ECM - naucenie otacok volnobehu
Moderátor: Blue Lanos
ECM - naucenie otacok volnobehu
Ahojte,
zrejme toto viete, ale pre istotu - po vymene baterie (alebo odpojeni baterie, alebo po vybrati poistky EF4) strati ECM info o otackach volnobehu. Aj som sa cudoval, ked som dal bateriu spet a nastartoval, ze mi otacky v neutrali vyleteli na nejakych 2000, potom na 1000 a stale to kolisalo. Takze ak sa to niekomu stane (co sa zrejme stane), ECM-ko treba naucit otacky volnobehu nanovo:
1, po vymene baterie al. odpojeni baterie al. vybrati a zasunuti poistky EF4
2, dat kluc do polohy 2 (kedy svietia kontrolky a cuca benz. cerpadlo) a pockat 10 sekund
3, vypnut klucom do polohy 0
4, dat kluc znova do polohy 2 a na stvrt sekundy klucom pretocit motor (nenastartovat uplne !)
5, vypnut klucom do polohy 0
6, nastartovat normalne a frcat
Kym som sa toto dozvedel, fakt som bol sokovany co sa motoru stalo, ked som ani nic nemenil, iba cistil a odpojil bateriu... Neviem ale, z ktorych konkretnych senzorov sa to ECM-ko "uci". Ak viete niekto viac k tejto teme, sem s tym
zrejme toto viete, ale pre istotu - po vymene baterie (alebo odpojeni baterie, alebo po vybrati poistky EF4) strati ECM info o otackach volnobehu. Aj som sa cudoval, ked som dal bateriu spet a nastartoval, ze mi otacky v neutrali vyleteli na nejakych 2000, potom na 1000 a stale to kolisalo. Takze ak sa to niekomu stane (co sa zrejme stane), ECM-ko treba naucit otacky volnobehu nanovo:
1, po vymene baterie al. odpojeni baterie al. vybrati a zasunuti poistky EF4
2, dat kluc do polohy 2 (kedy svietia kontrolky a cuca benz. cerpadlo) a pockat 10 sekund
3, vypnut klucom do polohy 0
4, dat kluc znova do polohy 2 a na stvrt sekundy klucom pretocit motor (nenastartovat uplne !)
5, vypnut klucom do polohy 0
6, nastartovat normalne a frcat
Kym som sa toto dozvedel, fakt som bol sokovany co sa motoru stalo, ked som ani nic nemenil, iba cistil a odpojil bateriu... Neviem ale, z ktorych konkretnych senzorov sa to ECM-ko "uci". Ak viete niekto viac k tejto teme, sem s tym
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
Tak tento navod som nepoznal este. Ale normalne to potom Rj trva asi tych 20-30 km kym sa nauci jazdit. Tymto postupom sa pravdepodobne vyhnes tym kolisavim otackam na volnobehu ale Rj sa este musi naucit jazdit.
Mne sa to dokonca stalo ked som odpojil iba krokovy motrcek a precistil a znovu zapojil tak ako keby sa Rj resetla..a baterku som nemal odpojenu.
Inac dobry postreh....nabuduce to vyskusam .
Mne sa to dokonca stalo ked som odpojil iba krokovy motrcek a precistil a znovu zapojil tak ako keby sa Rj resetla..a baterku som nemal odpojenu.
Inac dobry postreh....nabuduce to vyskusam .
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
To je zaujimave, ked som nedavno vycistil ten krokovy motorcek, ako sme sa bavili, tak islo auto dalej normalne....
...pametam sa inak raz davno, ked som odpajal bateriu a to "hlupe" ECM-ko sa naucilo otacky az po 50 KM (vtedy som samozrejme o tomto "uceni sa" nevedel)
...pametam sa inak raz davno, ked som odpajal bateriu a to "hlupe" ECM-ko sa naucilo otacky az po 50 KM (vtedy som samozrejme o tomto "uceni sa" nevedel)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Mne to fungovalo. Nechcene sa mi podarilo totalne vybit akumulator a potom som potupoval podla tohoto navodu. A zda sa, ze to funguje.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Když já odpojím baterii a je jedno z jakého důvodu ( třeba výměna baterie za novou ) nemám s otáčky vůbec žádný problém a nemusím nic a nikoho "učit". Čím to je ?
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Já se na krokový motorek podíval preventivně v úterý a po vyčištění a zpětné montáži vylítly otáčky volnoběhu hodně vysoko a dolů se jim nechtělo. Tak jsem ho zas vyndal, ale ten suvný díl jsem sesadil krapet jinak, Pak volnoběh zase pořád kolísal, nahoru dolu odhadem o 500 otáček. Tak znovu ven a tentokrát jsem suvnou část nechal vytaženou, tak aby byl průchod uzavřený. A bingo, volnoběh tak jak má být.Rado77 píše:To je zaujimave, ked som nedavno vycistil ten krokovy motorcek, ako sme sa bavili, tak islo auto dalej normalne....
...pametam sa inak raz davno, ked som odpajal bateriu a to "hlupe" ECM-ko sa naucilo otacky az po 50 KM (vtedy som samozrejme o tomto "uceni sa" nevedel)
Už bez Matesa
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Matiz SE
Jsem na tom zrovna tak , jak zde popisuje kolega " Václav " žádné problémy
po odpojení baterie, a znovu připojení. Pouze musím seřídit displej hodin.
Zdravim všechny na foru - ahojky " Vazoun "
po odpojení baterie, a znovu připojení. Pouze musím seřídit displej hodin.
Zdravim všechny na foru - ahojky " Vazoun "
krokový motorek
Dobrý den všichni,
můžete matízkovému laikovi prozradit o čem mluvíte? Co je to ten krokový motorek nebo přesněji řečeno, kde že má být?
Děkuji.....
Jan
můžete matízkovému laikovi prozradit o čem mluvíte? Co je to ten krokový motorek nebo přesněji řečeno, kde že má být?
Děkuji.....
Jan
Matiz-800 SE rok 2001 - Plzeň
Inak ten postup naucenia ECM-ka je aj v knizke "Jak na to".....str. 68, odstavec "Nastaveni behu naprazdno". Este sa to tam par krat v knizke spomina, vzdy v suvislosti s odpojenim&priojenim baterie. Je to cudo, ze niekomu sa to udeje a niekomu nie.... :O
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Je to cudne, nedavno som mal zase bateriu vonku. Po jej nahodeni spet som ECM-ko "naucil" podla postupu, ale po prvom starte mi otacky na volnobehu kolisali. Ked sa motor zohrial, bolo to OK. Vyzera to tak, ze to ECM sa "uci" same v studenom stave motora, az kym prestane brat data zo senzorov a zacne brat z lambdy. Druhy start (motor este teply) uz boli otacky volnobehu OK a odvtedy stale OK.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu