zdravim. Poviem vam to od zaciatku. Tak raz v nedelu ma isiel otec odviest s nasou nexiou na internat vsetko bolo vpoho az kym mi oco zrazu povedal ze nefunguje plynovy pedal. Ostavili sme na krajnicu a auto zdochlo. Od vtedy uz neslo nastartovat. Sli sme vtedy na benzin. Bohuzial sme nemali natankovany plyn. Ale bolo vidno ze na plyn chleco nastartovat no nebol. Tak sme to dali skontrolovat jednemu miestnemu mechanikovy ale ten nam len vybral riadiacu jednotku plynu(aspon myslim ze to je ono, pridavam obr.) a povedal ze je spalena a ze s plynom nevie robit tak to nechal tak. Ale ta jednotka tak vyzerala aj predtym a vsetko islo v poho.
1. Tak by som chcel vediet ze kolko ta r. jednotka stoji ak by sme to dali mechanikom od LPG.
2. Nemoze to byt aj nieco ine, co ja viem pokazeny benzinovy ventil. Ci s tym nemate skusenosti???
neviem sice kolko by to stalo, no radsej by som siel s tou jednotkou k nejakemu elektrotechnikovi, nech urobi kópiu a nech použije suciastky z tejto spalenej (myslim nespalene-funkcne suciastky) a nejak skus pozhanat ostatne (podobne modely auta s LPG niekde na vrakovisku, v bazare, - alebo aj celu jednotku vymontuj z nejakeho vraku)
ked to nevyjde, tak neviem co, ale lacne to urcite nebude!!!!
Ahojky no tvoje obrázky mi nejdú pozriet coš je velmi zlé ale alespon takto podla predpoklado tam máte Lovato alebo Landirenzo no a tam sa jednotky pohybujú okolo 4000-6000 ale dajú sa zohnať aj jednoduchšie len neviem podla čoho usuzuješ že je zlá lebo sa dosť málo kaziy tedy nehovorým že nikdy ale pokud vám dosiel plyn tak pri štartovaní to trocha trvá než sa dostane z nádrže ale v každom prípade Ti pomôže v prvom rade diagnostika LPG systému a tam sa vlastne okamžite zistí čo je pokazené ;)Jo a bacha máme velmi zručných elektromechanikov ale RJ sa jim ješte opraviť nepodarilo lebo sú tam súčiastky aké sa ani nedajú zohnať a vlastne ani nastavovací softvér sa nedá zohnať
Na tych obrazkoch bola brc jednotka. To bola pri motore? Pretoze tie vetracie otvory to je teda sila. Podla obrazkov tam dva zatazove vykonove keramicke odpory (asi zataz namiesto vstrekov) upekli plosak a par suciastok okolo. ALe mozno sa len pretrhol plosny spoj a suciastky ostali cele. Tak ci tak ak to bolo pri motore tak je to pekna prasacina a ak v interieri tak takisto. Pri motore to proste musi casom odist (mne nastastei umyvanie motoru lovato prezilo ale pracovalo az po vysuseni a ten vyzraty plosak mi dovery nepridal). A v interieri to podla tych odporov zavana poziarom. V lovate tusim nic take nie je.
Ale ak si zozenies skrtacu skrutku na hadicu s plynnym propanbutanom tak mozes jazdit aj bez rj. Pri dobrom nastaveni nespoznas rozdiel vo vykone asni spotrebe. Ja som tak na espere jazdil asi 2 mesiace nez mi lambda zblbla natolko ze to uz ani na benzin neslo.
