Lakování palubovky

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Lakování palubovky

Příspěvek od Robert »

Mám takovej jeden dotaz...U Matizka se mi začala loupat černá barva na palubce a chci to nastříkat...Jde to nějak??Mám pocit, že když to vemu jen sprayem, tak se to za chvíli oloupe...Diky za rady
Naposledy upravil(a) Robert dne pon říj 04, 2004 09:00, celkem upraveno 2 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6643
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Příspěvek od milosh »

Staci mrknout k Ondrasovi na web a hnedle budes vedet, jak na to 8)

http://matiz.uragan.cz
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

A ta černá barva to je co zač?
Na Tvém místě bych zainvestoval do flokování...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lakování palubovky

Příspěvek od Ondras »

Robert píše:Mám takovej jeden dotaz...U Matizka se mi začala loupat černá barva na palubce a chci to nastříkat...Jde to nějak??Mám pocit, že když to vemu jen sprayem, tak se to za chvíli oloupe...Diky za rady
Že se loupe černá barva je nanejvýš divné, protože ten černý plast není lakovaný, ale je černý durch. Pokud chceš lakovat sám, tak napřed primer pro plasty, pak plnič a pak lak. Na to může ještě přijít čirý lak. Jestli to stříkneš jen sprejem dříve či později se to bude loupat. Já jsem si to nechal dělat u lakýry a vzal se za všechno 1500 Kč. Lakoval černý plast okolo přístrojovky, popelník, kroužek okolo zapalovače, středovou konzolu, 4 kliky dveří a 2 kroužky okolo štelovací páčky zrcátek. Všecky díly k lakování jsem si demontoval a montoval sám

Flock je efektní, ale horší je to s údržbou :(
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Ta údržba může být problematická, to je pravda. Člověk si na to musí dávat větší pozor...

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ja se bavil s jednim chlapkem co si ten FLOCK nechal udelat a je nanejvys spokojenej a rikal, ze normalne na to veme vysavac a vysaje bordel a vse je O.K., tak nevim, ale zase ten FLOCK je hodne drahej...Na tu palubku to prijde cca 3000,- Kc, ktery opravdu do toho nemuzu ted vrazit.

TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Robert píše:TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Se základem a plničem by to mělo být OK. Já to mám přes rok, palubku jsem od té doby sundaval a nandaval snad 20x a je to bez problémů 8) Ale stále doporučuji lakýrníka, protože za základ, plnič a lak ve spreji dáš asi tolik, co za celé lakování profíkem.

Co se týká flocku, tak podle mě by lépe vypadal třeba na výplních dveří, než na palubovce
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:
Robert píše:TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Se základem a plničem by to mělo být OK. Já to mám přes rok, palubku jsem od té doby sundaval a nandaval snad 20x a je to bez problémů 8) Ale stále doporučuji lakýrníka, protože za základ, plnič a lak ve spreji dáš asi tolik, co za celé lakování profíkem.

Co se týká flocku, tak podle mě by lépe vypadal třeba na výplních dveří, než na palubovce
------------------------------------------------
Ondráši,jak píšeš již jsi sundaval palubku aspoň 20x.Vím, že až ji budu potřebovat sundat také bych na to určitě přišel jak na to,ale nebylo by opět na škodu napsat jak na to,třeba krok za krokem.Na co si dát pozor a pod.Třeba jak se vymontuje celá přední deska se združenými přístroji/tachometr,palivoměr/.Jestli to máš zpracovaný,uveřejni to potom v tvém připravovaném techn.rubrice.
Ono by bylo dobré,kdyby všichni pokud něco složitějšího dělájí,aby to popisovali krok za krokem,aby ostatní si mohli udělat představu jestli to zvládnou sami a nebo radši návštíví servis.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Sundani palubovky neni zadny problem....Staci povolit 4 sroubky kolem budiku (jsou videt) a pak jeden v prihradce pod radiem. Potom se vezme plochy sroubovak a opatrne strci pod ten plast. kryt a paci (opatrne).
Je to tam jen nacvaknuty, takze bez problemu to jde sundat i zpatky nasadit :lol:
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

takto sa rozobiera lanosacka palubka: :arrow: http://lanos.jinak.cz/akonato/striekanie_palubovky.html 8)
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Kryt přístrojovky se sundává jak píše Robert. Pět šroubků a sundat. Jen já ten kryt raději sundávám rukama, bez použití šroubováku. Riziko poškození se tím sníží. Chytnu kryt v místě nad budíkama a táhnu. Chce to trochu síly, ale pořád lepší než to páčit šroubovákem. Kryt drží na kovových bajonetech docela dobře. Jakmile povolí jeden bajonet už to jde hladce. Až se vycvakají všechny, je potřeba poodpojovat konektory 2 tlačítek a jedné ledky nad ovladači ventilace. Pak jde kryt odejmout celý.

