Další inspekce - bubny

Moderátor: Blue Lanos

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Další inspekce - bubny

Příspěvek od Ondras »

Kdo už jste "lezli" do bubnů? Jaké rizika to skýtá? Podle servisního manuálu to vypadá snadno. Uvítám jakékoli rady. Zatím jsem se Matizovi hrabal hlavně v drátkách. Už je čas na pořádnou chlapskou práci! :evil:
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Reklama
 

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Vše je jednoduchý povolíš ruční brzdu a pak středovou matici na bubnu a pomocí klepání kladivem zezadu sundáš buben před nasazením doporučuju strhnout tu zadní hranu co udělaj pakny a pak už je to jen o nastavení správné vůle aby se nezničilo ložisko 8)
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

bubny

Příspěvek od V.Brousek »

ještě bych chtěl doplnit Petra,že bubny ,pokud ještě nebyly demontovány,jdou někdy špatně dolů hlavně kvůli té zadní hraně,protože vymezovač vůle čelistí nedovolí ,aby se vrátily čelisti zpět na výchozí pozici ,když bylo obložení ještě nové a buben právě zůstáva viset za čelisti.Je to způsobeno rzí a špínou.Při odstraňování hrany bubnu po sundání vřele doporučuji si chránit zrak.
Jinak bych chtěl poděkovat Petrovi,že má s námi takovou trpělivost a jeho rady jsou perfektní.Tím že pracuje jako mechanik a setkává se ze spoustou oprav jsou zkušenosti Petra k nezaplacení.Chtěl bych mu aspoň touto formou poděkovat.
Dík Petře.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

No není za co ale nějak to přestávám stíhat nejsem tu každý den a pak když takhle přijdu tak tu strávím 6 hodin čtením a odpovídáním od té doby co jste tu i vy s Matízkama je toho trošku hodně :lol: ale je dobře že se k nám přiidali
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

...ja to tiez hovorim 8) len kalosaci su volaky moc tvrdohlavi :cry: :cry:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

petrm píše:No není za co ale nějak to přestávám stíhat nejsem tu každý den a pak když takhle přijdu tak tu strávím 6 hodin čtením a odpovídáním od té doby co jste tu i vy s Matízkama je toho trošku hodně :lol: ale je dobře že se k nám přiidali
Nic si z toho nedělej.Já to také nestíhám sledovat.Času málo a povinností moc.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Tak jsem dnes udělal kontrolu obložení zadních čelistí po ujetí 81000 km. Síla obložení 4 mm v nejslabším místě obložení. Kdo má zájem může mrknout na foto z akce.
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2098

Buben šel dobře dolů, zejména proto, že jsem po předešlé kontrole obložení (při 60000 km) nechal mírně podtočit hrany bubnů ( též foto)
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2100

Mám koupené nové zadní čelisti, kde je síla obložení 5,2 mm, teda pokud Šuplera měřila přesně. :D Pro mladé ročníky Posuvné měřítko :D
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2099
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...to Brousku sjedeš 1,2mm a chceš měnit ? - není to zbytečné - navíc stávající " sedí " nové si budou muset teprve sednout ( doufám, že hned nejdeš na technickou... ), navíc jsem si všimnul uvnitř bubnu - nechytaj ti pakny - ale možná se jenom leskne foto...ale jinak si starej pes a já ti nemám co radit...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Serpico já jsem neměnil, byla by to hloupost.
Ta nová čelist je pouze demonstrace, jak vypadá nové obložení ( síla). Když jsem byl v loni na STK, byla prý slabší učinnost zadních brzd, měl jsem za to, že jsou asi dost sjeté čelisti, ale opak je pravdou. Asi byla přede mnou nějaká jiná kára ( :D určitě Daewoo :D ), která asi brzdila lépe na zadek a technikovi se zdálo že je to u mě slabší. Tak se výměna odkládá až bude síla obložení kolem 1 mm , :D ale k vzhledem k cenám benzínu :D nevím, nevím, jestli se té výměny dožiji. :D
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Jo chlapi, tema, co sa mi akurat hodi. Minulu jesen som menil brzd. platnicky a zadne celuste. Menil som aj 1 zadny valcek, cez kt. tieklo. Odvzdusnoval som po 3 dni, vzdy cca 4 x na 1 koleso, podla poradia kolies, ako pise manual. Ale - ucinok brzd nebol taky dory, ako ked mi menil brzdy servis par rokov predtym. Zistil som, ze ked stojim na mieste a slapnem riadne na brzdu, najprv zaberaju predne, a az ku koncu "tlaku" na pedal zavrzgaju zadne.

Otazka - bude to tym, ze by som mal rozsirit tu "vidlicku" ci "vymedzovaciu tycku" , ktora je v hornej casti medzi celustami? Tak by som docielil to, ze by boli vo vychodzej polohe celuste blizsie ku kotucu...

Jak na to?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Vliv na účinnost brzdového účinku rozpěrná tyčka nemá, pouze se nastavuje vyšroubováním ruční brzda ( počet zubů západky na rukojeti ruční brzdy)
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ahoj Vaclav,

skusal som aj to, rucnu brzdu som nastavil, ze zabera uz na prvom zube, takze uz ani nemam sancu este "pritiahnut". O nieco sa to zlepsilo, ale nieje to stale ono :( Posilovac je OK, pekne klesne pedal po nastartovani. Kvapaliny dost. No fakt netusim....zeby odisli gumicky v hlavnom brzd. valci? Alebo este odvzdusnovat?

PS: rozmyslal som len tak, ze ked rozperkou natvrdo roztianem vrch celusti, tak budu vo vychodzej pozicii blizsie k bubnu, a skor pri stlaceni brzd. pedalu sa pritlacia k bubnu, lebo budu mat kratsiu drahu....
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ahoj Rado,
pedál brzdy musí být tvrdý ( nesmí jakoby pérovat) a je jedno jestli je to za chodu motoru a nebo klidu. Pokud tomu tak není, je v systému vzduch. Pokud brzdový pedál několikrát sešlapneš a ten se zvedne, je tam vzduch na 100%.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Vaclav, myslis ze ked mam nastartovane, a pedal viac krat stlacim, a draha pedalu dole bude za kazdym kratsia, je tam vzduch? Chapem to spravne? Toto budem musiet vyskusat este.

Co sa tyka tvrdosti pedalu, ked nemam nastartovane, je tvrdy a ide dole cca 2 cm. Ked nastartujem a stale nanho tlacim, tak mi automaticky klesne asi o 5 cm. Ked ale brzdim normal za jazdy, tak ano, pedal sa mi javi taky pruzny.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Rado,
základem je správný postup odvzdušnění systému. Jak to popisuješ, máš tam někde vzduch. Pedál se nesmí propadat. U mého Matíze sešlápnu a pedál zhruba po dvou,třech centimetrech dráhy drží ve stejné poloze.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“