prosím o radu s topením
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv lis 23, 2006 12:59
- Bydliště: Nepomuk
prosím o radu s topením
Tak nám napadl sníh...no což o to k zimě to patří, jenže když pak zjistíte že ona nuba najednou netopí tak to zamrzí nebo spíš zamrazí? O co jde? Nastartuju motor nechám běžet na volnoběh při stání a teplota normálně vyleze a fouká teplo ale jen vyjedu a to komkoliv kde budu udržovat autiko v pohybu tak ho tak vychladím že to je na zimní bundu No a jelikož jsem vlastně do dnes jezdil pouze za relativního tepla tak se to dodnes neprojevilo. Můžeto být termostatem, že zůstává neustále otevřený a pouští vodu pořád do chladiče??? Nebo něco jinýho? Jinak se nuba chová relativně o.k. Dík za každou radu.
díky Pavel.
- Reklama
Mám taky pořád otevřený termostat a opravdu když jedu delší dobu a auto se už ohřeje tak to i topí,jinak nic moc , ale mam jednu výhodu jak jsem kupoval moji nubi tak při rozhodování převážil fakt že má nezávislé topeni takže nemrznu a přitopím si. Výhodu to má i na rychlejší ohřev motoru a ráno startuju už teplý motor.
no co dela rucicka za jizdy?jestli pada je to termostat jestli drzi relativne na stejne pozici tak je to zarostly radiator.
termostat jeste poznas po nastartovani a ujeti cca 1-2 km a zastavis a sahnes na chladic v motoru musi byt ledovy.jestli bude vlazny nebo proste nekde teply je to jasny a je termostat spatny.hadice se obvykle ohrivaji od motoru takze na nich to moc poznat nejde
termostat jeste poznas po nastartovani a ujeti cca 1-2 km a zastavis a sahnes na chladic v motoru musi byt ledovy.jestli bude vlazny nebo proste nekde teply je to jasny a je termostat spatny.hadice se obvykle ohrivaji od motoru takze na nich to moc poznat nejde
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Pavle, v tvém případě je to opravdu termostat, jednoduše to zjistíš takhle. Nastarutješ a díváš se na teploměr, až se hne, sáhneš na hadici od motoru do chladiče (horní a vpravo) a musí být studená (u motoru max. vlažná u chladiče studená) Jestli se ohřívá průběžně s motorem propouští termostat a neohřeješ to, máš i vyšší spotřebu. Bez sahání se dá vadný termostat poznat tak, že při sjezdu delšího kopce (tak 1km) ti klesne teplota na měřáku. U Nubi je normální teplota asi 1mm před 1/2. Jinak dej hledat a problémy s termostatem si projdi.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
A jak se pozna, ze to muze byt i zarostlym radiatorem?Me to napriklad taky vubec netopi. Teplota motoru se dle meraku drzi tak 4 mm pred pulkou. Kontroloval sem vodu v chladici, jestli tam naka je a byla. Dokonce po ujeti asi 30 km sem normalne mohl otevrit viko od chladici kapaliny, bez nutnosti cekat ohledne tlaku. Jenom se na vterinku objevila para a dal nic. Jakoby chladici smes nebyla vubec horka. To byla teplota okoli asi 3 stupne
Teplota motoru se nikdy nezmenila ani v paracich v zacpach. Proste to porad drzi tu samou teplotu.
Ted nastava otazka, je to u me zpusobeno termostatem nebo zarostlym radiatorem, to nevim.
Teplota motoru se nikdy nezmenila ani v paracich v zacpach. Proste to porad drzi tu samou teplotu.
Ted nastava otazka, je to u me zpusobeno termostatem nebo zarostlym radiatorem, to nevim.
