Olej
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Olej
Nazdárek. Moje Nexia už nalítala přes 260.000 km a leju do ní Castrol Magnatec 10W-40 tak bych se chtěl jenom zeptat jestli bych už neměl lít 15W-40. Protože táta na Vectře má nalítáno 140.000 a přešel z 5W-40 na 10W-40.děkuji.
- Reklama
S tymi olejami je to tazke, kazdy motor je iny, niekto jazdi dlhe trasy, niekto len kratke, niekto pretahuje vymeny oleja atd. Kedysi som poslal email jednemu vyrobcovi motorovych olejov na tech. oddelenie s viacerimi otazkami co sa tyka pouzivania olejov. Odpoved bola asi v tom zmysle, ze jedna vec je, ze vyrobca auta odporuca nejaku specifikaciu oleja (samozrejma, v zarucnej dobe, by sa to malo dodrziavat)a druha vec je, ze ten motor sa opotrebovanim meni a tym sa menia aj naroky na olej. Cim viac je motor opotrebovany, tym viac mu prospeje mineralny olej. Pozor je treba davat na to aby to bol kvalitny olej, pretoze obyc. polosynteticky (napr. z nejakeho hypermarketu za par kacek) bude pravdepodobne kvalitou hodne stracat a tym padom motoru moc nebude prospievat. Uz mam tiez najazdene nieco cez 200.00 km a ked som nedavno kupoval novy olej, tak som uz drzal v ruke prave ten mineralny, no este som sa rozhodol pre 10w-40 avsak s primesou pre motory, ktore maju nieco zasebou. Nabuduce vsak uz urcite skusim ten mineral 15w-40, mozno sa to odrazi aj na lepsej spotrebe. Treba skusit, pretoze sa to neda jednoznacne povedat, kedy je ten spravny cas. Inak ma este ten pan varoval pred takym tym nezmyslom, co sa obcas stava a to je, ze niekto si kupi jazdene auto, chce na nom spravit tu zakladnu udrzbu a samozrejma, ze chce menit olej a tak hyckany reklamami, kupi plnesynteticky, s predlzenou dobou vymeny a jednoducho ho tam naleje. To je zvacsa velka chyba (teda pokial tam bol polosyntet. alebo mineralny olej)), pretoze v motore sa usadza karbon, a tento lej ho dokonale rozpusta, takze je velke riziko, ze sa ucpe nejaky mazaci kanalik a motor je ..... . Prejst z syntet. na polosynt. a potom na mineralny, neni problem, horsie to je naopak. Inak pozor na to, ten mineralny olej je potrebne castejsie menit.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Zas tak černě bych to neviděl...tátovi 8V Nexia nežrala olej ani při 340 tkm...
...třeba u Felicií je spotřeba oleje skoro vždycky zaviněná špatným těsněním dříků ventilů...ale nevim jestli se to dá vztáhnout i na Nexii...
...třeba u Felicií je spotřeba oleje skoro vždycky zaviněná špatným těsněním dříků ventilů...ale nevim jestli se to dá vztáhnout i na Nexii...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Ne nedolieva sa normalne..
..na "maloobjemovych diesloch" alebo na motoroch z lahkobeznym olejom..
..davame zakaznikom sice litrovku oleja do rezervy.. ale pocas servisneho intervalu
..by nemal mat potrebu doliat viac nez 1-3dcl oleja...( LONGLIFE OLEJ ) na 30tkm
to ze uz musish dolievat znamena, ze opotrebenie valca je na "hranici opotrebenia"
teda ze kompresia vo valci je za studena pod pripustou hodnotou, nez za tepla..
cize za telpa valec tesni, za studena nie, olej zere za studena..za tepla este nie..
pri tomto opotrebeni sice nepozorujesh zhorsenie chodu motora, ale pozorujesh
ubytok oleja, ktory za spaluje, vdaka netesnym piestnym kruzkom..
..
pokial by si musel dolievat 1liter pri kazdom tankovani, tak to uz by si aj poznal
ze ten motor netahne.. a nebolo by videt cez dymovu clonu..
mozno by ti ale pomohlo vymenit piestne kruzky..
..na "maloobjemovych diesloch" alebo na motoroch z lahkobeznym olejom..
..davame zakaznikom sice litrovku oleja do rezervy.. ale pocas servisneho intervalu
..by nemal mat potrebu doliat viac nez 1-3dcl oleja...( LONGLIFE OLEJ ) na 30tkm
to ze uz musish dolievat znamena, ze opotrebenie valca je na "hranici opotrebenia"
teda ze kompresia vo valci je za studena pod pripustou hodnotou, nez za tepla..
cize za telpa valec tesni, za studena nie, olej zere za studena..za tepla este nie..
pri tomto opotrebeni sice nepozorujesh zhorsenie chodu motora, ale pozorujesh
ubytok oleja, ktory za spaluje, vdaka netesnym piestnym kruzkom..
..
pokial by si musel dolievat 1liter pri kazdom tankovani, tak to uz by si aj poznal
ze ten motor netahne.. a nebolo by videt cez dymovu clonu..
mozno by ti ale pomohlo vymenit piestne kruzky..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
hmm, to su mi problemy - do motorky lejem okolo litra na 3000km a ako pise JRD - ked nastartujem, tak sa odtial vyvali kudol dymu, ked sa zohreje je ok, ale ked tomu nalozim plny kotol, tak mam hned aj dymovu clonu . neriesim a lejem 5W-50 mobil1 racing oil... hlavne, ze typek, co mi to predaval vravel, ze "kolko nalejem, tolko vypustim"
Tak to ta moje firemní fábka s 90tkm musí bejt teda vylágrovaná až běda už od výroby, protože žere asi litr na deset tisíc a servis tvrdí, že je to normál. Neřeším to, není to moje a v současném zaměstnání za nedlouho končímJRD McLAREN píše:Ne nedolieva sa normalne..
..na "maloobjemovych diesloch" alebo na motoroch z lahkobeznym olejom..
..davame zakaznikom sice litrovku oleja do rezervy.. ale pocas servisneho intervalu
..by nemal mat potrebu doliat viac nez 1-3dcl oleja...( LONGLIFE OLEJ ) na 30tkm
to ze uz musish dolievat znamena, ze opotrebenie valca je na "hranici opotrebenia"
teda ze kompresia vo valci je za studena pod pripustou hodnotou, nez za tepla..
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Dolievam asi 0.7 l na 8.000 km (od vymeny k vymene). Dolievanie hodne zavisi od konstrukcie motora, ci je to diesel, alebo benzin, taktiez dost zavisi od toho, ci je ten motor novy (v zabehu beru podstatne viacoleja), alebo "vylagrovany". Kazdy motor je dimenzovany s nejakymi volami a podla toho si ho beru. Inak asi najviac z tych klasickych benzinovych motorov si papkaju motory z Alfy Romeo s oznaceni TS, pri razantnejsej jazde aj vyse 1 l na 1000 km a ak sa tam pouziva iny ako je doporuceny - Selenia, tak to odnesie ako prvy katalizator, nehovoriac o tom, ze motor trpi. Inak, tie Alfy ho "zeru" tak vela, pretoze uz ako novy motor ma velke vyr. vole (aby sa dal dobre vytacat) a potom preto, ze dna piestov su chladene olejom a pri tej razantnej jazde sa ten olej dost "odparuje".