Topeni
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Topeni
Nubi si posledni dobou ze me dela srandu.Klima uz funguje, ale delsi dobou uz pred klimou pozoruju, ze topeni slabne a dnes pri teplote kolem 4 stupnu, to skoro netopilo i pri teplym motoru.Taky kdyz sem jel z Chorvatska a pritapel sem si pri spust klime, tak sem musel to tocidlo otocit skoro na plno(4 dilky pred koncem na teplo) a zaclo to foukat vlazne.
Radiator prej zarostlej neni, ale nic dalsiho neresil, protoze sem to tam mel kvuli necemu jinymu.
Radiator prej zarostlej neni, ale nic dalsiho neresil, protoze sem to tam mel kvuli necemu jinymu.
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
- Reklama
Kitte možná máš nějaký problém na ovládání klapek topení. U novějších aut se už nedává kohout na přívod vody, ale jsou tam klapky co poučtí vzduch rovnou , nebo přes radiator topení. Je možný, že se klapka nepohybuje úplně do krajních poloh a málo to topí. Jinak klasicky zarostlý radiator, nebo dal někdo těsnící přípravek do chlaidče a ten mu zadělal radiator
Děle je možná i špatná funce temostatu
Děle je možná i špatná funce temostatu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Termostat sem uz menil a zadnej pripravek pouzit nebyl. Spis bych to videl na ty klapky, ale jak se k nim dostat, to bude asi porod. To je pomalu rozebrat celou pristrojovku a na to se moc necitim Ikdyz se pomalu blizi zima, tak by to topeni chtelo a v zime se mi to moc delat nechce
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
to topeni me uz pomalu zacina sr.t.Motor byl uz davno na pracovni teplote,ale fukar nastavenej na nohy-je nejteplejsi- foukal vlazne.Po to, co sem tomu dal napit najednou zacal foukat uz celkem teple.Ostatni fukary, co foukaj na telofoukaly vlazne, ty stejne nepouzivam, protoze smer na nohy je nejteplejsi ze vsech. Po te, co stojim na vlak prejezdu a motor jede na volnobezny otacky, fukar na nohy zase fouka vlazne.
Kdyz to srovnam s jinejma autama,tak sem se nikdy nedostal na takovou teplotu jako u jinejch.Takze ve vysledku Po 10 km ujetejch pri teplote kolem 0st tam byla porad pekne kosa.
Termostat je vymenen, motor se ohreje tak po 3km na prac. teplotu.Radiator jedle slov meno servisu ok, kdyz menil termostat, tak proplach selou soustavu apres radiator to profoukl celkem ok....
Kdyz to srovnam s jinejma autama,tak sem se nikdy nedostal na takovou teplotu jako u jinejch.Takze ve vysledku Po 10 km ujetejch pri teplote kolem 0st tam byla porad pekne kosa.
Termostat je vymenen, motor se ohreje tak po 3km na prac. teplotu.Radiator jedle slov meno servisu ok, kdyz menil termostat, tak proplach selou soustavu apres radiator to profoukl celkem ok....
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Kitte to nejspíš vypadá na částečně neprůchodný radiator topení, ev. na vodní čepadlo. Pamatuju se, že se u Matese řešil problém se "zmizelýma lopatkama čerpadla !!??
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Asi není, ale Palikx tady někde dával návod jak radiator propláchnout, já osobně bych zkusil odpojit obě trubky k topení v motoru a proudem vody z kohoutku jakoby obráceně (na výstup z radiatoru dát ten přívod vody) proplachovat a bacha na vyšší tlak vody v kohoutku než je v chladícím systému, abys ten radiator neroztrhal. A nechal bych to proplachovat třeba 1/2 hodiny.
