Chevrolet Kalos alias Jahoda

Ukažte ostatním vaše auto. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, Jajuska95

Odpovědět
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Chevrolet Kalos alias Jahoda

Příspěvek od mipo »

Ak nechcete čítať, ako som sa k auto dostal, preskočte prvé dva ostavce.

Keď môj milovaný Kartónek (Škoda 105L) začal pomaly odchádzať, resp. cena opráv prevyšovala moju ochotu investovať, začal som pokukovať po jeho následníkovi. Najskôr som chcel niečo staršie napr. BMW 3 e30 alebo Peugeot 405. Potom som si však uvedomil, že za to, čo postupne vrazím do opráv starého si môžem kľudne zaobstarať nové, alebo ojazdené autíčko s novším dátumom výroby.

Hľadal som niečo do 350 000SK, v bazároch sa toho nájde veľa, ale kvalita občas nestojí za nič a na viac bohvie, kto v tom jazdil pred tým. Tak som postupne zabudol aj na ojazdené autá a vyberal nové. Kandidátom bolo veľa: Suzuki Ignis, Renault Thalia, Hyundai Accent i Getz a Fiat Punto. V predajni Opel/Chevrolet som bol kuknúť iba Corsu, ale tá príliš ma neoslovila a Kalos som kukol iba z rýchlika s tým, že je pridrahý. Zhodou okolností som sa v tejto predajni ocitol asi o týždeň znova a zo srandy som sa spýtal Kalos.

Z ochotnej tety predavačky po chvíľke vyliezlo, že tu má ešte posledný kus z minulej akcie a že by sa dala urobiť ešte priaznivejšia cena. Previezol som sa v predvádzačke a ako som z nej potom vystupoval, povedal som tete nech pripraví faktúru, že ho beriem. Najskôr si myslela, že žartujem, ale neskôr pochopila, že to myslím vážne.

Tak som sa paradoxne stal majiteľom novučičkého sedanu Chevrolet Kalos: farba Super Red, predné okná v elektrike, airbag vodiča, posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrál na DO, kolesá 185/60 R14, zadné zásterky, zadné delené (operadlo) a sklopné sedadlo a rádio Blaupunkt na CD.

Do Jahody, ako sa mimochodom nazýva, som sa postupne zamiloval. Podvozok je naladený skôr na komfortnejšiu jazdu ako na športové zážitky. Celkom dobre si poradí so slovenskými i českými cestami, ale D1 bola príliš. Jazda v pravom pruhu sa miestami nedala vydržať.

Veľkou výhodou Kalosov, hlavne sedanu, je veľmi, ale veľmi dobrá manévrovateľnosť a hlavne otočiť sa s ním dá takmer kdekoľvek.

Od motora 1,4 8V s výkonom 61kW/83 koníkov pri 6500 ot./min. sa priveľa (záleží od vkusu) očakávať nedá. Napriek tomu si však s 1050 kilovým drobcom poradí viac než dobre. Keďže krútiaci moment má svoj vrchol 123Nm pri 3000ot./min., je Kalosík celkom živé autíčko. Dá sa s ním jazdiť veľmi kľudne, ale stačí podradiť a o chvíľku je z neho „drak“.

Pokiaľ sú otáčky pod cca. 3000, tak treba pri predbiehaní podraďovať. Na diaľnici sa Jahoda správa ako doma. Bez problémov ťahá do 150, potom sa jej už ako si príliš nechce, ale čo sa čudovať, keď má maximálku 170km/h. Tiahle stúpania jej tiež nerobia priveľké problémy, aj keď zrýchľovať sa jej v nich príliš nechce.

Slabinou osemventilovej jednaštvorky je jednoznačne spotreba, hlavne po meste. Zo začiatku spapal kľudne štrvť nádrže na 100km. Postupne však spotreba klesá, výrazne skoky sú po tri a päť tisíc km. Teraz plná nádrž vydrží na 500-650km, záleží však na teréne a štýle jazdy. Priemrnú spotrebu mám 7,3l. Ešte mi vadí, že motor celkom rýchlo chladne. Neviem, možno sa mi to len zdá.

