Po diagnostice přední nápravy

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Po diagnostice přední nápravy

Příspěvek od Ondras »

Tak jsem si nechal prohlídnout přední nápravu, protože jsem začal cítit vůle v řízení. Hlavně při přejezdu nerovností (kostky, koleje) byly ve volantu cítit kovové rázy. Předpokládal jsem, že to bude špatně nastavené předpětí v převodce řízení, ale ta je OK. Výsledek je ten, že po 103000 km je vytlučený levý vnější čep řízení a pravý je na nejlepší cestě ho následovat. V obou ložiscích jsou mírné vůle. Takže na pořadu dne bude repase za asi 3000 za matroš a 1000 za práci. Asi to nechám udělat všecko naráz. Uvažuju, jestli zároveň nevyměním i kotouče, ale ty se jeví OK, ještě je přeměřím. Ramena vč. uložení jsou OK.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Po diagnostice přední nápravy

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Uvažuju, jestli zároveň nevyměním i kotouče, ale ty se jeví OK, ještě je přeměřím. Ramena vč. uložení jsou OK.
jestli jsou puvodni, tak bych je (osobne) menil, cim driv, tim lip, at to mas sesedly pred zimou, ale ber to tak, ze to imho bude spis otazka prevence (jakoze je nedojedes fakt az nadoraz) ...
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

No jestli chceš dělat přední ložiska tak si ty kotouče dobře rozmysli protože jinak je to stejná práce dvakrát a kolikrát se musí dělat i ložiska i když se dělají jen kotouče ;) samozřejmě né vždy ale když to uděláš najednou máš jistotu 8)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

No zvážím to. Právě proto, že se to dělá při jednom. Nevím proč to korejci vymysleli s těma kotoučema tak blbě. Proč pro boha nejsou chycené vně náboje jako např u vaterlandwagenu a spol.? To bych si je vyměnil sám :( až by to bylo skutečně třeba... Musím se smířit s tím, že to bude dost pálka, ale zase snad bude na dalších 100000km pokoj ;)
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Miloš
Příspěvky: 102
Registrován: pon zář 06, 2004 10:34
Bydliště: chomutov

Příspěvek od Miloš »

A co takhle koupit novýho matýska :D
New Spark LS 2011 oranž.metla 1000km :-))[
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Miloš píše:A co takhle koupit novýho matýska :D
To bych tomu svýmu neudělal, alespoň prozatím ne. Je tam citová vazba ;) . Za tuhle plánovanou opravu i s kotoučem dám okolo 9000Kč. Kromě čepů, ložisek a kotoučů je tam ještě přetěsnění vany, výměna oleje a další úkony při 105.000 km prohlídce. Nový by mě vyšel podstatně dráž.

Jinak otec docela vážně uvažuje o výměně svého tříletého M2 0.8 za M3 jakmile bude na trhu. Tak jsem zvědaf, jestli nemluvil do luftu. Jeho M2 je takový smůlovatý kousek, takže je to dost reálné.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Ondras píše:
Miloš píše:A co takhle koupit novýho matýska :D
To bych tomu svýmu neudělal, alespoň prozatím ne. Je tam citová vazba ;) . Za tuhle plánovanou opravu i s kotoučem dám okolo 9000Kč. Kromě čepů, ložisek a kotoučů je tam ještě přetěsnění vany, výměna oleje a další úkony při 105.000 km prohlídce. Nový by mě vyšel podstatně dráž.

Jinak otec docela vážně uvažuje o výměně svého tříletého M2 0.8 za M3 jakmile bude na trhu. Tak jsem zvědaf, jestli nemluvil do luftu. Jeho M2 je takový smůlovatý kousek, takže je to dost reálné.
Jak to? Má nějaké vážnější problémy? Hynek
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

shaman píše:Jak to? Má nějaké vážnější problémy? Hynek
No vážnější ani ne, ale prostě je s tím každou chvíli něco. Během záruky už se měnily všechny vstřikovače, záhy po zakoupení EEGR ventil (častá bolest M2), jedno rameno (z ničeho nic začalo třískat), převodovka neudržela pětku apod. Auto je línější než třeba můj kus, a to i po montáži koničáku.

Pokud by to byl ital, tak je to jednoznačně pondělní nebo páteční kousek.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Kdyby to byl Ital, tak nejezdí, ale lííííítáááááááá. Jedině Ital!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

HAHAHA, nějakej fijaťák.... tak si to užij. Měl jsem 5 let UNO a jsem rád , že je to za mnou!
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Anonymous píše:HAHAHA, nějakej fijaťák.... tak si to užij. Měl jsem 5 let UNO a jsem rád , že je to za mnou!
To jsem psal já , jakto , že mi nefujguje ,když jsem si tam zaškrtnul automaticky se přihlásit při další návštěvě ?? Ten internet .... až já se to naučím.... Tomáš
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Ondráši tak to je opravdu nějakej smolík pacholík tolik závad a ještě k tomu takové na jednom autě sem neviděl jak píšeš EEGR je výrobní vada nového Matize vyměňují ho prý za novej a přeprogramovávají jednotku Já sem ho jen pročistil a pak to většinou taky funngovalo
Novej Matiz je línější vždy je to kvůli emisím aby plnil Euro 3 stejný je to s Nexii a Lanosem ten taky jede hůř a ještě s vyšší spotřebou
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“