Problém s budíkama

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Martin2705
Příspěvky: 43
Registrován: pát říj 20, 2006 08:20
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Problém s budíkama

Příspěvek od Martin2705 »

Mám espero asi 14 dnů, a vypozoroval sem následující. Teploměr si dělá co chce, to už sem tu řešil, ale teď se do toho přidal ještě palivoměr. zezačátku vše v pohodě, pak ležel a třeba po 3 kilácích se zvednul a teď už leží na nule, i když natankuju plnou. Navíc nesvítí hladový oko. Takže teď mám celou pravou část budíků mrtvou :? Co s tím?
Reklama
 

Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Ak ti neukazuje stav paliva, je to pravdepodobne zly plavak v nadrzi, niekedy ho staci ocistit a ide to... Vymena za novy asi 1000 sk. Mal som to aj ja a po v vymene v pohode.
Ak nejde svetielko zacni ziarovkou a pokracuj kablami.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Prístrojovku preveríš tak že drôt čo ide k plaváku na nádrži priložíž ku kostre a na prístrojovke ti musí rozsvietit kontrolku.Vid obrázok káblovania. ObrázekTo isté aj s ukazovatelom paliva..Ak ti to pôje tak je vadný plavák ,ak nie tak prístrojovka.Obrázek
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Nevím jak u Espera, ale u Nubi je "hladový oko" nezávislý na měřáku (plováku) je to prostě zcela autonomní. Když nefunguje měřák funguje oko a jde to i naopak :lol: :lol: :lol: no a vidět u Nubi hladový oko vyžaduje dost odvahy - jet tak 50-70 km s ručičkou na 0 a teprv pak se začne v zatáčkách rozžínat :!: :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Martin2705
Příspěvky: 43
Registrován: pát říj 20, 2006 08:20
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin2705 »

dedo.miki píše:Prístrojovku preveríš tak že drôt čo ide k plaváku na nádrži priložíž ku kostre a na prístrojovke ti musí rozsvietit kontrolku.Vid obrázok káblovania. ObrázekTo isté aj s ukazovatelom paliva..Ak ti to pôje tak je vadný plavák ,ak nie tak prístrojovka.Obrázek

A jakej kabel myslíš přiložit na kostru? Ten to je pod sedalem vzadu? Je tam + a mínus, takže to - přiložit na kostru?
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Plus a mínus idú k benzínovej pumpe a ty potrebuješ dať na kostru kábel od plaváku.Podla schémy je to tenký kábel 0,5.A je bielej farby.Ten drôt ide na kontrolku benzínu.Často je len skorodovaný vývod z nádrže a nemá kontakt s káblom.
Naposledy upravil(a) dedo.miki dne sob dub 07, 2007 19:59, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
sopco
Příspěvky: 77
Registrován: stř bře 07, 2007 10:31
Bydliště: trnava

Příspěvek od sopco »

ten pod sedadlom v ziadnom pripade nedavaj na kostru, to je kabelaz k palivovemu cerpadlu, myslim, ze ku plavaku sa dostanes od spodu auta a tam by mal byt aj vyvod od cidla rezervy, ale neviem to na 100%
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
Uživatelský avatar
sopco
Příspěvky: 77
Registrován: stř bře 07, 2007 10:31
Bydliště: trnava

Příspěvek od sopco »

podla tohto obrazka by si mal najst plavak

Obrázek
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
Martin2705
Příspěvky: 43
Registrován: pát říj 20, 2006 08:20
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin2705 »

Ok, takže tam od toho plováku vede koik drátků a jak poznám, kterej na kostru? Jedinej bílej?
Uživatelský avatar
sopco
Příspěvky: 77
Registrován: stř bře 07, 2007 10:31
Bydliště: trnava

Příspěvek od sopco »

Neviem kolko dratikov vedie od toho plavaka, ale myslim si, ze od plavaka tam budu max. dva kable a od cidla rezervy taktiez dva, este je mozne, ze tam budu celkovo len tri, ze bude mat plavak aj cidlo spolocnu kostru. A ak nevies presne ktory kabel dat na kostru, tak podla mojho nazoru, kludne mozes vyskusat dat na kostru hociktory kabel, nic by sa tym nemalo pokazit. Ked pripojis ku kostre kabel od plavaku mal by budik vyskocit na maximum a ked od cidla, tak by sa mala rozsvietit hladove oko, ale tym cidlom si niesom az na 100% isty. Treba skusat system POKUS/OMYL :D
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Ano 100% môžeš priložiť na kostru hociktorý.Ak dáš ten biely na kostru tak ti má rozsvieťiť kontrolka na prístrojovke.Ak dáš na kostru druhý tak ti skočí ukazovateľ na maximum.Môžeš tam mať aj iný ale ten neurobí níč.Pretože kostru plavák môže brať s káblom a ak ten dáš na kostru tak sa neudeje nič.Väčšinou je kostra čierny vodič a musí byť pripojený.Niektoré vozy majú ešte jeden vývod z toho zrážacieho odporu na plaváku ,ale ten len zráža po priložení na kostru na menej .Ale na daewoo vozy to nedávali.To sa dávalo na Škodovky a kontroluje sa tak ,že ked pripojíš ten čo ukáže maximum a ešte aj tenzrážací tak ti má ukázať asi 3/4 nádrže.Takže vlez pod voz a skontroluj vodiče.
Uživatelský avatar
sopco
Příspěvky: 77
Registrován: stř bře 07, 2007 10:31
Bydliště: trnava

Příspěvek od sopco »

dedo.miki mas asi pravdu, len neviem ako by to presne zareagovalo, ked by pripojil + kontakt cidla rezervy na kostru, bo cidlo rezervy je len termostat, cize odpor (rezystor) regulovany teplom a ked ho pripojis na kotru, vznikne nulovy odpor , cize kontrolka bud bude svietit ako diva, alebo nebude svietit vobec. Neviem to ani teraz presne zistit, ale do takych 15 hodin od teraz to sem napisem s uplnou presnostou.
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Tak ked pripojíš na kostru tak samozrejme ,že bude svietiť plným jasom.Alebo nesvieti vôbec.Ale tu ide o to nájsť chybu .Takto bude vedieť či je vadná prístrojová deska ,alebo plavák.ObrázekObrázekInáč kontakt na kontrolku väčšinou je len obyčajný kontakt ktorý zopne až ked je plavák dole.Niekedy je priamo na odporovom čidle(rezistor)ale na konci kde je už skoro plný prechod.
Martin2705
Příspěvky: 43
Registrován: pát říj 20, 2006 08:20
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Díky

Příspěvek od Martin2705 »

Díky za hodnotný rady, zkusim se tam položit a přikládat a uvidim, co z toho vyleze. Ještě jendou díky moc
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“