Emulze v oleji
Moderátor: Blue Lanos
Emulze v oleji
Ahoj Matýzáci.Kontroloval jsem na polozahřátém matesovi olej a na měrce byl místy bílý povlak jako od emulze.Mates stojí venku a zrovna trochu mrzlo.Chladička se mi neztrácí,olej je půl roku starej a auto jede normálně.Z výfuku se při studeným motoru kouří jako z ostatních aut,když mrzne.Jakmile se zahřeje,hulit přestane.Potřeboval bych poradit (a hlavně uklidnit),jestli je to normální jev.Myslím si,že ta emulze vzniká když zahřátýho matesa nechám vychladnout v zimě a v olejové vaně se vysráží trochu vody.Kdo ví,nechť odpoví.Happy
- Reklama
Podívej se pod víčko dolévání oleje . Trocha by neměla vadit , je to vysrážená vlhkost ze vzduchu , nesmí se ti začít ztrácet chladicí voda a přibývat olej , to už by bylo pozdě.....
Mě se emulze dělala naposledy u žigulíka a závadou to nebylo, ale je fakt , že obě Daewa mám v garáži , ale když stojím na chalupě venku , je to možné , ale ještě jsem na to nekoukal a delší cestou by se to mělo spálit od toho je blok odvětrán a napojen do sání.
Mě se emulze dělala naposledy u žigulíka a závadou to nebylo, ale je fakt , že obě Daewa mám v garáži , ale když stojím na chalupě venku , je to možné , ale ještě jsem na to nekoukal a delší cestou by se to mělo spálit od toho je blok odvětrán a napojen do sání.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
môže to byť,ja som to pozoroval kedysi na škodovkách na viečku nalivacieho hrdla,tký vyzrážaný biely až žltkastý povlak,najmä keď vonku mrzlo.Zle-nedobre by bolo,keby boli v zahriatom motore po dlhšom jazdení na mierke "mastné oká" ako v polievke" teda vyzrážané kvapky vody...Tak myslím si,že toto by malo byť v norme,aj keď ja osobne som sa s tým na mierke ešte nestretol,ale na viečku kadiaľ sa nalieva olej.Najlepšie to skontrolovať po dlhšej jazde,pri zahriatom motore a budeš vedieť na čom si.Hlavne nesmie byť v oleji žiadna pena,vtedy je zle.Niekedy sa únik "vody do oleja" cez tesnenie pod hlavou prejaví naprosto ticho,zákerne a nenápadne,že motor jednoducho nejde naštartovať,lebo olej v zmiešaní s chlad.kvapalinou vytvorí dokonale lepivú zmes.Stalo sa to otcovi na Opli,krátko po zrážke so srnou,mysleli sme,že je niečo so zapaľovaním,a keď odtiahli auto do servisu zistili že ušla voda do oleja.(pri zrážke sa poškodil chladič a vyvrela voda,a pri výmene chladiča a poškodených dielcov karosérie na to hneď nedošli)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Nejvíc se to stává , pokud jezdíš na krátké vzdálenosti a motor se dostatečně neprohřeje.S tím si opravdu hlavu nelámej. Pokud tak ale jezdíš stále, je třeba trochu dřív, tak o 3 - 5 tisíc km vyměnit olej.Pokud jen vyjímečně, tak se s tím netrap a věnuj se raději zdravému sexu!
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Je to tak.S matesem se jezdí jenom krátký štreky po Šumperku a blízkým okolí,takže se ani nestačí ohřát.Budu ho "kluka korejskýho" muset asi pořádně o víkendu provětrat.Čau Happy.Hynek píše: Nejvíc se to stává , pokud jezdíš na krátké vzdálenosti a motor se dostatečně neprohřeje.S tím si opravdu hlavu nelámej. Pokud tak ale jezdíš stále, je třeba trochu dřív, tak o 3 - 5 tisíc km vyměnit olej.Pokud jen vyjímečně, tak se s tím netrap a věnuj se raději zdravému sexu!