Problem s novymi brzdami
Moderátor: Blue Lanos
Problem s novymi brzdami
Caute,
takyto problem - vymenena cast brzdovej kvapaliny sposobom vycuc z nadrzky + doliatie novej. PZ brzd. valcek kaput - vymeneny za novy. Vymenene zadne celuste (vnut. priemer bubna OK). Vymenene predne dosticky (priemer kotuca OK). Odmastene vsetko.
A brzdi svina este horsie ako so starymi, brzdna draha konci autom, stromom al. domom...... Tipujem to na odvzdusnenie, kedze vsetky brzdy boli odvzdusnene iba raz, t.j. pedal stlaceny dole, odvzdusnit, zatiahnut, pedal hore.
Mam odvzdusnit viac krat ? Dajme tomu ze budem stale dolievat do nadrzky, az kym uplne nevymenim kvapalinu za novu? Jo a posilovac je OK, podtlak cez hadicu ide. Nikde nic netecie.
Ake mate vy skusenosti s odvzdusnovanim?
Dakujem
Rado77
takyto problem - vymenena cast brzdovej kvapaliny sposobom vycuc z nadrzky + doliatie novej. PZ brzd. valcek kaput - vymeneny za novy. Vymenene zadne celuste (vnut. priemer bubna OK). Vymenene predne dosticky (priemer kotuca OK). Odmastene vsetko.
A brzdi svina este horsie ako so starymi, brzdna draha konci autom, stromom al. domom...... Tipujem to na odvzdusnenie, kedze vsetky brzdy boli odvzdusnene iba raz, t.j. pedal stlaceny dole, odvzdusnit, zatiahnut, pedal hore.
Mam odvzdusnit viac krat ? Dajme tomu ze budem stale dolievat do nadrzky, az kym uplne nevymenim kvapalinu za novu? Jo a posilovac je OK, podtlak cez hadicu ide. Nikde nic netecie.
Ake mate vy skusenosti s odvzdusnovanim?
Dakujem
Rado77
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
Tak takhle se brzdy rozhodně neodvzdušňují
Standardně se to dělá tak, že je dobré, když jste dva. Na odvzdušňovací šroub se nasadí průhledná hadička, která končí v nějaké sklenici s brzdovou kapalinou tak, aby konec byl pořád pod hladinou.
Pomocník našlape pedál (5 - 6x) a zůstane na něm stát. Povolí se odvzdušňovací šroub a dívá se na bubliny, které odcházejí z brzdové soustavy. Až přestanou unikat, tak se utáhne odvzdušňovací šroub. Pomocník uvolní brzdový pedál a znovu našlape. A toto se opakuje tak dlouho, dokud není kapalina odcházející hadičkou čistá, bez bublin.
Začíná se od zadu a křížem.
Standardně se to dělá tak, že je dobré, když jste dva. Na odvzdušňovací šroub se nasadí průhledná hadička, která končí v nějaké sklenici s brzdovou kapalinou tak, aby konec byl pořád pod hladinou.
Pomocník našlape pedál (5 - 6x) a zůstane na něm stát. Povolí se odvzdušňovací šroub a dívá se na bubliny, které odcházejí z brzdové soustavy. Až přestanou unikat, tak se utáhne odvzdušňovací šroub. Pomocník uvolní brzdový pedál a znovu našlape. A toto se opakuje tak dlouho, dokud není kapalina odcházející hadičkou čistá, bez bublin.
Začíná se od zadu a křížem.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
A jak sa ti to prejavuje ze to nebrzdi?.....pedal je maky, alebo ti padne az na podlahu, alebo musis riadne nanho tlacit aby sa nieco dialo?
Platnicky sa v podstate rychlo zabehnu....staci parkrat slabsie par krat ostrejsie brzdit a mali by brzdit lepsie jak stare urcite.
Problem budes mat asi v tom odvzdusneni.....toto netreba odflaknut.....niekedy minies aj 2x krat tolko brzdovky co je objem sustavy kym prestanu bublilnky.
Platnicky sa v podstate rychlo zabehnu....staci parkrat slabsie par krat ostrejsie brzdit a mali by brzdit lepsie jak stare urcite.
Problem budes mat asi v tom odvzdusneni.....toto netreba odflaknut.....niekedy minies aj 2x krat tolko brzdovky co je objem sustavy kym prestanu bublilnky.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
jaaajjj..Rado77 píše:Jasne, takto som to robil, ale problem je v tom, ze procedura sa spravila na kazde koleso iba raz. Zajtra na to kuknem s jednym clovekom a poriadne to odvzdusnime.
Dufam, ze bude problem iba v tom
Diki-diki
sak to treba vic krat opakovat to slapanie..
tak ja pise Habron..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Neviem ,ako na Matize,tam som to ešte nerobil,čosi podobné som zažil ešte na wartburgu,tiež sme to svedomite ovzdušnili všetky ventily na kolesach,aj kvapalina bola dobra a bolo jej dosť,ale pedal mal stale hlboky prepad,až potom som si všimol ešte 2 ventily pod kapotou,nad spínačom brzdovách svetiel.Na niektotých vozoch sa zas musí odvzdušňovať na koniec hlavný brzdový valec,
Ale ešte môže byť jedna záludnosť,Skús zatiahnuť ručnú brzdu na pol dráhy a tak stúpiť na pedál.Ak sa dráha záberu pedálu skráti a aj účinok zlepší,chyba nebude v hydraulike,ale v nejakej pružine zadných čeľustí,toto sa mi stalo na škodovke,aj Ibize...Jedna jediná pružinka to dokáže narobiť,aj natoľko,že voz neprejde cez STK
Ale ešte môže byť jedna záludnosť,Skús zatiahnuť ručnú brzdu na pol dráhy a tak stúpiť na pedál.Ak sa dráha záberu pedálu skráti a aj účinok zlepší,chyba nebude v hydraulike,ale v nejakej pružine zadných čeľustí,toto sa mi stalo na škodovke,aj Ibize...Jedna jediná pružinka to dokáže narobiť,aj natoľko,že voz neprejde cez STK
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Diki chlapi, jasne, v prvom rade budeme dnes poriadne odvzdusnovat a uvidime. Ak by bol problem aj potom, urcite sa ozvem.
Pedal - je mekky a ide dost hlboko. Ucinok brzd mi zacina az na konci tejto drahy, asi tak v polovici moznej drahy pedalu, a aj to dost uboho.
Co sa tyka tej rucnej, to som skusal, a toto bolo v pohode. Ci sa da odvzdusnit samotny brzdovy valec, to teraz neviem, nieco som aj cital nedavno, ale asi nie k Matizovi.
Pedal - je mekky a ide dost hlboko. Ucinok brzd mi zacina az na konci tejto drahy, asi tak v polovici moznej drahy pedalu, a aj to dost uboho.
Co sa tyka tej rucnej, to som skusal, a toto bolo v pohode. Ci sa da odvzdusnit samotny brzdovy valec, to teraz neviem, nieco som aj cital nedavno, ale asi nie k Matizovi.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu