Problém - ručná brzda
Moderátor: Blue Lanos
Problém - ručná brzda
Zdravím chalani, nemá niekto skúsenosti s ručnou brzdou, ktorá pri rozbiehaní dosť hlasno vŕzga? A vlastne už aj dosť slabo brzdí, ale podľa môjho názoru obloženie je ešte dosť hrubé. Prebrúsil som obloženie a aj vnútro bubnu brúsnym papierom, ale bez výsledku. Nastavil som ju tak, aby len málo koleso nabŕžďalo, ale po zatiahnutí ručnej to veľmi slabo brzdí. Slabé brzdenie môžu byť aj vyťahané lanká? Ale čo tam potom vŕzga? Keď odpojím ručnú úplne, tak to prestane.
Vďaka za akékoľvek odpoveďe a rady.
Vďaka za akékoľvek odpoveďe a rady.
Daewoo Leganza, r.v.98, 2.0l 16V, automat, koza, autom.klima, al.disky,
- Reklama
-
- Příspěvky: 166
- Registrován: sob zář 08, 2007 17:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém - ručná brzda
ona ruční brzda u leganzy je taková docela na nic řešená, mě to taky dělalo, napnul jsem ji a je to ok
No já bych typnul lanovody, máš je zarezlé a blbě se vracejí a pak pakny pořád dřou a to je to skřípání. Jinak se dá ta brzdící podkova štelovat, je to posané v sekci Nubira (má stejné zadní kotouče i ručku) Ale ale Palikx tam také psal a dle něj je to celý blbě a buď to brzdí jako blázen, nebo skoro vůbec ne
máš to tady i s fotkama: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... a&start=15
máš to tady i s fotkama: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... a&start=15
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Presne to to robila aj moje amal som aj nové obloženie a nakoniec chyba bola v jednom lanku lebo sa predrala izolácia tam pri držiaku na zadnej náprave a to sa zanieslo no meniť som ho nemusel ale som ho vybral a vyčistil ,premazal a vše je OK Jinak to zistíš tak že v kabíne pod loketnou operkou odpojíš laná a odpojíš je aj na brzde (ide to dobre lebo ak povolíš lanko tak vzadu je jenom zaháknuté) no a musí chodiť uplne volne žiadne drhnutie . Jo blanko z predu ak nemusíš tak nevyberaj proste si bovden zajisti lebo to dosť blbo ide naspeť ale ani to nie je horor dá sa to Jo ono sa to dá zistiť aj vizuálne ale to nie je isté proste pod operkou pozri ako Ti pri povolenej brzde stoja lanka a musie byť rovnaké keď jedno z nich bude akoby smerom dozadu tak to je vadné
Pozerám že ma Richard predbehol ale velmi dobre Ti tam nahodil ten link tam Petrm píše ako to nastaviť vzadu tak som to robil a teraz je ručná 100%
Pozerám že ma Richard predbehol ale velmi dobre Ti tam nahodil ten link tam Petrm píše ako to nastaviť vzadu tak som to robil a teraz je ručná 100%
Tak ja jsem nastesti ten prvni pripad, kdyz ji mam zatazenou na 3 zuby, tak se ani nerozjedu! Ale je fakt, ze kdyz jsem auto koupil, tak rucka nefungovala defacto vubec, takhle mi to tehdy spravili v servisu...Richard píše:Palikx tam také psal a dle něj je to celý blbě a buď to brzdí jako blázen, nebo skoro vůbec ne
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
No vydíš Slamko ako som šikovný já si to opravil sám a som na tom tak ako Ty keď je zatiahnutá tak aj na 1 zdochne Len je pravda že som najprv málem objednal nové obloženie ale v servise mi povedali že už bolo menené no a vtedy som nvedel pochopiť prečo to nebrzdí až som s pomocou členou tohoto fóra došiel že to sú lanovody a od tej doby parádička
jasne zkouknout jestli se oba lanovody vraci po uvolneni rucky to je zaklad.Potom musi byt dobre ocistene bubny pripadne stocene na soustruhu a nesmi na nich byt REZ.ta tam vrze a piska.Samozrejme nastaveni zadnich paken musi byt v prvni rade v kole samostavem(ktery se nastavuje pouze rukou mechanika)a to tak ze lehce -opravdu- lehce skrta buben o paknu.potom probrzdit rucni brzdu za jizdy a nastavit lanovod aby brzdila na vami pozadovany pocet zubu.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
No hrdzavy bubon bol dost a aj na celustiach bola hrdza v podobe prachu.
