Matiz na špalky, silentbloky náprav
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Matiz na špalky, silentbloky náprav
Kolegové,
chystám se v blízké budoucnosti udělat lehkou repasi spodku a kromě pružin a renovace tlumičů si chcu vyměnit silentbloky a nalakovat nápravy. Proto potřebuju hodit Matize na "špalky". Chci aby byly v místech určených pro zvedání (pod prahy). Za co ale pak auto zvedat. Vzadu bych to hodil pod uchycení ramen v kastli, ale kde vpředu? Taky pod uchycení ramen, nebo jinam?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo už ty silentbloky měnil? Mám v úmyslu vyměnit vzadu všecko - 3x v každém rameni + 2x na stabilizátoru. Vpředu určitě silentbloky stabilizátoru (předu do nárazníkem i v uchycení do ramene). Otázkou zůstávají silentbloky ramen (v uchycení do kastle). Ty asi nepůjdou vyměnit bez demontáže náboje. A to už je na moje garážové pinožení asi moc složité
Výměny silentbloků ani lakování náprav není akutní, vše se chvá jak má, ale přeci jen rozdíl oproti novému autu je znát a když už boudou nové pružiny a tlumiče, tak bych to porychtoval celé.
Díky za jakékoli rady a néměty.
chystám se v blízké budoucnosti udělat lehkou repasi spodku a kromě pružin a renovace tlumičů si chcu vyměnit silentbloky a nalakovat nápravy. Proto potřebuju hodit Matize na "špalky". Chci aby byly v místech určených pro zvedání (pod prahy). Za co ale pak auto zvedat. Vzadu bych to hodil pod uchycení ramen v kastli, ale kde vpředu? Taky pod uchycení ramen, nebo jinam?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo už ty silentbloky měnil? Mám v úmyslu vyměnit vzadu všecko - 3x v každém rameni + 2x na stabilizátoru. Vpředu určitě silentbloky stabilizátoru (předu do nárazníkem i v uchycení do ramene). Otázkou zůstávají silentbloky ramen (v uchycení do kastle). Ty asi nepůjdou vyměnit bez demontáže náboje. A to už je na moje garážové pinožení asi moc složité
Výměny silentbloků ani lakování náprav není akutní, vše se chvá jak má, ale přeci jen rozdíl oproti novému autu je znát a když už boudou nové pružiny a tlumiče, tak bych to porychtoval celé.
Díky za jakékoli rady a néměty.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
Re: Matiz na špalky, silentbloky náprav
Ondráši rád bych ti poradil,ale protože mám najeto pouze 55000 km a celkem po dobrých silnicích,nemám zkušenosti.Jenom bych chtěl poprosit,až budeš měnit,bylo by dobré dělat si poznámky a potom to zpracovat a hodit na fórum.Protože od mechaniků Daewoo se rady nedočkáme,bereme jim naší aktivitou práci(ty šikovnější a ti kteří mají aspoň trochu možnosti si to udělat sami)Ondras píše:Kolegové,
chystám se v blízké budoucnosti udělat lehkou repasi spodku a kromě pružin a renovace tlumičů si chcu vyměnit silentbloky a nalakovat nápravy. Proto potřebuju hodit Matize na "špalky". Chci aby byly v místech určených pro zvedání (pod prahy). Za co ale pak auto zvedat. Vzadu bych to hodil pod uchycení ramen v kastli, ale kde vpředu? Taky pod uchycení ramen, nebo jinam?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo už ty silentbloky měnil? Mám v úmyslu vyměnit vzadu všecko - 3x v každém rameni + 2x na stabilizátoru. Vpředu určitě silentbloky stabilizátoru (předu do nárazníkem i v uchycení do ramene). Otázkou zůstávají silentbloky ramen (v uchycení do kastle). Ty asi nepůjdou vyměnit bez demontáže náboje. A to už je na moje garážové pinožení asi moc složité
Výměny silentbloků ani lakování náprav není akutní, vše se chvá jak má, ale přeci jen rozdíl oproti novému autu je znát a když už boudou nové pružiny a tlumiče, tak bych to porychtoval celé.
Díky za jakékoli rady a néměty.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matiz na špalky, silentbloky náprav
To je samozřejmé. Já když se hrabu v autě, tak jeden z nejdůležitějších nástrojů v garáži je digťák . Tuhle jsem dělal zevrubnou inspekci právě toho podvozku a všecko jsem si pěkně odfotil, abych se mohl na plánovanou operaci dobře připravit. Je z toho asi 90 detailních fotek jednotlivých částí obou náprav. A to i z úhlů, kam se lidské oko (resp. hlava) nedostane. Pokud je zájem, hodím je na web, potažmo sem.Václav Brousek píše:...Jenom bych chtěl poprosit,až budeš měnit,bylo by dobré dělat si poznámky a potom to zpracovat a hodit na fórum....
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Matiz na špalky, silentbloky náprav
Ze se vubec ptas, uz to sem hazejOndras píše:Pokud je zájem, hodím je na web, potažmo sem.
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Koukám že píšeš že máš najeto přes 100 000 k nám do servisu jezděj Matizy který maj přes 300 000 (je to na nich sice dost znát) a nic takového sme nikdy nedělali ale když chceš určitě tím nic neskazíš jen si nejsem nějak jistej jestli existují silenbloky na výměnu já sem vždy měnil celé rameno (ale to bylo vždy kvůli bouračce) jinak kvůli přednímu ramenu nemusíš dělat nic s nábojem jen musíš odpojit spodní kulák od těhlice ale horší je to právě s tím silenblokem . Tak na půlce aut kde sme potřebovali to rameno vyndat byl natolik zarezlý šroub na tom středu silenbloku že k tomu byl potřeba autogen a dvě hodiny práce s velkým kladivem a nebo strašná piplačka s plátkem pilky . zvednout auto samozřejmě můžeš klidně za uchycení ramene do kastle je to dostatečně pevné a nic se nestane .
