Problem s novymi brzdami

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Problem s novymi brzdami

Příspěvek od Rado77 »

Caute,

takyto problem - vymenena cast brzdovej kvapaliny sposobom vycuc z nadrzky + doliatie novej. PZ brzd. valcek kaput - vymeneny za novy. Vymenene zadne celuste (vnut. priemer bubna OK). Vymenene predne dosticky (priemer kotuca OK). Odmastene vsetko.

A brzdi svina este horsie ako so starymi, brzdna draha konci autom, stromom al. domom...... Tipujem to na odvzdusnenie, kedze vsetky brzdy boli odvzdusnene iba raz, t.j. pedal stlaceny dole, odvzdusnit, zatiahnut, pedal hore.

Mam odvzdusnit viac krat ? Dajme tomu ze budem stale dolievat do nadrzky, az kym uplne nevymenim kvapalinu za novu? Jo a posilovac je OK, podtlak cez hadicu ide. Nikde nic netecie.

Ake mate vy skusenosti s odvzdusnovanim?

Dakujem

Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak takhle se brzdy rozhodně neodvzdušňují :shock:

Standardně se to dělá tak, že je dobré, když jste dva. Na odvzdušňovací šroub se nasadí průhledná hadička, která končí v nějaké sklenici s brzdovou kapalinou tak, aby konec byl pořád pod hladinou.
Pomocník našlape pedál (5 - 6x) a zůstane na něm stát. Povolí se odvzdušňovací šroub a dívá se na bubliny, které odcházejí z brzdové soustavy. Až přestanou unikat, tak se utáhne odvzdušňovací šroub. Pomocník uvolní brzdový pedál a znovu našlape. A toto se opakuje tak dlouho, dokud není kapalina odcházející hadičkou čistá, bez bublin.

Začíná se od zadu a křížem.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Jasne, takto som to robil, ale problem je v tom, ze procedura sa spravila na kazde koleso iba raz. Zajtra na to kuknem s jednym clovekom a poriadne to odvzdusnime.

Dufam, ze bude problem iba v tom

Diki-diki
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

A jak sa ti to prejavuje ze to nebrzdi?.....pedal je maky, alebo ti padne az na podlahu, alebo musis riadne nanho tlacit aby sa nieco dialo?

Platnicky sa v podstate rychlo zabehnu....staci parkrat slabsie par krat ostrejsie brzdit a mali by brzdit lepsie jak stare urcite.

Problem budes mat asi v tom odvzdusneni.....toto netreba odflaknut.....niekedy minies aj 2x krat tolko brzdovky co je objem sustavy kym prestanu bublilnky.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Rado77 píše:Jasne, takto som to robil, ale problem je v tom, ze procedura sa spravila na kazde koleso iba raz. Zajtra na to kuknem s jednym clovekom a poriadne to odvzdusnime.

Dufam, ze bude problem iba v tom

Diki-diki
jaaajjj..
sak to treba vic krat opakovat to slapanie..
tak ja pise Habron..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

A jeste jsme samozřejmě zapoměli napsat, že je potřeba kontrolovat neustále hladinu brzdovky ve vyrovnávací nádobce a jak poklesne pod min, tak okamžitě doplnit !!!
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ja pri odvzdusnovani nenasliapavam. Proste mi pomocnik stlaca pedal ked mam povoleny odvzdusnovak a pusti ked odvzdusnovak uzavriem.
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Neviem ,ako na Matize,tam som to ešte nerobil,čosi podobné som zažil ešte na wartburgu,tiež sme to svedomite ovzdušnili všetky ventily na kolesach,aj kvapalina bola dobra a bolo jej dosť,ale pedal mal stale hlboky prepad,až potom som si všimol ešte 2 ventily pod kapotou,nad spínačom brzdovách svetiel.Na niektotých vozoch sa zas musí odvzdušňovať na koniec hlavný brzdový valec,
Ale ešte môže byť jedna záludnosť,Skús zatiahnuť ručnú brzdu na pol dráhy a tak stúpiť na pedál.Ak sa dráha záberu pedálu skráti a aj účinok zlepší,chyba nebude v hydraulike,ale v nejakej pružine zadných čeľustí,toto sa mi stalo na škodovke,aj Ibize...Jedna jediná pružinka to dokáže narobiť,aj natoľko,že voz neprejde cez STK :( :( :( :(
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki chlapi, jasne, v prvom rade budeme dnes poriadne odvzdusnovat a uvidime. Ak by bol problem aj potom, urcite sa ozvem.

Pedal - je mekky a ide dost hlboko. Ucinok brzd mi zacina az na konci tejto drahy, asi tak v polovici moznej drahy pedalu, a aj to dost uboho.

Co sa tyka tej rucnej, to som skusal, a toto bolo v pohode. Ci sa da odvzdusnit samotny brzdovy valec, to teraz neviem, nieco som aj cital nedavno, ale asi nie k Matizovi.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Tak som odvzdusnil. Chvala bohu to bolo v tom, brzdi to uz konecne super.

Diki za poznatky a rady
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“