Tico vs Matiz
Moderátor: Blue Lanos
Tico vs Matiz
Ahoj všem Daewoocluberům!
Již poměrně dlouhouu dobu máme tico, a tak přemýšlím o "upgradu" a mé myšlenky směrují k Matizovi. Zajímali mě zkušenosti hlavně od těch uživatelů, kterí také přešli z Matize na Tico. Tico má 32kW, Matiz 38kW, ale zase je těžší, takže jestli to tak nějak vychází na stejno - mám na mysli akceleraci a nebo je Matýzek zase o něco živější Děkuji za Vaše zkušenosti! Pepino
Již poměrně dlouhouu dobu máme tico, a tak přemýšlím o "upgradu" a mé myšlenky směrují k Matizovi. Zajímali mě zkušenosti hlavně od těch uživatelů, kterí také přešli z Matize na Tico. Tico má 32kW, Matiz 38kW, ale zase je těžší, takže jestli to tak nějak vychází na stejno - mám na mysli akceleraci a nebo je Matýzek zase o něco živější Děkuji za Vaše zkušenosti! Pepino
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO
Prístrojovka nášho bývaleho Tica
Prístrojovka nášho bývaleho Tica
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ja mám taký skromejší,akčný model PURE,zvnútra sa dá otvoriť len nádrž a čo je zvláštnosť,ani zrkadlá sa nedajú zvnútra nastaviť,podobne ako na Ticu,čo ma ale najviac sprvu prekvapilo u MATIZa bolo víčko nádrže na pravej strane,po GETZe a Ticu som to bral ako samozrejmosť vľavo a prvý raz som sa postavil aj k stojanu na opačnú stranu,predtám mi zas trvalo,než som si na tú ľavú stranu zvykolV.Brousek píše:doplním: Zadní dveře se u Matíze SE otevírají i zevnitř, z místa řidiče.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Tico bolo dobré auto, ale ich doba už skončila. Tica sú už na hranici životnosti a často aj za ňou- Najväčší rozdiel je v bezpečnosti. Matiz síce nepatrí medzi super bezpečné autá, ale jeho crash test nebol zlý (***). U tica nie je známy crash test, ale predpokladám katastrófu. Štandardný Matiz nemá bezpečnostnú výbavu, ale dovozové majú airbagy a ABS. Spark ich má štandarde aj v najnižšej výbave.
Chevrolet Spark 0.8 , pred tým Daewoo Matiz 0,8 S
Re: Tico vs Matiz
Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
Re:
alvin píše:Matiz je živší,najmä pri jazde v kopcoch nevyžaduje až tak časté radenie,ako Tico,lepší je aj z hľadiska stability v zákrutách,aspoň subjektívny pocit pri rychlejšom prejazde zákrutou je v Matize oveľa lepší ako v Ticu,aj ten interiér Matiza dýcha súčasnosťou,alebo temer súčasnosťou,kým TICO to sú ortodoxné 80.roky,veru oproti GETZu sa mi jazda MATIZOM nevidí ako dejepisný zážitok,ani rázy a vibrácie u Matiza niesu ako na TICU,Tico v tomto smere evokovalo ešte wartburga,najmä chvením a vibráciami pri chode motora na voľnobech,ale aby som len nehanil,Tico má na vrch pred matizom,v tom,že je možné otvoriť veko batožiňáka bez použitia kľúča,z miesta vodiča.možno aj karburátorový motor TICA bol jednoduchší,menej náročnejší na údržbu,hoci u Matiza som nemal žiaden problém.Ale v každom prípade takú zmenu odobrujem,ja som osobne spokojný a vidím v Matizovi obrovský krok vpred oproti TICU,hoci aj to nám slúžilo neúročne.Zrovna dnes som si videl býval TICO
Prístrojovka nášho bývaleho Tica
Ake ma zrychlenie tvoj matiz?
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tico vs Matiz
no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Tico vs Matiz
Ta nadrz je nejvetsi bolest, ja uz budu menit po druhe Jeste to teda drzi gumoasfalt, ale tomu dlouheho trvani nedavam. Ale jinak to auto hnije tak normalne, mame rok 96 a vyvar jenom jeden a jeste navic slaby.franta3 píše:Já jsem přešel z Tica na Matiza, protože mi u Tica upadl motor (uhnily držáky motoru). Jezdím prakticky jen ve velkém městě.
Mohu srovnávat a na Tico vzpomínám se slzou v oku:
- min. o 1.5 l/100km nižší spotřeba
- zaparkoval jsem tam, kde jiní ne (nebo nemohli vystoupit)
- měl jsem najeto 120tis. a nevěděl jsem jak vypadá motor.
Nevýhody:
- strašlivá koroze, zejména spodku, již před lety jsem měnil nádrž (tekla v lemu)
- nemožnost nastavovat zrcátka zevnitř auta
- trochu to drncalo (jak říká náš p.president o SuperB).
Toť vše.
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!
Re: Tico vs Matiz
alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i
je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)
Re: Tico vs Matiz
V ticu tak nejak jeste tyhle vychytavky, jako ridici jednotka nejsou Jedine, co ti pomuze, je ze vymyslis, jak tam dat lepsi karburator a dodelas si prime sani. Tim tak nejak moznosti konci.inertt píše:alvin píše:no stopkami som to nemeral,ale som spokojný,je to sériovy Matiz M150 s 0,8i motorom 37kw,sviečky používam NGK,tak zrychlenie bude pri tabuľkových hodnotách,subjektívne,taký rozjazd z miesta po rovine je na úrovni povedzme SEATu IBIza 1,4 CLX s 8v motorom,aký som kedysi mal,či Hyundaiom GETZ 1.1i
je mozne upravit vykon motora v ticu cez pocitac(ja sa vtom velmi nevyznam tak sa pytam aj ked je to mozno blbost)
Daewoo Tico r.v. 96 najeto 151000km, přezdívka Vražda, byla ve Švédsku za 63. rovnoběžkou!