Dnes som to komplet rozobral a lanovody sa dost lahko klzu v tych boudenoch. Ale ked zatiahnem rucnu, tak ten valcek co roztahuje tie celuste na pravej strane sa len malo vysuva. A zrovna ten lanovod sa mi zda akysi vytahany, lebo ten plech, co rozdeluje silu tahania medzi tie dva lanovody, tak je dost nakrivo. Asi kupim nove pakne a aj lanovody a uz to musi fachat
Dnes som to komplet rozobral a lanovody sa dost lahko klzu v tych boudenoch. Ale ked zatiahnem rucnu, tak ten valcek co roztahuje tie celuste na pravej strane sa len malo vysuva. A zrovna ten lanovod sa mi zda akysi vytahany, lebo ten plech, co rozdeluje silu tahania medzi tie dva lanovody, tak je dost nakrivo. Asi kupim nove pakne a aj lanovody a uz to musi fachat
Daewoo Leganza, r.v.98, 2.0l 16V, automat, koza, autom.klima, al.disky,
pokud se jeden hybe malo je rozpadly mechanismus v kole.je to tak debilni ze to svet nevidel.
je tam prepakovani ktere pokud se neustavi jak ma tak to nebrzdi.
Musi se povolit rucka na lanech a poradne povolit prepakovani.(valecky samostavu musi byt uplne v zakladu).a jen vysroubovat samostavny sroubek a tim nastavit vuli na paknach.
pokud se lanovod vraci je to dobry.
Pakny stoji hooodne original asi za 4000.
je tam prepakovani ktere pokud se neustavi jak ma tak to nebrzdi.
Musi se povolit rucka na lanech a poradne povolit prepakovani.(valecky samostavu musi byt uplne v zakladu).a jen vysroubovat samostavny sroubek a tim nastavit vuli na paknach.
pokud se lanovod vraci je to dobry.
Pakny stoji hooodne original asi za 4000.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Já osobně bych pakny zatím nekupoval. S ručkou se moc nebrzdí a když ji zatáhneš ve stoje, tak pakny nijak neubývají. Snad jen když ti kola přibržďovala stále tak pak obložení jde do kytek. Rozebral bych to, zkouknul,
vyčistil a seřídil a pak teprv bych sháněl nové věci
vyčistil a seřídil a pak teprv bych sháněl nové věci
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Zilo aj moja volba bola najprv že kúpim nové ale v serviske som mal písané že boli menené asi tri mesiace pred tým ako som ju kúpil no a to mi nedalo lebo mi vôbec nebrzdila tak som to začal skúšať ale natpnutie lanovodou nepomohlo len mi to začalo škrípať a tak som to rozobral a bol som prekvapený že tie pakny boli fakt nové a chyba bola u mňa v tom lanku ale aj Ty to radej najprv skús vyčistiť a nastaviť a až potom investuj,teda jestli nemáš pakničky uplne v háji
Diky chalani, išiel som podľa návodu a hádajte čo? Ručná brzdí ako najatá Ale mám ešte jeden problém, svieti mi kontrolka ručnej brzdy. Myslel som si, že je to spínač, ale ten je dobrý. Ide ten kábel zo spínača rovno do prístrojovky? Ak hej, potom mám asi kdesi seknutú izoláciu, lebo stále píska zo zemou a potom stále svieti kontrolka.
Daewoo Leganza, r.v.98, 2.0l 16V, automat, koza, autom.klima, al.disky,