Jak mě Matiz dneska vyděsil - dlouhé
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Jak mě Matiz dneska vyděsil - dlouhé
Tak jsem si dneska (neděle) přivstal a jelikož bylo hezky, tak jsem se vydal do garáže na plánovanou inspekci zadních bubnů. Práce šla od ruky a výsledk byl povzbudivý. Obložení má po 102000 km 4mm (limit je 1mm) a buben vnitřní průměr 180mm (limit je 182mm). Tak jsem to jen pročistil a zase smontoval. Pak jsem na cestě u garáží zkusil jestli to i po mém zásahu brzdí a s pozitivním výsledkem a úsměvem na tváři vyrazil k domovu poobědvat.
Na parkovišti před domem jsem to ještě jednou trošku rozjel a prudčeji přibrzdil. V tom se začal motor dusit a otáčky šly hluboko pod volnoběžné (asi k 500) a kdybych nepřidal plyn, tak by to zdechlo. Když jsem pustil plyn, tak se to zase začlo dusit. Tak jsem motor vypnul, chviličku počkal a nastartoval. Start šel ztuha, ale motor se chytl, ale nedržel volnoběžné otáčky a bez plynu se dusil. Tak jsem ho zase chcípnul a šel kouknout pod kapotu. Nic divného jsem neviděl, prohlídnul jsem sání, jestli není ucpané a nic. Vše OK. Zkusím nastartovat a nic. Už to nešlo .
Při startování se od výfuku ozývaly dost podivné zvuky - vždy po pár otáčkách motoru takové jakoby odfouknutí. Své podezření jsem směřoval k výfuku. Brnknul jsem přítelkyni ať mi jde na parkoviště asistovat. Když přišla a startovala, tak jsem pozoroval výfuk. Lítal pod autem jako blázen. Podezření - ucpaný výfuk. Je 6 let starý a značně prorezlý. Svou domněnku jsem konzultoval přes telefon s kamarádem bývalým automechanikem. Sice se mu to nezdálo, ale úplně to nevyloučil. Rozhodl jsem se nastartovat stůj co stůj. Poruchu motoru samotného jsem vyloučil. Podle otáčkoměru měl motor při startování jiskru a podle palubního počítače jely i vstřiky. I přes neúspěšný start nesvítil "check".
Takže jsem Matize připojili za Hondu (auto přítelkyně) a na druhý pokus jsem ho roztáhli. Při roztahování se zase dusil, ale naskočil. Musel jsem ho držet plynem alespoň ve 2000ot. Při ubrání se dusil a chtěl chcípat. Tak jsem ho chvíli potočil ve 2000ot. a pak několikrát prudce protůroval. Během toho začaly z výfuku lítat černé kousky a po chvíli už Matiz držel volnoběh. Nechal jsem ho chíli točit bez plynu a pak projel po parkovišti. Jel, ale moc netáhnul. Při akceleraci cukal a troch se dusil. Už ne tak moc jako před tím, ale stále. To se mi nelíbilo. Rozhodl jsem se odmontovat koncák a lokalizovat tak přesněji závadu. Zajel jsem Hondou do garáže pro hever a klíče a na parkovišti se jal demontovat výfuk. Zvedl jsem to, sundal kolo a vizuálně kontroloval. Kromě vnější koroze žádný defekt, tak jsem koncák i středový tlumič podrobil proklepání ocelovou tyčkou a zkusil to zase nahodit...
Chytnul se hned a ochotně bez stop dušení držel volnoběh . I zkušební jízda po parkovišti potvrdila, že je to OK. Ufff, oddechl jsem si a hned zítra objednávám laďák a taky střed. Pochopil jsem, co mi chtěl výfuk říct - dosloužil jsem a už chci pokoj
Na parkovišti před domem jsem to ještě jednou trošku rozjel a prudčeji přibrzdil. V tom se začal motor dusit a otáčky šly hluboko pod volnoběžné (asi k 500) a kdybych nepřidal plyn, tak by to zdechlo. Když jsem pustil plyn, tak se to zase začlo dusit. Tak jsem motor vypnul, chviličku počkal a nastartoval. Start šel ztuha, ale motor se chytl, ale nedržel volnoběžné otáčky a bez plynu se dusil. Tak jsem ho zase chcípnul a šel kouknout pod kapotu. Nic divného jsem neviděl, prohlídnul jsem sání, jestli není ucpané a nic. Vše OK. Zkusím nastartovat a nic. Už to nešlo .