Já sem mechanik a radím tu už dost dlouho koukněte se do profilu tohle mi práci nebere protože když to řešíte takhle tak stejně nejedete do servisu tak se snažím aspoň zabránit větším škodám
Ondráši rád bych ti poradil,ale protože mám najeto pouze 55000 km a celkem po dobrých silnicích,nemám zkušenosti.Jenom bych chtěl poprosit,až budeš měnit,bylo by dobré dělat si poznámky a potom to zpracovat a hodit na fórum.Protože od mechaniků Daewoo se rady nedočkáme,bereme jim naší aktivitou práci(ty šikovnější a ti kteří mají aspoň trochu možnosti si to udělat sami)
Já sem mechanik a radím tu už dost dlouho koukněte se do profilu tohle mi práci nebere protože když to řešíte takhle tak stejně nejedete do servisu tak se snažím aspoň zabránit větším škodám
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky za info, Petře. Jak jsem psal, z čistě pragmatického pohledu to na mém autě není třeba dělat, vůle tam nejsou - byl jsem teď na STK a na tom jejich natřásadle je alespoň neobjevili. Jen ty silentbloky už jsou trošku tvrdší. A já se tím taky bavím a odreagovávám . Na to rameno jsem se ještě jednou díval do servisního manuálu a je to jak říkaš, jde ven teoreticky snadno. Jestli tomu rozumím, tak bývá zarezlý šroub držící rameno v kastli, jo? Hmm, no zkusím... Jinak ten silentblok jde pak z ramene dostat snadno? Předpokládám, že silentbloky stabilizátoru (vpředu a v ramenu) není problém vyměnit.
Ještě dotaz: při "inspekci" jsem objevil malé vůle ve třech nábojích. Ložiska jsou podle zvuku OK, stačí "rozumně" přitáhnout matice ložisek? Je skutečně riskantní používat znovu matici předního ložiska, které "narovnám" okraj, abych ji mohl přitáhnout a po přitažení ho zase zdeformuju?
Ještě dotaz: při "inspekci" jsem objevil malé vůle ve třech nábojích. Ložiska jsou podle zvuku OK, stačí "rozumně" přitáhnout matice ložisek? Je skutečně riskantní používat znovu matici předního ložiska, které "narovnám" okraj, abych ji mohl přitáhnout a po přitažení ho zase zdeformuju?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Z téhle fotky asi nepůjde poznat, jestli bude ten šroub zarezlý, co?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
No z té fotky to poznat sice nejde ale při pohledu na celou nápravu je v dobrým stavu a nikde není ani velká koroze tak si myslím že to bude bez problémů ten šroub zjistíš celkem jednoduše prostě ho povol a uvidíš jestli se bude normálně točit a povolovat tak je vše OK . Matici předního náboje můžeš klidně použít znovu většinou ti ten kousek co narovnáš praskne to nevadí když to máš kde zaklepnout jinde ale je tam jiný zádrhel ložiska jsou totiž složena ze dvou kuželových proti sobě a mezi nima je vymezovací kroužek a na to jak je ten kroužek velkej je to dotažený takže dokud nevyměníš ten kroužek nezměníš vůli a vyměnit kroužek znamená skoro vždy preventivní výměnu ložisek dodává se to jako sada komplet právě kvůli tomu kroužku jinak dá se tomu pomoct tím že ten kroužek třeba o 0,1 mm necháš utočit na soustruhu ale je to makačka protože pak třeba nebude stejně dobrá vůle tajkže znova a hlavně se ti vždycka rozloží to ložisko . Vzadu je to klasika a výměna gum stabilizátoru je jednoduchá povolíš tu velkou matici a ještě k tomu ty ramena ve ktrerejch drží stabilizátor vepředu a vytáhneš ho celý ven dáš nový vnitřní gumy a natlačíš ho zpátky je to trošku makačka protže je trošku roztženej takže ho musíš jakoby zlomit ale jde to celkem dobře
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Aha, takže štelabilita vpředu prakticky nulová. V servisním manuálu píšou, že ten šroub na ose je dotažený na 210Nm a při vůli je možné ho dotáhnout ještě na 240Nm. No asi nechám ložiska vyměnit při vyměně kotoučů, které už to taky mají skoro za sebou. Zadní ložisko si přitáhnu
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
já zase slyším jemné klepání od zadní nápravy a je to po celou dobu co mám Matíze.Protže jezdím většinou po dobrých silnicích,tak se s tím moc nezabývám.zabijec píše:Když už je řeč o nápravách, mám jeden dotaz. Už od začátku mi něco při přejíždění nerovností lehce klepe u pravého předního kola. V servisu ani na STK (při dnu otevřených dveří) ani při kontrole tlumičů žádné vůle nezlistili. Tak co to je
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Zkus jestli to nezmizí když lehce přišlápneš brzdu pak by to dělali brzdy a nebo si přidej hlasitost na rádiu a neřeš to dokud něco neupadne když ti nic nezjistilizabijec píše:Když už je řeč o nápravách, mám jeden dotaz. Už od začátku mi něco při přejíždění nerovností lehce klepe u pravého předního kola. V servisu ani na STK (při dnu otevřených dveří) ani při kontrole tlumičů žádné vůle nezlistili. Tak co to je