chladič + větrák

Moderátor: Blue Lanos

Návštěvník

chladič + větrák

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj, vcera jedu z prace a pri seslapnuti plynu slysim piskani, jak kdybych mel turbo. Kouknu na budiky a prhratej motor. Otevru kapotu a banka byla v pulce, jak je spoj mokra a kapalina nikde. Asi mi nekde prdla trubicka, ale co je nejhorsi, nesepl se vetrak, jak to mate vy? Spina az u cervenyho, nebo az kdyz je rucicika opravdu na maximu?? Diky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bergman
Příspěvky: 143
Registrován: čtv bře 23, 2006 18:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bergman »

Pokud byla ztráta chladící kapaliny náhlá, tak ti větrák nesepne. Jinak přehrátí v tomto případě je špatné, můžou následně nastat další komplikace s těsněním pod hlavou. Ale až po nějaké době.
Naposledy upravil(a) Bergman dne čtv čer 14, 2007 13:33, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

zacal piskat az kdyz jsem temer parkoval, takze o tesneni se nebojim, ale ten vetrak me vazne zarazi... :( :(
Uživatelský avatar
Bergman
Příspěvky: 143
Registrován: čtv bře 23, 2006 18:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bergman »

Kdy jsi viděl nádobku na chladící kapalinu naposledy ? Pokud tam bylo málo chladící kapaliny a jezdil si krátké trasy, úbytek vody jsi nemusel na teploměru zaznamenat. Každopádně přehrátí motoru nesvědčí, většinou následují další závady.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Větrák spíná při normální provozní teplotě , na ručce to skoro nepoznáš , rozhodně před červeným už je to blbý . Ale bez vody to vážně nemá podle čeho sepnout .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

doleval jsem pred 14 dni po zime. Dal jsem tam lehince nad max. carku.
No budu na to muset zitra kouknout, a doufat.Doufam, ze to je jen nejaka hadicka a ne dira v chladici... :( :( :(
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Pokud nic nenajdeš běžnou prohlídkou ,může ti vodu vyházet vodní čerpadlo. Sundej horní plastový kryt rozvodového řemene a pokud je tam mokro, je to jasné. Vodní čerpadlo, těsnění vodního čepadla je v háji.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

to jsem nechal menit spolu s rozvodakem pred cca 2 mesici, to by byt nemelo. No uvidime zitra, to se na to koukne kamarad v servisu.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

obcas nam zlobi vicka expanzky.proste neudrzi tlak a vyprskne vodu.scasto vsecku z nadobky.
zacni novym vickem pokud ti nevypadl chladic z auta :D
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

palikx píše:obcas nam zlobi vicka expanzky.proste neudrzi tlak a vyprskne vodu.scasto vsecku z nadobky.
zacni novym vickem pokud ti nevypadl chladic z auta :D
jasně Palikx víčko někdy zlobí, ale viděl by postříkaný motorový prostor, okolí víčka poblité pěnou a pod. Uvidíme co mu řekne mechanik.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jasne ale on rikal ze mel vodu na nadobce a v nadobce ne tak z toho jsem usoudil ze to vyteklo skrz vicko.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

palikx píše:jasne ale on rikal ze mel vodu na nadobce a v nadobce ne tak z toho jsem usoudil ze to vyteklo skrz vicko.
ano i to víčko je možné, ale potom neprovádí běžnou kontrolu před jízdou, kde by věděl, že mu voda uniká třeba již delší dobu. Pokud někdo zvedá kapotu jednou za měsíc, tak holt bývá občas překvapen.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ale hovoril aj o "piskani, ako by mal turbo"... nemohlo takto piskat vodne cerpadlo, ked nemalo co cerpat? Mne napriklad prdla hadica zo zadnej strany motora, ktora ide do radiatora kurenia. A striekalo mi to krizom za motorom, kde je ozaj blby "ocny pristup". Striekalo to vtedy, ked sa zvysoval tlak spolu s otackami, takze ked auto stalo, ziadna kaluz pod autom nebola, a ked som s autom isiel, na horucom motore sa hned ta chladiaca kvapalina zrazala a odparovala.... No az na to, ze bol motor spinavy takym bielym svinstvom, co sa vyzrazalo z tej chladiacej kvapaliny...samozrejme sprevadzane hnusnym zapachom.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Já ventilátor v Matizovi ještě neslyšel, tak nevím, jestli jede, nebo ne :D
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Já slyšel ventilátor chlazení jen jednou při plném obsazení vozu a jízdou do kopce asi 4 km a konečných 500 m na jedničku. Při zastavení se větrák rozběhl.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“