převodový stupeň ve městě

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

po městě jezdím většinou

za 3, to bohatě stačí
5
21%
za 4, je to akorát
16
67%
za 5, spěchám
3
13%
 
Celkem hlasů: 24

Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

převodový stupeň ve městě

Příspěvek od Vlasta »

V jiné diskuzi tady proběhlo, že je lepší Nubiru držet v otáčkách. Tak by mě zajímalo, na jaký převodový stupeň jezdíte po městě, kde je povoleno jen 50km/hod? Jestli maximálně za 3 i na delším rovném úseku, nebo řadíte na 4 či dokonce za 5? Ta pětka ale nebude asi na tu padesátku to nejlepší. :lol:
Jezdím hodně po městě a řeším spotřebu, proto se ptám.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No záleží jak na kterém úseku a rychlosti, ale většinou automaticky při 50ti řadím na 4ku...když jedu Kombikem, tak tam nechávám 3ku tak do 60ti, protože miluju zvuk našeho laďáku.... ;)
Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Miluju zvuk motoru když zkrátí sání (tedy nad 3700 ot) takže 1 40 2 85 3 120 4 150 :lol: :lol: ale jen když je levnej benzin což nehrozí :cry: :cry:
Jinak po městě jezdím 60 na 4 ale i 70 na 5 8) 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

ve meste kde plati 50 a neprekrocujes rychlost tak nejlepsi tomu motoru prospeje tak 1800 az 2000 otacek, zalezi to na kroutaku kdyz mas za 4 2000 tak lepsi je jezdit na 4 kdyz na 3 mas 2000otacek tak je lepsi 3, tim ze prepnes na 4 a budes mit 50 a otacky budou nekde kolem 1500 tak neusetris, ver mi :lol: :lol: :lol:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Jura »

Ivoš píše: Je to asi tak, že: 1: 0-20, 2:20-35, 3: 35 - 50(60), 4: 50 - 70 a pak pětka....
Jojo, naprostej souhlas. Za standardní situace jezdím cca stejně a považuju to za rozumný a optimální.
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Uživatelský avatar
lubinob
Příspěvky: 216
Registrován: pon zář 10, 2007 10:48
Bydliště: Senica

Příspěvek od lubinob »

Pri 50-tke ešte nechávam trojku,
bežne jazdím asi takto: 1: 0-20, 2: 20-40, 3: 40-60, 4: 60-80 a potom za 5
Ale občas pri dlhej rovinke v meste dám pri 70 päťku...
Nubi 1,6 SX combi, r.v. 97, LPG Lovato, klima - PREDANÉ
ŠKoda Octavia II 1,9 TDi Elegance Plus 2008
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Takhle jezdín se Sedanem....přece jen u 2,0litru by to bylo dost blbý řadit jak jsem psal předtím ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.

Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

No když jedu z jihu na sever, tak na 4, ale ze severu k jihu na 3,je to totiž do kopce! ;) ;) ;)
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Ondras píše:Pětka jako spěch? Ale... Pětka je u většiny aut ideální stupeň na ustálenou(!) padesátku. Jezdil jsem tak s Matesem, jezdím i Hondou. Zcela OK.

Pokud někdo tvrdí, že při padesátce přeřazením z trojky na čtyřku nebo pětku neušetří, tak patrně nemá nebo nevnímá palubák s údajem o aktuální spotřebě.
A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Jak mám u sebe uvedeno měl jsem Pontiac Le Mans, což je vlastně Racer pro USA. A protože měl manuální převodovku, měl i kontrolku na to kdy řadit na vyšší stupeň. Prostě pokud palubní počítač zjistil, že by se na vyšší rychlostní stupeň jelo úsporněji, rozsvítila se kontrolka že máš řadit. Nejdřív mě to štvalo, že mi do toho auto kecá, ale po chvíli jsem se přistihl jak dávám ruku na šaltpáku a kontrolka se rozvěcuje :!: :!: A fakt mi nutila třeba ve městě jet 50 na pětku :!: :!: Měl jsem tam 1,6 benzin a jezdil jsem tak za 6,5 /100. Takže asi to motoru nevadí....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Ivoš píše:A není pro motor docela záhul? Jen takhle si šudlat na 5ku při 50tce...motorům nerozumím, proto se ptám....já to takhle párkrát zkusil a motor málem chcípnul....
Ne není. Nemám teď u sebe tabullku s převodovými poměry, ale auto točí kolem 1500, což na ustálenou rychlost bohatě stačí. Nedochází k cukání, klepání ani ničemu podobnému.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Jezdíval sem na 4ku 50, teď radši na 3ku 60. Nebudu vyhazovat zase za 3 roky bůra za nový kurvítko (pro nováčky EGR ventil). Vyšší otáčky neškoděj tolik jako nižší a navíc máš tak nějak víc síly pod palcem pro případ potřeby.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
lubinob
Příspěvky: 216
Registrován: pon zář 10, 2007 10:48
Bydliště: Senica

Příspěvek od lubinob »

Myslim, ze 1500 otacok je na 5 dost malo, vacsinou jazdim po meste nad 2000 otacok a mimo nad 2500 otacok, vrchnu hranicu zamerne neuvadzam... :lol: :lol: :lol:
Nubi 1,6 SX combi, r.v. 97, LPG Lovato, klima - PREDANÉ
ŠKoda Octavia II 1,9 TDi Elegance Plus 2008
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

lubinob píše:Myslim, ze 1500 otacok je na 5 dost malo
Je to jen domněnka, nebo názor, který se dá nějak podložit? Můj slabý motor má v 1500 ot./m točivý moment 130Nm na setrváku, okolo 400Nm na kolech a výkon zhruba 25HP. Tvrdím (a budu, dokud mi to někdo nevyvrátí), že tyto hodnoty jsou více než dostatečné pro pohodlné překonání jízdních opdorů při ustálené padesátce.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“