? Ta pětka ale nebude asi na tu padesátku to nejlepší.
Jezdím hodně po městě a řeším spotřebu, proto se ptám.
Jezdím hodně po městě a řeším spotřebu, proto se ptám.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
- Reklama
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
No záleží jak na kterém úseku a rychlosti, ale většinou automaticky při 50ti řadím na 4ku...když jedu Kombikem, tak tam nechávám 3ku tak do 60ti, protože miluju zvuk našeho laďáku....
Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Miluju zvuk motoru když zkrátí sání (tedy nad 3700 ot) takže 1 40 2 85 3 120 4 150 ale jen když je levnej benzin což nehrozí
Jinak po městě jezdím 60 na 4 ale i 70 na 5
Jinak po městě jezdím 60 na 4 ale i 70 na 5
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
ve meste kde plati 50 a neprekrocujes rychlost tak nejlepsi tomu motoru prospeje tak 1800 az 2000 otacek, zalezi to na kroutaku kdyz mas za 4 2000 tak lepsi je jezdit na 4 kdyz na 3 mas 2000otacek tak je lepsi 3, tim ze prepnes na 4 a budes mit 50 a otacky budou nekde kolem 1500 tak neusetris, ver mi
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....Ondras píše:Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.
Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Jak mám u sebe uvedeno měl jsem Pontiac Le Mans, což je vlastně Racer pro USA. A protože měl manuální převodovku, měl i kontrolku na to kdy řadit na vyšší stupeň. Prostě pokud palubní počítač zjistil, že by se na vyšší rychlostní stupeň jelo úsporněji, rozsvítila se kontrolka že máš řadit. Nejdřív mě to štvalo, že mi do toho auto kecá, ale po chvíli jsem se přistihl jak dávám ruku na šaltpáku a kontrolka se rozvěcuje A fakt mi nutila třeba ve městě jet 50 na pětku Měl jsem tam 1,6 benzin a jezdil jsem tak za 6,5 /100. Takže asi to motoru nevadí....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Ne není. Nemám teď u sebe tabullku s převodovými poměry, ale auto točí kolem 1500, což na ustálenou rychlost bohatě stačí. Nedochází k cukání, klepání ani ničemu podobnému.Ivoš píše:A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Jezdíval sem na 4ku 50, teď radši na 3ku 60. Nebudu vyhazovat zase za 3 roky bůra za nový kurvítko (pro nováčky EGR ventil). Vyšší otáčky neškoděj tolik jako nižší a navíc máš tak nějak víc síly pod palcem pro případ potřeby.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Je to jen domněnka, nebo názor, který se dá nějak podložit? Můj slabý motor má v 1500 ot./m točivý moment 130Nm na setrváku, okolo 400Nm na kolech a výkon zhruba 25HP. Tvrdím (a budu, dokud mi to někdo nevyvrátí), že tyto hodnoty jsou více než dostatečné pro pohodlné překonání jízdních opdorů při ustálené padesátce.lubinob píše:Myslim, ze 1500 otacok je na 5 dost malo
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny