ja tam ale mela cistou destilku, davala jsem tam nemrzn, kap. OMV, ale jak mi voda tak ubyla, tak jsem to dolila destilkou a pak lila jenom destilovanou vodu...Pajda píše:V chladiči ale není čistá vod a. Je tam Fridex nebo něco takovýho
závady...
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: to pajda
zapomela jsem se predtim prihlasit..Anonymous píše:ja tam ale mela cistou destilku, davala jsem tam nemrzn, kap. OMV, ale jak mi voda tak ubyla, tak jsem to dolila destilkou a pak lila jenom destilovanou vodu...Pajda píše:V chladiči ale není čistá vod a. Je tam Fridex nebo něco takovýho
premyslim nad tim a kdyz tam je cista destilovana voda (je zbavena vsech mineralu a sul je taky mineral-pokud se nemylim) takze i kdyby mi ta voda tekla vrchem, tak je mozne, ze jakmile to uschne, neni nikde nic videt...nebo to neni mozny?jakub píše:viki píše:pokud jsi dolevala pomalu den, co den, tak to nekde muselo doslova chcat jak svin a pokud by to opravdu bylo vickem, videla bys to na nadrzce a/nebo kolem ni - vlastne hned napravo je na na bloku motoru plastovy kryt (cerny) byl by jakoby osoleny ...
To s tim polevanim byla nadsazka - nic tam nelejte , v nadrzce je imho mensi cast obsahu celeho obehu, takze tam stale stoprocentne zbylo nejake reziduum fridexu/nemrznouci kapaliny a tudiz by to videt bylo.viki píše:jakub píše:premyslim nad tim a kdyz tam je cista destilovana voda (je zbavena vsech mineralu a sul je taky mineral-pokud se nemylim) takze i kdyby mi ta voda tekla vrchem, tak je mozne, ze jakmile to uschne, neni nikde nic videt...nebo to neni mozny?viki píše:pokud jsi dolevala pomalu den, co den, tak to nekde muselo doslova chcat jak svin a pokud by to opravdu bylo vickem, videla bys to na nadrzce a/nebo kolem ni - vlastne hned napravo je na na bloku motoru plastovy kryt (cerny) byl by jakoby osoleny ...
Jak rikam, pri utrate 150kc nema smysl hnat to na krev a doklad, pri vyssi cene radeji ano. Profi servis navic jinak dela predavaci/prejimaci protokol vlastne temer vzdy - jako zakazku.
Pokud jsi laik (jako ja), tak leccos neuhlidas, ani kdyz u toho primo budes, s tim clovek nic nenadela, nas pak uhlida prave papir ...
znovu rikam, udelal bych si tu praci a nekde mirne sviznejsi jizdou ujel 20km (vcelku) - i kdybyste navecir objela mesto - dyt je to pul hodka
kazdopadne vic se asi dozvime az casem ...
to jakub:
dobre, nic tam lit nebudu
aha to me nenapadlo, tak pak uz to nechapu, ze nikde po nicem ani stopa...
no kvuli par korunam bych se asi nedohadovala (i kdyz jde spis o princip) nicmene pro priste vim, ze to mam chtit:)
laik? myslim ze tu neni vetsi nez ja
jojo, jeste to prijedu a uvidim. pristi tyden mam delsi cestu, urcite pres 500km, takze to sem zvedava nejvic.
aha to me nenapadlo, tak pak uz to nechapu, ze nikde po nicem ani stopa...
no kvuli par korunam bych se asi nedohadovala (i kdyz jde spis o princip) nicmene pro priste vim, ze to mam chtit:)
laik? myslim ze tu neni vetsi nez ja
jojo, jeste to prijedu a uvidim. pristi tyden mam delsi cestu, urcite pres 500km, takze to sem zvedava nejvic.
Tak jsem to všechno precetl a musim rict ze spotreba kapaliny za tyden pul nadrzky neni bezna, tudiz ti to nekde tece, az uz ven z motoru nebo do nej. Mozna bych zkusil nejaky utesnovaci pripravek, koupi se u kterekoliv benzinky asi za tri kila. A asi by nebylo spatne zkouknout topeni jak psal anonym.
Už bez Matesa
Tak mi to mechanik vysvětlil. Voda se ztrácela v topném tělese, částečně se odpařovala, částečně mi vytekla pod kobereček - byla tam prý docela hezká loužička se vzácnými obojživelníky a početnou flórou. Nalili mi do chladící kapaliny těsnící přípravek, za který si naúčtovali 140 korun a popřáli mi hezkou cestu. Dohromady jsem i s opravou za poškozený nárazník a výměnu předního blatníku zaplatil včetně stříkání do metly a novým podkolím osm tisíc. Dneska du ještě večer zalepit prasklinu v čelním skle - za to si naúčtuje kolem 200 korun. Tak a teď doufám, že moje jediná investice do konce roku bude pořádné naleštění Matize, abych si neudělal na srazu v Hlinsku ostudu
Daewoo Matiz CD, 2000, silver
Únik kapaliny kolem víčka expanzky je naprosto běžná a normální věc na tom úniku není zase tak moc vidět kde ale je většinou trošku mokrý silenblok pod expanzní nádobkou a když povolíte víčko a nemáte zrovna přetlakovaný motor aby vám vyběhla kapalina nahoru tak je mokrý závit expanzky. Únik z radiátoru topení se taky občas stává protože jeden čas nalil výrobce do motoru agresivní chladící kapalinu a ta způsobovala nadměrnou korozi těchto částí a nejvíc byl postižen právě radiátor . Měla se v rámci garance měnit chladící kapalina a kompletně vyplachovat celá chladící soustava jestliže to někdo neudělal důsledně a zbyla část té původní náplně tak je to potom jasný. Jinak můj názor na různé utěsňovače je v sekci nexia zrovna nedávno sme spravovali jeden takovej motor taky někým utěsněnej aby netekl bohužel oprava toho co všechno se tím zničilo byla jen 25 000 Kč Jinak aby ste se nemuseli ptát pracuji v servisu Daewoo 6 let
To PETRM :
jo tak to sem klidnejsi, ted voda drzi stalou hladinu, takze to bylo na 99% tim vickem, no docela jsem si zacala pripadat jako idiot, protoze ja nikde nic nevidela..ten mechanik mi tam nalil nejakou ruzovou vodu (nejspis nejaka chlad. kapalina, i kdyz ruzovou sem jeste nevidela...). Jak casto se mam proplachovat ta chladici soustava?ted si budu komplet nechat menit vodu za nemrzn. smes a tak to asi necham udelat (pokud se to nedela automat.)
jo tak to jsem pochopila, ze ty utesnovaci kapaliny jsou peknej humus...mrknu na ty prispevky.
jo tak to jsem pochopila, ze ty utesnovaci kapaliny jsou peknej humus...mrknu na ty prispevky.
Chtěl bych se vrátit k tomu víčku.Nezlob se na mě,ale jakýkoliv únik kapaliny,byť pod víčkem vyrovnávající nádržky normální není a nesouhlasím s tím co tvrdíš.V případě Viki,která měla úniky vody nad přípustnou mez,se musela chladící kapalina někde projevit jako únik.Pokud to bylo pod víčkem,nefungoval správně přetlakový ventilek a voda se musela natlačit "někam".A když ji Viki nikde neviděla,kam se tedy poděla?Dávám všem hádanku: " Kam se poděla chladící kapalina ? "petrm píše:Únik kapaliny kolem víčka expanzky je naprosto běžná a normální věc na tom úniku není zase tak moc vidět kde ale je většinou trošku mokrý silenblok pod expanzní nádobkou a když povolíte víčko a nemáte zrovna přetlakovaný motor aby vám vyběhla kapalina nahoru tak je mokrý závit expanzky. Únik z radiátoru topení se taky občas stává protože jeden čas nalil výrobce do motoru agresivní chladící kapalinu a ta způsobovala nadměrnou korozi těchto částí a nejvíc byl postižen právě radiátor . Měla se v rámci garance měnit chladící kapalina a kompletně vyplachovat celá chladící soustava jestliže to někdo neudělal důsledně a zbyla část té původní náplně tak je to potom jasný. Jinak můj názor na různé utěsňovače je v sekci nexia zrovna nedávno sme spravovali jeden takovej motor taky někým utěsněnej aby netekl bohužel oprava toho co všechno se tím zničilo byla jen 25 000 Kč Jinak aby ste se nemuseli ptát pracuji v servisu Daewoo 6 let
Díky za odpovědi
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Já nemyslel že je normální že se strácí takové množství vody já myslel že je to normální a běžná závada na Matizech nad kterou se zkušení mechanici nepozastavují a dávají tam rovnou nové víčko . Samozřejmě jde o netěsnící ventilek ve víčku . Jinak je to poznat vždy na pravém podběhu a silenbloku motoru který je pod expanzkou ale díky teplotě vody a motoru velmi rychle usychá a je to poznat jen podle vápenných usazenin na místech kudy teče voda v případě dolévání destilovanou vodou se samozřejmě žádné úsady neukáží a v tom bude zakopanej pes proč nikde nebylo nic vidět . Matiz má ještě jedno konstrukční bolavé místo a to je u sání motoru to také občas teče je to z hlavy .
Nemrznoucí směs se má měnit po 45 000 kilometrech a nebo po třech letech provozu podle toho co nastane dřív Směs růžové barvy je jen jiný typ používaný hlavně koncernem VW a není mýsitelný se zelenou kapalinou jinak můžete jakoukoliv zelenou kapalinu dolít do zelené a k dolévání vody není potřeba dolévat destilovanou vodu dnešní směsi obsahují velké množství protikorozních a ochraných látek které chrání chladící systém proti korozy. Vypláchnutí systému je třeba při přechodu z jednoho typu na druhý a vždy když je stará směs znečištěna (což je také častý problém Matizů) je to časově náročné když se to dělá důkladně mě osobně to trvá 4-5 hodin né trvalé práce ale občas musím k autu chodit a něco udělat a pak zase chvíli čekat
Nemrznoucí směs se má měnit po 45 000 kilometrech a nebo po třech letech provozu podle toho co nastane dřív Směs růžové barvy je jen jiný typ používaný hlavně koncernem VW a není mýsitelný se zelenou kapalinou jinak můžete jakoukoliv zelenou kapalinu dolít do zelené a k dolévání vody není potřeba dolévat destilovanou vodu dnešní směsi obsahují velké množství protikorozních a ochraných látek které chrání chladící systém proti korozy. Vypláchnutí systému je třeba při přechodu z jednoho typu na druhý a vždy když je stará směs znečištěna (což je také častý problém Matizů) je to časově náročné když se to dělá důkladně mě osobně to trvá 4-5 hodin né trvalé práce ale občas musím k autu chodit a něco udělat a pak zase chvíli čekat