Klakson
Moderátor: Blue Lanos
Klakson
Dnes, keď som odomkol auto, nefungoval mi centrál. Po výmene poistky už ide, ale zistil som, že mi netrúbi klakson. Klakson aj centrál majú spoločnú poistku. Poistky v skrinke s relé sú OK.Myslím si správne, že to bude asi relé? Ale neviem identifikovať, ktoré to je. Pochybujem, že by prestali trúbiť obidva klaksony naraz. Môže niekto poradiť?
Espero 1.5 16V LPG-Lovato 75 000km, Hyundai s USB+pamäťavá karta
- Reklama
Klaksom nejde asi na ziadnom espere. Tak sa mi zda, ze sa to tu niekde riesilo, skus pohladat......
Treba skusit odrezat klakson a zapojit na baterku ci pojdu a ak ano potom uz len po kabloch ist. Zatial co viem, tak vacsinou boli zle kable, odhrdzavene...
Treba skusit odrezat klakson a zapojit na baterku ci pojdu a ak ano potom uz len po kabloch ist. Zatial co viem, tak vacsinou boli zle kable, odhrdzavene...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
ppp, moze byt aj ten kolik zodraty, no je pravdepodobne, ze to budu tie kable, ked Hugo pisal ze mal volant rozobraty a tam to bolo OK...
Ozaj, kde presne je umiesteny ten kolik?
Ozaj, kde presne je umiesteny ten kolik?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Neviem uz presne ale ked das kryt stredu volantu dolu (neviem ako u abg ja mam trojramenny) tak tam uvidis take bakelitove koliesko chytene tusim jednou skrutkou nastoknute bakelitovou rurkou (jeden celok s kolesom) na volantovej tyci. Ta rurka je skor take zaistenie proti vytiahnutiu a rado sa to lame ked to clovek vybera. Na spodku toho kolesa je plechova kruhova draha ktora pri toceni volantu beha po kolicku z kovu. Ja tam mam nechutny vybrus takze podla toho ako sa ten kolicek samovolne mimovolne natoci kontakti to od mizerne az po uplne na ho... . A neviem za co ho vymenim, ci za uhlik alebo za klinec . A prveho bude kopu prachu okolo volantu a klinec zase znici rychlo konaktnu plochu na bakelitovom tanieri. Jedine zeby zalapovanu mosadznu skrutku.
Rád ťa opäť počujem Goror.
Mne keď nešiel klaksón, tak som mal zlý prívod plsu na relé klaksónu.
Od volantu tam ide zem. Otvor prednú kapotu, pri pohľade zpredu
v pravo je skrinka poistiek a relé. Nech ti niekto stláča volant, a ty
počúvaj či ti cvaká relé. Ak áno je to od relé ku klaksónom, ak nie
je chyba od volantu k relé. Iná možnosť je zhodiť kryt skrinky a kryt
relé a zatlačením na kotvičku relé prstom by mal klaksón trúbiť.
Mne keď nešiel klaksón, tak som mal zlý prívod plsu na relé klaksónu.
Od volantu tam ide zem. Otvor prednú kapotu, pri pohľade zpredu
v pravo je skrinka poistiek a relé. Nech ti niekto stláča volant, a ty
počúvaj či ti cvaká relé. Ak áno je to od relé ku klaksónom, ak nie
je chyba od volantu k relé. Iná možnosť je zhodiť kryt skrinky a kryt
relé a zatlačením na kotvičku relé prstom by mal klaksón trúbiť.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
akurat pred vcerom som robil klakson.
Takze zistenie ci su klaksony v poriadku:
do klaksonov ide staly + (cerveny). Treba kus kabla a napojit namiesto zeleneho kabla na klaksone. a druhy koniec prilozit na kostru. Ak zatrubia tak hura. Klakson je v poriadku.
Zistenie ci je rele v poriadku:
zatrubit na volante a pocuvat ci cvaka v krabicke pri baterke. ak ano, tak od volantu po rele je vsetko o.k.
do klaksonov ide staly + (cerveny). Treba kus kabla a napojit namiesto zeleneho kabla na klaksone. a druhy koniec prilozit na kostru. Ak zatrubia tak hura. Klakson je v poriadku.
Zistenie ci je rele v poriadku:
zatrubit na volante a pocuvat ci cvaka v krabicke pri baterke. ak ano, tak od volantu po rele je vsetko o.k.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
pokracovanie
Ak klaksony trubili, tak + na klaksonoch je o.k. Tak chyba bude urcite medzi relatkom a klaksonmi.
Treba natiahnut novy privod na - na klaksony od relatka.
Provizorne sa to da, ze sa vytiahne relatko a zasunie sa kabel do konektora relatka a zasunie sa relatko na miesto. je to najspodnejsi kontakt relatka. tusim 30.
a druhu stranu pripojit na klakson.
Treba natiahnut novy privod na - na klaksony od relatka.
Provizorne sa to da, ze sa vytiahne relatko a zasunie sa kabel do konektora relatka a zasunie sa relatko na miesto. je to najspodnejsi kontakt relatka. tusim 30.
a druhu stranu pripojit na klakson.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
klakson klakson, je to porad to stejny, v pojistkovi skrince jak psal stefan jsou 2male cerne kostkate rele, zkusit je zemenit mistama jsou identicka je to delany na dva klaksony kdyz bude rele v cudu tak to druhy treba bude dobry, k samotnymu klaksonu jde staly + samozdrejme prez pojistku a rele (pojistka klaksonu je ta stejna jako na central) zkontrolovat jestli semika, se da primo na klaksonu kdyz odpojis a napojis na nej na - pol jeden kabel zkousecky a druhy na kostru a pak smacknout na volantu kdyz zkousecka zapiska tak je kostra v poradku pak vyskouset proud na + kabelu jeden konec zkousecky + druhy kostra (nic na volantu nemackat) nezapomenout prepnout zkousecku na 20V kdyz tam je proud tak neni problem ani v rele ani v ukostreni ani v sepinani na volantu bude to klakson, kdyz kostra bude dobra ale nebude tam proud tak zkusit pak primo na rele, kontakt 15, nebo 30 je stali proud 15 po otoceni klickem, vyndat rele a zkusit v pojistkovy skrince kdyz tam bude proud tak rele kaput nebo kabel od rele ke klaksonu
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- Hardy
- Příspěvky: 146
- Registrován: sob lis 25, 2006 17:57
- Bydliště: Bratislava SK
- Kontaktovat uživatele:
kámo ak chceš hladat problém s trubou tak ten je na 100 percent vpredu pod narazníkom. rozpadnuté spoje kablikov. Na nárazníku vpredu z vnutornej strany su pospajane takymi shit spojkami ktore sa po X rokoch rozpadnu....
pod značkou máš otvor a na jeho vrchnej stene z vnutra narazníka je akože trubka a ked ju prebehneš hned to nájdeš! od serwisaka
pod značkou máš otvor a na jeho vrchnej stene z vnutra narazníka je akože trubka a ked ju prebehneš hned to nájdeš! od serwisaka
1.5/16V modrá metalíza 14" Elektrony Borbet, sanie Kingdragon, JVC radio with USB,Xplod Sony repro atd
Pozri sa na vnútornú stranu víka skrinky alebo do uživateľskej príučky
a hňeď budeš vedieť ktoré to je. Ak si dobre pamätám tak pri pohľade
spredu na skrinku relé bolo v strede v ľavo.
a hňeď budeš vedieť ktoré to je. Ak si dobre pamätám tak pri pohľade
spredu na skrinku relé bolo v strede v ľavo.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.