Byl jsem na TK a resume je , že je asi špatná lambda (mělo to nějakou hodnotu asi 10 a má to mít o,3 nebo 3 - nevím) prý jako 120cítka.
Ted jsem ale početl ve foru a možná to mohlo být i souhrou drobných chybek.
1. Kabely a svíčky - jsou staré a pokud motor více vytočím, tak se mi zdá, že vynechává.
2. Na STK jel syn začátečník a hrkal se pomalu, nevytáčel to a spíše to "tahal" - asi nevypálený katalizátor.
3. Auto šlo nejdříve TK a pak po čase na Emise - asi to vychladlo.
Asi to všechno vyměním a vypálím při otáčkách, ale dá se nějak solo změřit lambda zda je OK ??
Kdysi jsem tady na foru četl, že někdo nějak lambdu vyčistil od splodin a nánosů spalin nějakým postupem (asi něco jako se čistí spirála ve varné konvici) - máte s tím někdo zkušenost ??? Má cenu to zkoušet???
Díky za radu
Lambda ???
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..mmm ...
Mash 16Ventilku ..??
ja som fcul bol na STK/EK ..a emisie jak na 120 som mal uz minule..
..a proste som zistil..
ze motor musi byt vrely...tak aby s neho salalo teplo..lebo inac ten katalizator nefunguje..
..
lamdu ide odmerat voltmetrom..(ideal rucickovym)
to je tu uz 1000x pisane...ma davat okolo 0.8-0.9 volta..
a behat pri hrani sa z plynovym pedalom od cca 0.25V do 1.1xxV..
..
ke by bola sla lamda, tak to bud netahne, alebo vela zere..
..(lenze ja emisie neriesim)..
Mash 16Ventilku ..??
ja som fcul bol na STK/EK ..a emisie jak na 120 som mal uz minule..
..a proste som zistil..
ze motor musi byt vrely...tak aby s neho salalo teplo..lebo inac ten katalizator nefunguje..
..
lamdu ide odmerat voltmetrom..(ideal rucickovym)
to je tu uz 1000x pisane...ma davat okolo 0.8-0.9 volta..
a behat pri hrani sa z plynovym pedalom od cca 0.25V do 1.1xxV..
..
ke by bola sla lamda, tak to bud netahne, alebo vela zere..
..(lenze ja emisie neriesim)..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Motor espera treba pred emiskami pekne prehnat alebo aspn preturovat, pretoze aj v servisnom manuali pisu, ze na volnobehu sa moze stat ze lambda natolko vychladne az RJ prepne na rezim podla MAP a MAT a na lambdu sa vykasle. Na lpg sa mi ale este take nestalo, tam vidim co sa deje lebo lpg rj mam pri lavej nohe.
lambda se samo da zmerit na diagnostice jestli se na ni meni hodnoty tak jak maji.a pokud to cuka mozna je nejaky kabel to mas pravdu.a samo pred emisema by se to melo trosku protahnout.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
No tu lamda si musim aj ja zmerat, ale co ma stve je to, ze pri 4700 otackach mi motor trocha zakucka a po chvilocke taha dajej (je to neprijemne pri predbiehani pretoze clovek zneisti co bude dalej a zvlast ked sa pocita kazdy zlomok sekundy). Mozno to bude krok. motorcek, mozno treba vycistit klapku, robi mi to vsak od zaciatku ako som kupil, no neviem. Aj to ma nuti takpovediac setrit motor, spotrebu (ale obcas neodolam a minuly tyzden mi radarom namerali prekrocenie rychlosti o 28 km/h a tak som aj im prispel do fondu).
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
asi v tomto bude "pes zakopany",ako sa vravi,ja som bol ešte 10.3.2005 na Stk s bratrancom NEXIE - OPEL ASTRA CLASSIC I,motor X14NZ (1.4i - 8ventil),bolo to hneď zrána,nyvyše som musel čakať vonku a to marcové (březnové) počasie nebolo nijako teplé,skôr naopak,nuž a veru tiež bol veľký problém vmestiť sa do emisií,ešte sa ten technik divil,že tomu motoru nemôže byť nič,nakoľko ma len 29.000 km,tak mse ho tam museli nechat bežať hoidnú chvíľu,ešte aj trochu pretúrovať,aby sa vmestil do predpísaných hodnôt.JRD McLAREN píše:..mmm ...
Mash 16Ventilku ..??
ze motor musi byt vrely...tak aby s neho salalo teplo..lebo inac ten katalizator nefunguje..
..
.
Mesiac na to bol s tým vozom otec na servisnej prehliadke,merali to na rovnakom prístroji,všetko bolo v naprostom poriadku.Keď som mal ešte IBIZu,bol som tiež v marci na STK,ale to som vyriešil tak,že som šiel do Šale,cca 30 km,tou jazdou sa zrejme dobre vypálil,tak mi tam povedali,že takmer nemerateľné hodnoty,blízke nule.No a to som sa bál práve katalyzátora,bol to už 7 ročný voz so 67.000 km
Takže ja by som tiež videl možnú príčinu v teplote,radil by som ten motor pred kontrolou mierne prehnať ,pár kilometrov,tak okolo 100-110 km/h,aby sa dobre vypálili usadeniny.
ja aspoň tak vždy uvažujem,počítam s tou najmenšou možnou komplikáciou a najbanálnejšou príčinou a tak to aj,spravidla ,býva
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L