Montáž je totéž obráceně. Zapojit konektory, nacvakat bajonety, přišroubovat. Při zacvakávaní je dobré dát pozor, aby nevyskočily z plastu palubovky kovové závity pro šroubky držící kryt.

Přístroje jdou pak demontovat ještě snadněji než kryt. Povolí se 4 šrouby, celý panel se povytáhne. Tím se v podstatě sám odpojí náhon tachometru. Pak se prostrčí ruka za panel a vytáhnou 2 placaté konektory. Pak jde celý panel vyndat.

Panel Samotný jsem už taky rozebíral, když jsem do těla tachometru montoval senzor pro palubní počítač. Všechno je šroubované a pěkně přehledné.

Montáž panelu je zase opak - zapojit 2 placaté konektory a náhon tachometru. Ten se připojí tak, že se panel dá na místo - tím se nahon sám připojí k tachometru. Bowden náhonu je docela tuhý a drží na svém místě i bez panelu. Před zašroubováním panelu se prostrčením ruky nad panelem zkontroluje připojí náhonu a případně se náhon prstama docvakne.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Jo je vidět že je Ondáš velmi zkušený 8)
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:Kryt přístrojovky se sundává jak píše Robert. Pět šroubků a sundat. Jen já ten kryt raději sundávám rukama, bez použití šroubováku. Riziko poškození se tím sníží. Chytnu kryt v místě nad budíkama a táhnu. Chce to trochu síly, ale pořád lepší než to páčit šroubovákem. Kryt drží na kovových bajonetech docela dobře. Jakmile povolí jeden bajonet už to jde hladce. Až se vycvakají všechny, je potřeba poodpojovat konektory 2 tlačítek a jedné ledky nad ovladači ventilace. Pak jde kryt odejmout celý.

Montáž je totéž obráceně. Zapojit konektory, nacvakat bajonety, přišroubovat. Při zacvakávaní je dobré dát pozor, aby nevyskočily z plastu palubovky kovové závity pro šroubky držící kryt.

Přístroje jdou pak demontovat ještě snadněji než kryt. Povolí se 4 šrouby, celý panel se povytáhne. Tím se v podstatě sám odpojí náhon tachometru. Pak se prostrčí ruka za panel a vytáhnou 2 placaté konektory. Pak jde celý panel vyndat.

Panel Samotný jsem už taky rozebíral, když jsem do těla tachometru montoval senzor pro palubní počítač. Všechno je šroubované a pěkně přehledné.

Montáž panelu je zase opak - zapojit 2 placaté konektory a náhon tachometru. Ten se připojí tak, že se panel dá na místo - tím se nahon sám připojí k tachometru. Bowden náhonu je docela tuhý a drží na svém místě i bez panelu. Před zašroubováním panelu se prostrčením ruky nad panelem zkontroluje připojí náhonu a případně se náhon prstama docvakne.
Dnes jsem na to čuměl,5 šroubků jsem našel a pokud jsem to dobře pochopil sundám jenom ten černý plast vcelku a vše ostatní zůstává na svém místě(spínače,rádio,vzduchové průduchy )
Jsem rád že to zatím nepotřebuji sundavat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Ne ty vypínače na varnig blinkr a mlhovky + dioda imobilizéru včetně průduchů topení jde s tím plastem 8)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Václav Brousek píše: Dnes jsem na to čuměl,5 šroubků jsem našel a pokud jsem to dobře pochopil sundám jenom ten černý plast vcelku a vše ostatní zůstává na svém místě(spínače,rádio,vzduchové průduchy )
Jsem rád že to zatím nepotřebuji sundavat.
S černým bazmekem jdou ven mřížky ventilace a 2 spínače+ledka (nutno odpojit ty káblíky). Rádio a ovladače ventilace zůstávají
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“