Tico vs Matiz

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
99
Příspěvky: 104
Registrován: čtv pro 27, 2007 13:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Tico vs Matiz

Příspěvek od 99 »

Ahoj všem Daewoocluberům!
Již poměrně dlouhouu dobu máme tico, a tak přemýšlím o "upgradu" a mé myšlenky směrují k Matizovi. Zajímali mě zkušenosti hlavně od těch uživatelů, kterí také přešli z Matize na Tico. Tico má 32kW, Matiz 38kW, ale zase je těžší, takže jestli to tak nějak vychází na stejno - mám na mysli akceleraci a nebo je Matýzek zase o něco živější :?: :) Děkuji za Vaše zkušenosti! Pepino
Reklama
 

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO :D
Obrázek

Prístrojovka nášho bývaleho Tica
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

doplním: Zadní dveře se u Matíze SE otevírají i zevnitř, z místa řidiče.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

V.Brousek píše:doplním: Zadní dveře se u Matíze SE otevírají i zevnitř, z místa řidiče.
Ja mám taký skromejší,akčný model PURE,zvnútra sa dá otvoriť len nádrž a čo je zvláštnosť,ani zrkadlá sa nedajú zvnútra nastaviť,podobne ako na Ticu,čo ma ale najviac sprvu prekvapilo u MATIZa bolo víčko nádrže na pravej strane,po GETZe a Ticu som to bral ako samozrejmosť vľavo a prvý raz som sa postavil aj k stojanu na opačnú stranu,predtám mi zas trvalo,než som si na tú ľavú stranu zvykol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
P3RF3KT
Příspěvky: 115
Registrován: úte led 16, 2007 21:07

Příspěvek od P3RF3KT »

psal sem ti na icq :-)
Daewoo Matiz- 0,8 stříbrná metla
Tony M
Příspěvky: 61
Registrován: pát pro 29, 2006 01:07
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tony M »

Tico bolo dobré auto, ale ich doba už skončila. Tica sú už na hranici životnosti a často aj za ňou- Najväčší rozdiel je v bezpečnosti. Matiz síce nepatrí medzi super bezpečné autá, ale jeho crash test nebol zlý (***). U tica nie je známy crash test, ale predpokladám katastrófu. Štandardný Matiz nemá bezpečnostnú výbavu, ale dovozové majú airbagy a ABS. Spark ich má štandarde aj v najnižšej výbave.
Chevrolet Spark 0.8 , pred tým Daewoo Matiz 0,8 S
franta3
Příspěvky: 9
Registrován: čtv kvě 14, 2009 13:35

Re: Tico vs Matiz

Příspěvek od franta3 »

Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
inertt
Příspěvky: 52
Registrován: ned úno 08, 2009 13:58

Re:

Příspěvek od inertt »

alvin píše:Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO :D
Obrázek

Prístrojovka nášho bývaleho Tica

Ake ma zrychlenie tvoj matiz?
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Tico vs Matiz

Příspěvek od alvin »

no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
soooc
Příspěvky: 89
Registrován: čtv kvě 04, 2006 20:55

Re: Tico vs Matiz

Příspěvek od soooc »

franta3 píše:Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
Ta nadrz je nejvetsi bolest, ja uz budu menit po druhe :( Jeste to teda drzi gumoasfalt, ale tomu dlouheho trvani nedavam. Ale jinak to auto hnije tak normalne, mame rok 96 a vyvar jenom jeden a jeste navic slaby.
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!
inertt
Příspěvky: 52
Registrován: ned úno 08, 2009 13:58

Re: Tico vs Matiz

Příspěvek od inertt »

alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i

je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)
soooc
Příspěvky: 89
Registrován: čtv kvě 04, 2006 20:55

Re: Tico vs Matiz

Příspěvek od soooc »

inertt píše:
alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i

je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)
V ticu tak nejak jeste tyhle vychytavky, jako ridici jednotka nejsou :-) Jedine, co ti pomuze, je ze vymyslis, jak tam dat lepsi karburator a dodelas si prime sani. Tim tak nejak moznosti konci.
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“