Tfuuuj!!!
Dnes som sa zlakol tak, ako uz dlho nie. Ficim si to po obchvate v BA, otacky okolo 3500. Odrazu sa spredu ozval strasny zvuk. Znelo to ako keby niekto tahal skrutkovac po vlnitom plechu, ale veelmi rychlo. Skoro som z auta vyskocil a chvilu som myslel, ze budem potrebovat plienku .
Myslel som, ze som chytil defekt alebo nieco podobne, ale auto netahalo na ziadnu stranu. Potom ma napadlo, ze praskol rozvodak alebo sa zadrelo nejake lozisko. Motor vsak isiel a zdalo sa, ze tahal normalne. Iba ten rachot. Sice uz slabsi, ale furt.
Zastavil som na krajnici, zapol vsetky blikace a predpisovo obliekol orandzovu vestu. Poobzeral som vsetky kolesa, vsetko OK. Tak som skusil nastartovat. A ten zvuk tu bol zase, ale o nieco slabsi a "pomalsi". Otvorim motorovu kapotu a uvidel som zdroj rachotu. Remen ku kompresoru klimatizacie. Neroztrhol sa. Vyzera vsak, ako keby sa roztrhla vrchna vrstva. Nasiel som dokonca aj asi 20 cm dlhy odorvany tenky pas, evidentne pochadzajuci z remena. Z remena trcia take "franforce" a tie buchaju v rytme otacok do vsetkeho naokolo, hlavne do trubiek klimatizacie. A to bol ten priserny zvuk.
Hned som skusil EWO car - ten uz neexistuje .
Potom FAN car - najskuor stvrtok poobede .
Volam do MaH na Panonsku - remen na sklade nemaju, len na objednavku
Skusam Carex - poobede tam idem a ak bude volny zdvihak, spravia na pockanie
A teraz to podstatne: remen bol meneny ani nie pred rokom, bol teda skoro novy. Nedokazem pochopit, preco vydrzal tak malo. Je pravda, ze klima bezi v tomto pocasi skoro furt, ale remen by mal vydrzat viac. Original vydrzal skoro 80tkm, tento ani nie 10tkm. Mate niekto podobnu skusenost ? Dufam, ze rozvodove remene su robene kvalitnejsie. Len nedavno som menil rozvody ...
Este jedna skusenost: Naozaj nie je sranda opravovat nieco na dialnici. Aj ked je tam 80-tka (je to este mesto), skoro nikto to nedodrzuje. A najhorsi pocit som mal z kamionov. Chodi ich tadial velmi vela, takmer jeden za druhym. A nebolo prijemne, ked taky kamion prefici radovo desiatky cm odo mna. Nechcel by som menit koleso na lavej strane auta ...
Zivotnost remenov - ake mate skusenosti ?
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zivotnost remenov - ake mate skusenosti ?
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Reklama
- Rumcajz
- Příspěvky: 329
- Registrován: ned zář 25, 2005 18:22
- Bydliště: Martin, SR
- Kontaktovat uživatele:
zdar.... no pekne.. hlavne že si prežil a aj motor..
.. k tým reneňom.. to je asi od kusu.. jedem veľa znesie druhý nie... asi si mal šťastie na ten druhý... alebo ti o niečo dre, šúcha kto by nepochopil
.. mne držia remene ako sprosté, tie klímové... aj rozvodové sú OK, ja jazdím až kým neprdnú, kedže nemám stretávacie motores tak
čao
.. k tým reneňom.. to je asi od kusu.. jedem veľa znesie druhý nie... asi si mal šťastie na ten druhý... alebo ti o niečo dre, šúcha kto by nepochopil
.. mne držia remene ako sprosté, tie klímové... aj rozvodové sú OK, ja jazdím až kým neprdnú, kedže nemám stretávacie motores tak
čao
Espero 2.0l na 1.5l TP,, 15" elektróny, new music, new sanie, new výfuk, new vačka z 1.8...
Espero 2.0l na 1.5l TP, LPG (legal), ABS, klíma, airbag, akože drevo, modré,..(koža, vyhr.sedadlá) .. PREDANÉ 68tis
Espero 2.0l na 1.5l TP full výbava, ... PREDANÉ 75tis
Omega MV6 ... no coment ...
Espero 2.0l na 1.5l TP, LPG (legal), ABS, klíma, airbag, akože drevo, modré,..(koža, vyhr.sedadlá) .. PREDANÉ 68tis
Espero 2.0l na 1.5l TP full výbava, ... PREDANÉ 75tis
Omega MV6 ... no coment ...
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
No, nemal som so sebou ziadne "prerezavatko", co by to dokazalo. Vreckovym nozikom typu rybicka to neurobim Na lanose je navyse ten remen pristupny ako-tak iba zospodu a aj tam je este nejaky kryt. A lahnut pod auto, ked popri tebe svistia kamiony, sa mi nechcelo.
Idem s tym este dnes do servisu nie preto, ze by som ten remen doma nedal dole, ale pri sucasnych teplotach mi klima celkom chyba.
Idem s tym este dnes do servisu nie preto, ze by som ten remen doma nedal dole, ale pri sucasnych teplotach mi klima celkom chyba.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak.
Remen je vymeneny, auticko si pradie, ziadne neobvykle zvuky.
A to LEN za 229 za remen a 160 za robotu
p.s. Vraj to bol chybny remen ... Ked som sa spytal, ci ten novy vydrzi viac, povedali mi - urcite.
Ked som im povedal, ze aj ten predtym tam bol namontovany u nich, pokrcili plecami...
Remen je vymeneny, auticko si pradie, ziadne neobvykle zvuky.
A to LEN za 229 za remen a 160 za robotu
p.s. Vraj to bol chybny remen ... Ked som sa spytal, ci ten novy vydrzi viac, povedali mi - urcite.
Ked som im povedal, ze aj ten predtym tam bol namontovany u nich, pokrcili plecami...
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak.Na Ticu vydržal klinový ren 64 000 km,potom upozrnil piskotom na seba,pri snahe došponovať,mi poradili výmenu,ale stalo sa mi na Š120 žeRumcajz píše:zdar.... no pekne.. hlavne že si prežil a aj motor..
.. k tým reneňom.. to je asi od kusu.. jedem veľa znesie druhý nie... asi si mal šťastie na ten druhý... alebo ti o niečo dre, šúcha kto by nepochopil
.. mne držia remene ako sprosté, tie klímové... aj rozvodové sú OK, ja jazdím až kým neprdnú, kedže nemám stretávacie motores tak
čao
začal praskať reneň po 13 000 km.
Mám skusenosti,že prasknutý remeň na nutnosť výmeny upozorní vysokým pískavým zvukom,hlavne pri zvýšení ,alebo aj znižení otáčok motora,tké pískanie v nižšej tónine signalizuje buď potrebu došponovať,alebo niekedy len zľahka potrieť bok remeň suchým mydlom.človek by neveril o koľko vie stíchnuť motor po namydlení klinivého reňa.Na to som nedošiel sám,videl som to v jednom autoservise,ako sa stišil motor na zánovnom Favorite
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L