Otvorme dvere a kuknime sa na interiér. Prvá vec, ktorú si väčšina ľudí všimne je, že všetko je guľaté. Prístrojovka je prehľadná a presun kontroliek k hodinám mi nijak nevadí, skôr naopak. Naopak výrazne mi vadí absencia dojazdov u sťahovania okien.

Samostatnou kapitolou by mohlo byť pípanie. Zo začiatku ma z toho išiel šľak trafiť. Kľúč v zapaľovaní otvorené dvere – auto pípa. Zapnuté zapaľovanie, nezapnutý pás – auto pípa. Nevypnuté svetlá – auto pípa. Nakoniec už ani neviete, prečo stále pípa a rezignujete.

Veľkou slabinou interiéru sú dvere. Odkladací priestor v nich je nepoužiteľný, dajú sa do neho dať maximálne papiere a autonabíjačka. Ani pol litrovú fľašu tam nenapcháte. Inak je interiér prehľadná, priestranný s množstvom odkladacích miest.

Vpredu je miesta až príliš a vzadu, si myslím, že tiež. Nie som si istý, lebo som tam sedel naposledy v predajni:-) Zatiaľ si nikto nesťažoval. Inak je Jahoda vybavená piatimi bezpečnostnými pásmi a opierkami hlavy. Zadná stredná mi spočiatku vadila vo výhľade, ale zvykol som si.

Štvorramenný volant mi plne vyhovuje a akurát padne do ruky. Páka a radenie sú celkom presné. Nejaké problémy, o ktorých som sa dočítal v iných recenziách, som nezaregistroval. Výhľad z vozidla je relatívne dobrý. S Kartónkom sa to porovnávať nedá, veď asi nikto nezabudne na perfektný výhľad zo Škodoviek. Jediným vážnym nedostatkom je, že Á-čkove stĺpiky sú až príliš široké a často cez ne nie je poriadne vidieť.

Neviem ako hatchback, ale sedan ponúka veľmi veľký kufor, aspoň pre mňa. Ale v pohode sa do neho nabalí aj rodinka s deťmi. Podstatnou výhodou by bolo, keby sa Kalos vyrábal ako liftback (otváranie kufra ako Octavia či Carsima) a nie notchback (terajší spôsob otvárania).

Jahoda dostala postupne do vienka predné zásterky (ktoré sú príliš malé), bočné lišty, alarm a ľakťovú opierku. Pod stromček pribudnú hmlovky a budúcu jar sú na rade poriadne kolesá. Ak náhodou zostanú peniažky nazvyš, tak by som privítal strešné okno.

Kalos mám od 16. mája a od vtedy sme spolu nabehali cca. 5700 šťastných kilometrov. Keď zoberiem pomer cena/výkon, tak som získal „veľa muziky za málo peňazí“.

Plusy:
- Nízka cena v mojom prípade.
- Veľa miesta, veľký kufor, pohodlné odvezenie.
- Pekný dizajn.


Mínusy:
- Absencia ABS a druhého airbagu, ale to je moja chyba.
- Trošku vyššia spotreba.
- Absencia dojazdov okien, pípanie!
- Neexistuje palubný počítač, ani v najvyššej verzii.
- Chýba plato na dverách kufru (ale ja ho dorobím:-)

Ak ma ešte niečo napadne, tak dopíšem:-)

Interiér:
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg

Exteriér:
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... _fotky.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg

Motor:
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/auto-m ... or-atd.jpg
Naposledy upravil(a) mipo dne čtv zář 08, 2005 08:31, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

:D Velmi zdarile!!!! 8) :D
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

Velmi pekneeee ;) Uz sa tesim, ako si don v PN sadnem. Ak teda dovolis :D
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