Teraz so to pozeral no neviem ako ale nič iné ako výmena ťa nečaká ale pozriem sa zajtra v robote či tam nemáme dáku vyhodenú lebo dosť často tieto systémy meníme zajtra sa ti ozvem a keď tam bude tak ti ju dáko dopravím A ppp nepočúvaj(pozdravuje ťa MIRKO a ako hovorý Peťo je ako moja sestra )ta škrtička už narobila vela problémou s vlastnou jednotkou a pamatuj auto šlapedobre ak mu dáš čo mu patrí Zajtra sa Ti ráno ozvem
nazdar. no anno je to BRC a bola pri motore vedla baterie. Ale mne sa nezda ze by to bola ta RJ lebo sa to stalo pri miernom nadskoceni auta. No neviem presne ako to funguje ale kdesi som cital ze tie ventily (benzin aj LPG) su napojene na elektrine tak neviem ci to nieje len nejaky skrat a on ho uzatvori alebo co??? za rady co vsetko by som mal skontrolovat som vopred vdacny...
Neviem preco riesis to LPG, ked problem nastal pri jazde na benzin (alebo si skusal natankovat LPG a startnut? ) Co pal. cerpadlo? Zapne sa po zapnuti zapalovania? Skusal si vybrat aspon jednu sviecku ci je po startovani (na benzin) mokra, alebo sucha? To by ti moc pomohlo hladat chybu.
Neviem preco riesis to LPG, ked problem nastal pri jazde na benzin (alebo si skusal natankovat LPG a startnut? ) Co pal. cerpadlo? Zapne sa po zapnuti zapalovania? Skusal si vybrat aspon jednu sviecku ci je po startovani (na benzin) mokra, alebo sucha? To by ti moc pomohlo hladat chybu.
Riesim to LPG lebo palivove cerpadlo facha a aj benzinovy ventil je napojeny na RJ plynu. Aspon myslim. Ale vdaka za dalsiu radu skusim pozriet tu sviecku.
Ten ventil je napojeny, pretoze to musi byt navzajom blokovane (log. moze ist bud LPG alebo benz.), ale tie sviecky (po startovani) ti to povedia. Ak by boli mokre od benz. tak skus ci ide iskra atd. Ak budu suche tak skus dat tu RJ naspat a prepinaj volicom medzi LPG a benzinom a ci ti cvaka ten ventil (to ti ale niekto bude musiet pomoct), ak nic tak potom asi uz len ta RJ. A dufam ze mas baterku nabitu a v poriadku , pretoze zla bateria alebo kontakt dokazu narobit moooooc zlych veci
Hopla panstvo tam v tom žiadný benzinový ventil niejelebo je to vtrekovač a nie karburátor a ta jednotka pri prepnutí na LPG odpojí relátkom ktoré má v sebe vstrik takže je tam len LPG ventil no a ten odskúšáš tak že povolíš trubku ktorá ho spája s reduktorom takže nie z nádrže ale tá čo idek splynovaču no a potom dáš na plusový pól káblik a priložíš na plus no a pokud Ti s toho vystriekne plyn tak máš chybu v elektronike což si myslím pri pohladu na tvoju RJ tak by som sa ai nedivil Jo teraz som ráno kuknul ale bohužial tam žiadnu nemáme ale skúsim sa Ti ješte pozrieť ale to až v pondelok keď budem s kolegom možno dačo má Ale moja rada je že v prvej fázy musíš vymeniť RJ od BRC a potom sa uvidí ale po tom čo vydím takbezpodmieneče výmena leboako Ti písal ppp koleduješ si o velké problémy s ohňom bo elektrika v aute je velmi nebezpečná takže začni týmže vymeníš tu jednotku,jinak neviem čo stojí na BRC ale nebude drahšia ako 2000 sk ale ješte Ti skúsim dáku zohnať nona začiatok môžeš alebo si to daj dakomu prekontrolovať či Ti ide z nádrže plyn a potom to rieš ďalej
Tak zatial vdaka. Ak by som chcel vyskusat ten plyn tak ak zapojim tu jednotku spat netreba ju nejako nastavit pomocou PC alebo bude fungovat ako predtym (samozrejme ak je vpoho).
Na cívce, která ovládá přepínámí LPG / Benzín mi oxidovaly konektory, takže čas od času jsem nemohl nastartovat... prohýbal jsem kabelem a jelo to... Nejhorší to bylo poprvé, to jsem vůbec netušil co s tím je, z ničeho nic po 150m za křižovatkou začalo zdechat až zdechlo úplně....