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Kitte, myslí, že 4mm před půlkou je nízká teplota, normální u mě je 1mm před půlkou a pak se ani nehne (i ve 30 s klimou v zácpě), ale může to být i v čidle měřáku. To topení může mít ucpanej radiator, třeba někdo před tebou tam dal něco na utěsnění chladiče no a v tom případě asi moc proplach nepomůže
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
To s tim bordelem v chladici me nedes, zkusim ten termostat, protoze mam dost vysokou spotrebu, uz se na to pripravuju louho, ale 1800,- za termostat v kovovym domecku je trochu az moc. Pry existujou i nizsi ceny, ale je pry jen v plastu. Ted otazka, kde ho sehnat a jestli vydrzi jako za tech 1800,-
Spotreba se u me ted v zime pohybuje od 10-13l, coz je opravdu dost. Kdysi sem se vesel do 9 l ve meste.
Spotreba se u me ted v zime pohybuje od 10-13l, coz je opravdu dost. Kdysi sem se vesel do 9 l ve meste.
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Já tam mám termostat z Feldy a spokojenost, mrkni se na moje výtvory s termostatem, a už na něj jezdím skoro rok vlétě v zimě a funguje super. A spotřeba za poslední rok je asi 8,5 lt.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
To je sice pekny , ale uprava takovyho termostatu a domku je pro me slozita. Radeji koupim jinej, nez abych zjistoval , jestli protejka nebo ne, a jestli casem zase nebude. Ale stejne diky za tip. Uz sem cetl tady na foru tvou upravu. Ale nejak se na to necitim
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
termostat
ahojte tak jsem vam nasel termostat za 155kč s pozdravem majtel ostreho stroje Nubira 2,0 CDX
jo jo s prichazejici zimou je to ted docela casto.kde je rucicka nehraje uplne roli ja ji mam kousek za ctvrtkou a teplota motoru podle diagnostiky je cca 78st coz je za jizdy normalni . a pokud je teplota aspon mezi ctvrt a pul a netopi nebo topi jen ve zvysenych otackach motoru pak je to zaneseny radiator.vim to me to taky netopi ale zatim to jde prezit a delat to nebudu je to strasny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
No já bych řekl, že jak která...1,6ka nám už začátku topí tak po 10ti minutách a ručička se hne až po delší době a zůstane stát tak 4 mm před půlkou....u 2,0litru to topí asi po 4-5ti minutách a ručička se hne asi tak stejně, tj. po 4-5ti minutách...jen je oproblém s budíkem...chvíli to jde a pak to vystřelí úplně doprava nadoraz.... a dokud pořádně neklepnu, tak to tam zůstane...
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Teplota motoru - topení
Ahoj vsichni,
jiz druhy rok pouzivam od podzimu do konce jara maly zlepsovak. Primo na chladic davam z vnejsi strany presne vystrihnuty JEKOR, ktery pekne zapadne do bocnich fazet. JEKORem zustava nezakryta jenom horni cast chladice v sirce cca 8 cm. Samotny JEKOR nijak nepripevnuji, drzi ve fazetach sam, a pri jizde je vlastne tlakem vzduchu pritlacovany na chladic. S touto upravou jezdim ke spokojenosti druhe zimni obdobi.
Mam vyzkousene, ze teplota motoru nabehne o neco drive a tim je i ucinnejsi topeni. Tato uprava zvlada vnejsi teploty od 20 st. C nize i v kopcovitem terenu na vzdalenost cca 40 km. Horsky teren - Sumava, Tatry a pod. jsem nezkousel.
Pekny den, Miloss
jiz druhy rok pouzivam od podzimu do konce jara maly zlepsovak. Primo na chladic davam z vnejsi strany presne vystrihnuty JEKOR, ktery pekne zapadne do bocnich fazet. JEKORem zustava nezakryta jenom horni cast chladice v sirce cca 8 cm. Samotny JEKOR nijak nepripevnuji, drzi ve fazetach sam, a pri jizde je vlastne tlakem vzduchu pritlacovany na chladic. S touto upravou jezdim ke spokojenosti druhe zimni obdobi.
Mam vyzkousene, ze teplota motoru nabehne o neco drive a tim je i ucinnejsi topeni. Tato uprava zvlada vnejsi teploty od 20 st. C nize i v kopcovitem terenu na vzdalenost cca 40 km. Horsky teren - Sumava, Tatry a pod. jsem nezkousel.
Pekny den, Miloss