]Rebro[ píše:Velmi pekneeee ;) Uz sa tesim, ako si don v PN sadnem. Ak teda dovolis :D
ja ti to dovolím, ale či ti to dovolí aj Kalosík, to neviem. Sa ho budeš musieť spýtať:-)
Uživatelský avatar
LIFELIKE
Příspěvky: 747
Registrován: čtv srp 11, 2005 07:57
Bydliště: TRNAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LIFELIKE »

Fajn recenzia Mipo....
Môj výber sa tiež pohyboval od Fábie, Ignis a Getz po Kalos.... tiež som predtým uvažovala o 1-2 ročnej Fabke, ale potom som povedala doma, že chcem nové a basta!!! Prezrela som mnohé stránky, ceny a technické údaje. Robila som si tabulky :). Bola som v TT si ho obzrieť naživo.
Tak sme sa nakoniec stavili v BA a manžel mi dal vybrať medzi čiernym a červeným. Jasné, že sa mi k pleti lepšie hodil červený, tak sme požiadali predavača, aby nám ho zabalil. :) Jeho prvá otázka bola, že kedy...my že hned :)
Mám na ňom najazdeným cez 5000 km. Moja posledná priemerná spotreba bola 6,69l/100km..bola to jazda aj na dialnici aj po hornatom terene a aj s klímou občasne. Čo sa myslím, že dá vydržať. Tiež dúfam, že to hádam trocha ešte klesne.
Slabinou je výhľad .. aspoň pre mňa, rozmaznanou výhľadom zo škodovky 120-ky. Ten predný stĺpik ešte stále poriadne nemám v oku. Počiatočný problém pre mňa bol aj ten, že som si nevidím prednú kapotu, ale to už je OK. A cúvať som sa ešte zdaleka nenaučila tak, ako so škodovkou. :) Stredná opierka sa pre istotu vozí v kufri.
Inak som spokojná, nie som žiaden pretekár, snažím sa dodržiavať max. 10km/hod. nad povolenú rýchlosť :). Kôli pokutám. Ale samozrejme, že ho trocha občas opálim, aby nezlenivel.
Do priestoru pre airbag polujazdca som si dala namontovať skrinku, aby som mala kde skladovať bordelíček. Ako darček som dostala elektrony a už mám v pivnici aj zimné obutie. Takže aj lyžovačka už môže byť :)
Zatial som nemala žiaden problém, snad iba ten, že mi nejaký dobrák hned v prvý deň bachol do dverami do mojích dverí a to pri zápise do evidencie na polícii. Zostala tam preliačinka, ktorú je vidieť len zboku. Inak sa tam láme svetlo. Neskoro ale predsa som si teda radšej dala bočné lišty. To pre budúcnosť. Sranda je, že do škodovky mi takto nikto nikdy za tie roky, čo ju mám, nebachol. Šľak aby to trafil!! :)
CHEVROLET KALOS HB 1.2 SE+A/C 5D PLUS - červená SUPER RED
CITROEN C4 - 1,4; 16V; Seduction - rouge LUCIFER
Uživatelský avatar
eMKa Slovensko
Příspěvky: 2087
Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
Bydliště: TN - NMnV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eMKa Slovensko »

napis aj ty clanok bolo by to super ;)
LANOS eMKa Slovensko, http://www.lanosclub.com
Obrázek
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Re: Chevrolet Kalos alias Jahoda

Příspěvek od Blue Lanos »

mipo píše:Hľadal som niečo do 350 000SK...
:lol: zase dalsi s koho si mozu kalosaci za par rokov robit srandu, ze dal 350litrov za nove auto :lol: :D
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
Janoo
Příspěvky: 211
Registrován: úte úno 27, 2007 16:33
Bydliště: Rožňava

Re: Chevrolet Kalos alias Jahoda

Příspěvek od Janoo »

:lol: zase dalsi s koho si mozu kalosaci za par rokov robit srandu, ze dal 350litrov za nove auto :lol:
Ja som dal 420 000 sk a čo myslím že je to lepšie ako dajaké použité
červený Daewoo Kalos sedan 1.4 16V, 2xabg,abs,central,el. okná 14 disky plánujem chip
Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“





TOPlist