Výměna chladící kapaliny a smrad v autě
Moderátor: Blue Lanos
Výměna chladící kapaliny a smrad v autě
Potřebuju poradit. Před časem jsem měl problém s únikem chladící kapaliny, které servis diagnostikoval jako průnik radiátorem. Teklo to totiž spodním výdechem ventilace na koberec u spolujezdce. Narvali mi tam nějaký těsnící přípravek s tím, že s tím mají výborné zkušenosti. Je sice pravda, že teď už úbytek kapaliny takřka nepozoruju, zato mi v autě úžasně smrdí chladící kapalina při zapnutém topení. I to se ale teď zlepšuje, nicméně bych rád kapalinu, teď už jen výhradně destilovanou vodu, rád vyměnil. Nevím ale, jak se to dělá. Je potřeba předtím něco čistit či tak? Díky za radu.
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
- Reklama
radiator topení
Nemám s ním problém a jsem rád, ale kamarádovi u Astry tekl, ztrácela se mu kapalina a měl zamlžený okna když zatopil. Řešil to tehdy výměnou radiatoru. I když Vám říkali, že mají výborné zkušenosti s nějakým přípravkem, moc bych tomu nevěřil. Kdysi se do chladičů aby netekly dával logr co zbyl když se uvařila cikorka. Zkoušel jsem v mém Mitsubishi na chladič německý přípravek a voněl po cikorce (výsledek= občas tekl, občas ne). Asi to bude stejné. Ale hlavní důvod, proč bych problém řešil opravou či výměnou radiatoru je, že se v celém motoru, chladiči atd. usadí povlak z toho sajrajtu a zhorší pak chlazení, nebo může i ucpat část chladiče. Myslím, že ani vodní pumpě jakékoliv příměsi ve vodě určitě na životnosti nepřidají, tak aby to nakonec nebylo v součtu dražší než pouhá výměna radiatoru topení.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Už sem to psal já sem zásadně proti jakékoliv přísadě co zabraňuje ztrátě kapaliny nedávno sme dělali jeden takový motor byla kompletní GO a taky to bylo kvůli takové příměsi ucpalo to spoustu důležitejch kanálů a motor se špatně chladil a netopil a nakonec sme dávali stejně nový radiátor což je mimochodem děsná práce . To že je cítit nemrznoucí směs v autě když tekl radiátor to je normální to trvá dlouho než se to vypaří ale teď už s tím nejde nic moc dělat z toho motoru to nikdo nedostane . U nás probíhá výměna chladící směsi následovně vypustí se spodní hadicí od chladiče to co v něm je a odpojí se všechny hadice co vedou do expanzní nádobky a pak se hadicí systém vyplachuje čistou tekoucí vodou dokud neteče čistá voda pak se zastrčí hadice zpět a napustí se čistá voda nastartuje se motor a nechá se ohřát pak se vypne chvíli se počká a vše se zase vypustí (bude to přibližně jako byste nic nedělali ) a zase vše proplachuje dokud to není čisté pozor nechat motor schladnout nemusí být studený ale nesmí být vařicí a tak pořád dokola dokud nevytéká čistá voda i po ohřátí je to práce na celý den
Co mám teď dělat?
Petře, na kolik by to u vás v servisu vyšlo, kdybych si nechal vyměnit radiátor topení a kapalinu způsobem, který jsi popsal? Díky.
Daewoo Matiz CD, 2000, silver