Našel jsem ti návod přímo od Palkxe:
tak s timhle mame bohate skusenosti.jedine poradne proplachnuti je odpojit trubky od radiatoru a tudy tlakem vody z hadice nejlepe teplou vodou proplachnout.ne vzdy to pomuze.taky davame do vody cistici pripravek ktery nekdy pomuze a nechame auto jezdit asi 14 dni az mesic.pak vypalcnem asi tak 5 krat tzn(vypustime vodu asi 10 minut prolevame teplou vodou z hadice cely system ,pak naplnime cistou vodou a najedeme asi 5 km,vypustime proplacneme 10 minut proudem vody a opet naplnime cistou vodou......asi 5 krat.nakonec odpojim trubky z radiatoru a proplachnu radiator v protismeru tlakem teple vody.tak hodne stesti
Našel jsem ti návod přímo od Palkxe:
tak s timhle mame bohate skusenosti.jedine poradne proplachnuti je odpojit trubky od radiatoru a tudy tlakem vody z hadice nejlepe teplou vodou proplachnout.ne vzdy to pomuze.taky davame do vody cistici pripravek ktery nekdy pomuze a nechame auto jezdit asi 14 dni az mesic.pak vypalcnem asi tak 5 krat tzn(vypustime vodu asi 10 minut prolevame teplou vodou z hadice cely system ,pak naplnime cistou vodou a najedeme asi 5 km,vypustime proplacneme 10 minut proudem vody a opet naplnime cistou vodou......asi 5 krat.nakonec odpojim trubky z radiatoru a proplachnu radiator v protismeru tlakem teple vody.tak hodne stesti
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ak to zacne kurit ked date motoru napapat a prezeniete ho vo vyssich otackach tak je na 99% zasvineny radiator kurenia. Treba odpojit hadice od radiatora kurenia a opacnym smerom nez cezen prudi chladiaca zmes prehnat radiatorom vodu napr. z vodovodu. Polhodiny je trosku moc , Mne pri espere stacili asi 4vedra. Najrv z radiatoru vytieklo nieco ako fekalie zo zumpy, aspon farbou a hustotou, smradom nastastie nie : a potom do plneho vedra "kakavko" . Druhe vedro bolo uz len trochu mutne a dalsie dve len pre istotu, na dne bolo par valkych hrdzavych supin. Odvtedy kurim ako treba. A to som pouzil len vodu takmer bez tlaku z akehosi divneho vodovodu ci bojleru ci nadrze ci coho (ine nebolo po ruke, aspon sme nevedeli). Peha na leganze robil podobnu kuru ale tusim mal silnejsi zdorj vody.
Mimochodom keby som sa vykaslal na udrzbu a nevymenil pravdepodobne povodnu nemrzku (9rokov) za novu a este k tomu cervenu tak by sa to mozno nestalo. Predpokladam ze cervena nemrzka ktora motor chrani nejakymi organickymi kyselinami proste tu hrdzu z chladiacej sustavy pouvolnovala a v radiatore boli najtensie rurky tak ho upchalo. Bez vymeny by hrdza a sajrajt ostal tam kde bol a kym by mi neprezralo napr. tesnenie pod hlavou tak by som mal pokoj . Ale nelutujem ze mam vymenene.
Mimochodom keby som sa vykaslal na udrzbu a nevymenil pravdepodobne povodnu nemrzku (9rokov) za novu a este k tomu cervenu tak by sa to mozno nestalo. Predpokladam ze cervena nemrzka ktora motor chrani nejakymi organickymi kyselinami proste tu hrdzu z chladiacej sustavy pouvolnovala a v radiatore boli najtensie rurky tak ho upchalo. Bez vymeny by hrdza a sajrajt ostal tam kde bol a kym by mi neprezralo napr. tesnenie pod hlavou tak by som mal pokoj . Ale nelutujem ze mam vymenene.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
No možno to máš ako v Leganze tam je to takto aj ja už to mám za sebou teda čistenie
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1922
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1922
Jeej, kde chodis umyvat motor? Na mojom zlyhali aj umyvaci v kosickom SADe. Ani sa tomu nedivim, nanos olejoveho blata z polmetra wapkou neumyju. Ja si ten motor umyjem radsej sam, ale potrebujem umyvacku v ktorej ma k wapke pustia a ma cistiaren odpadovych vod aj pre olejovy sajrajt z motora. Idealne by bolo keby mali aj teplu vodu. V PP na oktane nemaju prave cisticku, uz boli kvoli tomu aj v novinach takze tam zakazali umyvat motory. A uz ma nebavi byt zasraty vzdy ked siahnem na motor.