Při startování se od výfuku ozývaly dost podivné zvuky - vždy po pár otáčkách motoru takové jakoby odfouknutí. Své podezření jsem směřoval k výfuku. Brnknul jsem přítelkyni ať mi jde na parkoviště asistovat. Když přišla a startovala, tak jsem pozoroval výfuk. Lítal pod autem jako blázen. Podezření - ucpaný výfuk. Je 6 let starý a značně prorezlý. Svou domněnku jsem konzultoval přes telefon s kamarádem bývalým automechanikem. Sice se mu to nezdálo, ale úplně to nevyloučil. Rozhodl jsem se nastartovat stůj co stůj. Poruchu motoru samotného jsem vyloučil. Podle otáčkoměru měl motor při startování jiskru a podle palubního počítače jely i vstřiky. I přes neúspěšný start nesvítil "check".
Takže jsem Matize připojili za Hondu (auto přítelkyně) a na druhý pokus jsem ho roztáhli. Při roztahování se zase dusil, ale naskočil. Musel jsem ho držet plynem alespoň ve 2000ot. Při ubrání se dusil a chtěl chcípat. Tak jsem ho chvíli potočil ve 2000ot. a pak několikrát prudce protůroval. Během toho začaly z výfuku lítat černé kousky a po chvíli už Matiz držel volnoběh. Nechal jsem ho chíli točit bez plynu a pak projel po parkovišti. Jel, ale moc netáhnul. Při akceleraci cukal a troch se dusil. Už ne tak moc jako před tím, ale stále. To se mi nelíbilo. Rozhodl jsem se odmontovat koncák a lokalizovat tak přesněji závadu. Zajel jsem Hondou do garáže pro hever a klíče a na parkovišti se jal demontovat výfuk. Zvedl jsem to, sundal kolo a vizuálně kontroloval. Kromě vnější koroze žádný defekt, tak jsem koncák i středový tlumič podrobil proklepání ocelovou tyčkou a zkusil to zase nahodit...
Chytnul se hned a ochotně bez stop dušení držel volnoběh . I zkušební jízda po parkovišti potvrdila, že je to OK. Ufff, oddechl jsem si a hned zítra objednávám laďák a taky střed. Pochopil jsem, co mi chtěl výfuk říct - dosloužil jsem a už chci pokoj
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
No tak to urcite nase*e
Ale kdyz mate 2 auta, tak to jeste jde, ne?
Ale kdyz mate 2 auta, tak to jeste jde, ne?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Hm,ucpaný výfuk to jsem za svoji motoristickou kariéru ještě neměl.A četl jsem to dnes také poprvé.Vidíš Ondráši,člověk se stále přiučuje něčemu novému.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
To je taky možnost, ale doufám, že kat to není. Myslím, že rozsypaný kat bych neprotůroval. Uvidíme, co se stane až tam bude nový střed a konec. Pokud budou problémy s katem, tak půjde ven. Emise mám až za dva roky, takže do té doby tam může být rezonátor nebo jen trubka.zabijec píše:Ucpany vyfuk, to jsem taky jeste neslysel, ale treba sesypany katalyzator to uz jo.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Toť otázka, zkušenosti poláků jsou sporné. On ten odpor katu má vliv na správný výplach válců. Proto se doporučuje ten rezonátor.zabijec píše:Možná by to bez katíku i víc jelo
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Kdysi jsem měl u R 21 spečený kat. Auto i po testu na počítači vinou špatného teplotního čidla jezdilo skoro na sytič a tak se postupně spekl kat. Byl úplně neprůchozí. Tak se tam udělala díra a bylo to OK. Teda po výměně čidla. (Za 400,-)
Na Nexii vzpomínám v dobrém , ale MPV je MPV
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jestli se všechno povede, tak si dneska jedu do polského Těšína pro laďák Ulter Sport přímo na Matizka. Cena je cca 2200Kč. Nechám ho nahodit spolu s novým originálním středem. Na sraz bych už měl dorazit brumlající Tak mi držte palce ať to vyjde.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Laďáček už je doma Bohužel jsem teď bez foťáku, takže zatím bez obrázků. Služby polských obchodníků jsou příkladné. Ráno v 10h jsem tlumič telefonicky objednal u prodejce. Ten ho obratem objednal u výrobce a ten dodal prodejci už ve 14h. V 16h jsem si ho vyzvedával a v 17h už jsem se jím chlubil kamarádovi Super.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Už to brčí, přátelé, už to brčí!! Mám nový střed, novou přírubu na katíku směrem ke středu (po bouračce byl uhnilá a ulomená příruba mezi starým středem a katem nahrazena trubkou) a laďáček. Co se týče zvuku, tak v autě je to takřka bez rozdílu, zato venku "zvučí velký vůz" Uslyšíte na srazu...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny