Emisne kontroly

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Emisne kontroly

Příspěvek od Rado77 »

Ahojte,

Kedze zacnu byt zaujimave EK pre vozidla prihlasene r. 99, dnes som bol na emisnych. Trvalo to cca 15 minut, stalo to 579 SKK. Katalyzator mam povodny a je v dobrom stave. Tu su namerane hodnoty a v zatvorkach povolene rozmedzie:

Teplota motora = 80 stupnov (80)
Volnobezne otacky = 855 (850 - 1050)
Obsah CO = 0,22 (max 0,5)
Obsah HC = 74 (max 100)
Zvysene otacky = 2747 (2500 - 3000)
Obsah CO = 0,18 (max 0,3)
Lambda = 1,0 (0,98 - 1,02)

Plati na 2 roky, dostal som nalepku na celne sklo, karticku do penazenky a protokol.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
PAMA
Příspěvky: 203
Registrován: ned lis 06, 2005 17:23
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: Emisne kontroly

Příspěvek od PAMA »

Ja som mal Obsah HC = 150 (max 100).Aj tak som presiel.Asi to bude tym ze ma uz 141 tis .km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ano, pytal sa ma na stav tachometra (momentalne mam 90 tkm), takze to asi ma nejaky suvis...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Este 1 vec na emisnych -

chlapikovi sa nezdali otacky volnobehu, tak ich mierne zvysil tym krizovym srobikom na konci plyn. lanka. ECM to potom nepochopilo (zrejme malo vlastny nauceny vypocet volnobeznych otacok podla TPS senzora) a otacky volnobehu mi zacali kolisat. Urobil som teda restart ECM-ka a naucil motor otackam znovu. Teraz je vsetko vcelku OK, ale zda sa mi, ze tym, ze mierne zvysil tie otacky volnobehu srobikom, celkovo je jazda menej dynamicka. Predpokladam logicky ze o tych dajme tomu 100 ci 200 otacok co dvihol som teraz stratil na maximalnom zabere po obmedzovac a preto sa motor dostava skoro na kriticku hranicu.... Priklad - doteraz som preradoval z 2 na 3 pri 40 km/h , a podla zvuku a tahu je teraz vhoden preradit uz pri 35 - 38.

Moja otazka - nemal by som nastavit ten srobik spet do povodneho stavu? Ten motor naozaj chodil o kusok lepsie.

Mate skusenosti?

Diki

Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Rado77 píše:Priklad - doteraz som preradoval z 2 na 3 pri 40 km/h , a podla zvuku a tahu je teraz vhoden preradit uz pri 35 - 38.
hehehehehe :lol:
phalanx
Příspěvky: 247
Registrován: úte pro 07, 2004 22:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od phalanx »

To je uplna hovadina, sak nad tym porozmyslaj chlape :)
Jedinu zmenu na chovanie motora mohol mat restart ECU, urcite nie volnobezne otacky ...
Honda Accord 1997 2.0 96kW Obrázek
Ford Mondeo 2004 96kW TDCI - to keď zneužívam otcove :)
EX: Espero 1.5 66kW, Leganza 2.0 98kW - obe bývalé rodinné
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Asi sa nerozumieme.....hned ako presteloval ten chlapik na emisnych srobikom doraz volnobehu, otacky motora zacali kolisat, ako ked sa urobi reset ECM. Auto to nechapalo asi 1 ci dva dni, kym som neurobil sam reset ECM-ka. Po novom nauceni je volnobeh OK, ale otacky su trochu vyssie (prave tym prestelovanym dorazom).

No a moja otazka je, ci by som nemal ten srobik postelovat naspet, aby sa otacky volnobehu blizili predpisanym.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikeš »

Posteluj zpatky :D .Volnobeh by mel ridit pouze ventil IACV.Ten sroubek je tam jenom pro doladeni vule plynoveho lanka-pedalu.
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ouki-douki, postelujem, uvidime ;)

Takze mali sme pravdu obaja - ten srobik jednak nastavuje volu lanka, ale na druhej strane sa on zaroven v kludovej pozicii opiera ten svtrtkruhovy bazmek, co je sucast klapky & TPS senzora. By deafault je srobik nastaveny tak, ze ten stvrtkruh sa zaroven opiera o teleso klapky (uhol klapky 0 % by manual) a tomu odpoveda aj odpor TPS senzora. Ked sa vsak ten srobik zatiahne, pootoci sa aj stvrtkruhovy bazmek, plynove lanko sa sice mierne uvolni, ale zaroven sa pootoci s bazmekom aj klapka. TPS senzor vtedy hadze zmenenu voltaz. Na to reaguje ECM a zreguluje IAC vecim pootvorenim. Este novy reset ECM a nohy v teple.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Příspěvek od sepo »

nazdar rado77 tak emisnu mam tiez diki bohu za sebou.Chces mat dinamicku jazdu povol tu skrutku co ti z nou krutil naspet a na opacnej strane si povol tie dve matky a naspanuj si lanko ale rataj ze ti stupne spotreba 8) 8) ja som to tiez tak spravil.Matiz chodi ako drak ale aj papa o skoro liter viac na stovku..
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki, ja som to vyriesil iba resetom ECM, aby som mal po tej zmene kludne otacky volnobehu. Ten srobik som nakoniec nechal tak, ako mi to sparvil ten manik a vyzera vsetko v poriadku.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“