Emisne kontroly
Moderátor: Blue Lanos
Emisne kontroly
Ahojte,
Kedze zacnu byt zaujimave EK pre vozidla prihlasene r. 99, dnes som bol na emisnych. Trvalo to cca 15 minut, stalo to 579 SKK. Katalyzator mam povodny a je v dobrom stave. Tu su namerane hodnoty a v zatvorkach povolene rozmedzie:
Teplota motora = 80 stupnov (80)
Volnobezne otacky = 855 (850 - 1050)
Obsah CO = 0,22 (max 0,5)
Obsah HC = 74 (max 100)
Zvysene otacky = 2747 (2500 - 3000)
Obsah CO = 0,18 (max 0,3)
Lambda = 1,0 (0,98 - 1,02)
Plati na 2 roky, dostal som nalepku na celne sklo, karticku do penazenky a protokol.
Kedze zacnu byt zaujimave EK pre vozidla prihlasene r. 99, dnes som bol na emisnych. Trvalo to cca 15 minut, stalo to 579 SKK. Katalyzator mam povodny a je v dobrom stave. Tu su namerane hodnoty a v zatvorkach povolene rozmedzie:
Teplota motora = 80 stupnov (80)
Volnobezne otacky = 855 (850 - 1050)
Obsah CO = 0,22 (max 0,5)
Obsah HC = 74 (max 100)
Zvysene otacky = 2747 (2500 - 3000)
Obsah CO = 0,18 (max 0,3)
Lambda = 1,0 (0,98 - 1,02)
Plati na 2 roky, dostal som nalepku na celne sklo, karticku do penazenky a protokol.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
Re: Emisne kontroly
Ja som mal Obsah HC = 150 (max 100).Aj tak som presiel.Asi to bude tym ze ma uz 141 tis .km
Este 1 vec na emisnych -
chlapikovi sa nezdali otacky volnobehu, tak ich mierne zvysil tym krizovym srobikom na konci plyn. lanka. ECM to potom nepochopilo (zrejme malo vlastny nauceny vypocet volnobeznych otacok podla TPS senzora) a otacky volnobehu mi zacali kolisat. Urobil som teda restart ECM-ka a naucil motor otackam znovu. Teraz je vsetko vcelku OK, ale zda sa mi, ze tym, ze mierne zvysil tie otacky volnobehu srobikom, celkovo je jazda menej dynamicka. Predpokladam logicky ze o tych dajme tomu 100 ci 200 otacok co dvihol som teraz stratil na maximalnom zabere po obmedzovac a preto sa motor dostava skoro na kriticku hranicu.... Priklad - doteraz som preradoval z 2 na 3 pri 40 km/h , a podla zvuku a tahu je teraz vhoden preradit uz pri 35 - 38.
Moja otazka - nemal by som nastavit ten srobik spet do povodneho stavu? Ten motor naozaj chodil o kusok lepsie.
Mate skusenosti?
Diki
Rado77
chlapikovi sa nezdali otacky volnobehu, tak ich mierne zvysil tym krizovym srobikom na konci plyn. lanka. ECM to potom nepochopilo (zrejme malo vlastny nauceny vypocet volnobeznych otacok podla TPS senzora) a otacky volnobehu mi zacali kolisat. Urobil som teda restart ECM-ka a naucil motor otackam znovu. Teraz je vsetko vcelku OK, ale zda sa mi, ze tym, ze mierne zvysil tie otacky volnobehu srobikom, celkovo je jazda menej dynamicka. Predpokladam logicky ze o tych dajme tomu 100 ci 200 otacok co dvihol som teraz stratil na maximalnom zabere po obmedzovac a preto sa motor dostava skoro na kriticku hranicu.... Priklad - doteraz som preradoval z 2 na 3 pri 40 km/h , a podla zvuku a tahu je teraz vhoden preradit uz pri 35 - 38.
Moja otazka - nemal by som nastavit ten srobik spet do povodneho stavu? Ten motor naozaj chodil o kusok lepsie.
Mate skusenosti?
Diki
Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Asi sa nerozumieme.....hned ako presteloval ten chlapik na emisnych srobikom doraz volnobehu, otacky motora zacali kolisat, ako ked sa urobi reset ECM. Auto to nechapalo asi 1 ci dva dni, kym som neurobil sam reset ECM-ka. Po novom nauceni je volnobeh OK, ale otacky su trochu vyssie (prave tym prestelovanym dorazom).
No a moja otazka je, ci by som nemal ten srobik postelovat naspet, aby sa otacky volnobehu blizili predpisanym.
No a moja otazka je, ci by som nemal ten srobik postelovat naspet, aby sa otacky volnobehu blizili predpisanym.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ouki-douki, postelujem, uvidime
Takze mali sme pravdu obaja - ten srobik jednak nastavuje volu lanka, ale na druhej strane sa on zaroven v kludovej pozicii opiera ten svtrtkruhovy bazmek, co je sucast klapky & TPS senzora. By deafault je srobik nastaveny tak, ze ten stvrtkruh sa zaroven opiera o teleso klapky (uhol klapky 0 % by manual) a tomu odpoveda aj odpor TPS senzora. Ked sa vsak ten srobik zatiahne, pootoci sa aj stvrtkruhovy bazmek, plynove lanko sa sice mierne uvolni, ale zaroven sa pootoci s bazmekom aj klapka. TPS senzor vtedy hadze zmenenu voltaz. Na to reaguje ECM a zreguluje IAC vecim pootvorenim. Este novy reset ECM a nohy v teple.
Takze mali sme pravdu obaja - ten srobik jednak nastavuje volu lanka, ale na druhej strane sa on zaroven v kludovej pozicii opiera ten svtrtkruhovy bazmek, co je sucast klapky & TPS senzora. By deafault je srobik nastaveny tak, ze ten stvrtkruh sa zaroven opiera o teleso klapky (uhol klapky 0 % by manual) a tomu odpoveda aj odpor TPS senzora. Ked sa vsak ten srobik zatiahne, pootoci sa aj stvrtkruhovy bazmek, plynove lanko sa sice mierne uvolni, ale zaroven sa pootoci s bazmekom aj klapka. TPS senzor vtedy hadze zmenenu voltaz. Na to reaguje ECM a zreguluje IAC vecim pootvorenim. Este novy reset ECM a nohy v teple.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
nazdar rado77 tak emisnu mam tiez diki bohu za sebou.Chces mat dinamicku jazdu povol tu skrutku co ti z nou krutil naspet a na opacnej strane si povol tie dve matky a naspanuj si lanko ale rataj ze ti stupne spotreba ja som to tiez tak spravil.Matiz chodi ako drak ale aj papa o skoro liter viac na stovku..