Daewoo Matiz Fiat Seicento, Ford Ka-porovnanie

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Daewoo Matiz Fiat Seicento, Ford Ka-porovnanie

Příspěvek od mino »

Toto som našiel ak to tu už bolo prosím lock.

Ani jeden vůz z vašeho výběru naprosto dokonalý. Každý trpí několika neduhy.

Daewoo Matiz - pridDaewoo Matiz vychází z předchozího modelu Tico a trpí několika nedostatky na které musím upozornit. Pohonná jednotka o objemu 800 cmm dává 38 kW spolu s maximem točivého momentu 68 Nm při 4600 otáčkách, které jsou pro vůz dostačující pouze pro městský provoz a krátké jízdy. Osmistovka umí být při klidné jízdě celkem úsporná. Snaha o rychlejší přesun je však hned pocítit na spotřebě, kdy se lze dostat i na hodnotu 8,5 litrů / 100 km. Navíc od motoru do karoserie pronikají znatelné vibrace při běhu na volnoběh a znatelný hluk při vyšších otáčkách. Baterie 35 amper se ukázala při celoročním provozu jako nedostačující. Matiz má poměrně nepřesný palivoměr a dokáže cestující potrápit svou málo účinnou ventilací, která je podimenzovaná a díky tomu se mlží zadní boční okénka i zadní okno. V zimě je nadlidský úkol odmrazit zadní okna. Při řízení mohou vadit pedály umístěné příliš blízko u sebe. Chování vozu je na silnice čitelné pouze do doby než vůz potkají nerovnosti na kterých začíná být díky jednoduché zadní nápravě nervózní. O nerovnostech na silnici posádka příliš nepocítí díky měkčímu pérování, které však způsobuje náklony v zatáčkách. Vyšší stavba vozu a malá šířka mají za následek náchylnost na boční vítr.

Přesto, že je Matiz jednoduchý vůz dokáže svého majitele i pozlobit. Na vině je nekvalitní elektrická výbava a různá pryžová těsnění. Občas pozlobí zapalování a vyskytnou se vůle v řízení. Těmi trpí i přední ramena (zejména při používání v městské provozu). U některých Matizů bylo zjištěno nadměrné opotřebení uložení předního stabilizátoru a časté předčasné opotřebení spojky. Vibrující volant mají při brždění za následek často zvlněné brzdové kotouče. Nepříliš kvalitní materiály v interiéru začínají po čase vydávat různé pazvuky.

Velkým plusem pro volbu Matize jsou značné tuzemské prodeje a tak je z čeho vybírat. Navíc většina majitelů těchto vozítek využila tříleté záruky a pravidelně navštěvovala servisy. Další výhodou oproti Seicentu a Fordu Ka jsou patery dveře. Matize si většinou pořizovali starší lidé nebo ženy, které mnoho kilometrů nenajeli. Mínusem je naopak poměrně vysoká cena ojetin a nemožnost volby jiného pohonné jednotky (až do roku 2003, kdy byla na trh uvedena jedenáctistovka s výkonem 64 koní).

Fiat SeicentoFiat Seicento vychází z populárního Cinquecenta ze kterého převzalo i motory. Devítistovka s výkonem 39 koní pro lehký vůz v městském provozu nebo krátké tratě stačí. Vyhnul bych se automatické převodovce Citymatic. Dalším motorem v nabídce byla jedenáctistovka s výkonem 54 koní dodávaná do verze sporting. S tímto motorem bylo Seicento o poznání živější a dokonce spotřeba téměř stejná. Bohužel Seicento sdědilo po svém předchůdci i několik vad na kráse. Zejména se jedná o řazení, které je doprovázeno různými zvuky a chce trocha cviku. Dále se vyskytovaly poruchy posilovače brzd a nebo přetžená táhla akcelerátoru. Dále se mohou objevit vadná hydraulická zdvihátka ventilů a nebo netěsnící hadice chladícího okruhu. Mínusem je třídvéřové provedení.

Ford KaFord Ka nabízí subjektivně nejméně místa díky atraktivnímu designu. U "káčka" musím pochválit přesné řazení (narozdil od konkurentů) a solidní motory. Naopak zavazadlový prostor poskytuje 186 litrů (po sklopení sedadel dokonce 724 l). Rozhodně nepotěší příliš úzký prostor na zadních sedadlech. Dílenské zpracování je horší než u větší Fiesty, ze které byla použita zážehová třináctistovka. Ta se montovala při uvedení na trh nejprve s výkonem 50 k (09/1996), o dva roky později s 49 k, a v roce 2002 vzrostl výkon na 70 koní. V nabídce byla i zřídka se vyskytující šestnáctistovka s výkonem 95 k. Zejména první třináctistovky jsou za studena hlučnější. Při hmotnosti 970 kg dosahuje třináctistovka průměrné spotřeby 7/100 km. Pochválit musím plastové černé nárazníky, které jsou odolné vůči škrábancům. Na druhou stranu černý plast vlivem počasí šedne, což není zrovna hezké. Každeopádně černé nárazníky jsou praktičtější než barevné lakované, které se mohou vyskytnout u speciálních edicí. U "káčka" se nadměrně opotřebovává spojka a vyskytují se poruchy parkovací brzdy a koroze brzdového systému, což má za následek nesouměrný účinek brzd. Potěšující zprávou je minimální výskyt koroze na karoserii, pouze výfuková soustava odchází již po třech letech provozu (originální výfuk vydrží stejně dlouho jako neoriginál, který je lacinější). Dále se vyskytují poruchy centrálního zamykání a elektricky ovládaných oken). Káčko oproti výše uvedeným konkurentům poskytovalo již v základu airbag na místě řidiče (ostatní byly za příplatek). To samé platí i o posilovači řízení, který se taktéž nalézal v příplatkové výbavě.
Škoda Roomster TSI
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

To si skeneroval alebo máš rýchlokurz v písaní :lol: :lol: :lol: Ale jinak ono na každom aute sa dačo nájde,já som napríklad mal také problémy s mobilom lebo som chcel taký ktorý má všetko no ale taký není tak ako auta každé má dačo dobré aj zlé :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

Označiť skopirovať preniesť a vložiť. :lol:
Škoda Roomster TSI
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Ale hovorte si čo chcete Maťulka je z nich najkrajší :lol: :lol: :lol:
keszi
Příspěvky: 205
Registrován: úte led 03, 2006 08:50
Bydliště: Moldava nad Bodvou,okr.Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od keszi »

Súhlasím Peha, Matízek je naozaj najkrajší. A výhodou sú 5 dverí. Veď komu sa chce vždy vystupovať keď dakto chce sadnúť dozadu. :D
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Já už tyhle bláboly o Matýskách odmítám číst, protože mám pocit, že většina pisatelů v něm ani neseděla. Tady píše o jedenáctistovce - kde ji proboha viděl? Už to svědčí o "odborníkovi". Zřejmě je to nějakej zapšklej majitel 20 let starýho dovezenýho křápu z Německa a Matýsek si ho dovolil někde předjet. Podobný kecy píšou i na fórech v Polsku.
Howg. Domluvil jsem.
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Souhlasím s kolegou

Příspěvek od Vazoun »

Vojta píše:Já už tyhle bláboly o Matýskách odmítám číst, protože mám pocit, že většina pisatelů v něm ani neseděla. Tady píše o jedenáctistovce - kde ji proboha viděl? Už to svědčí o "odborníkovi". Zřejmě je to nějakej zapšklej majitel 20 let starýho dovezenýho křápu z Německa a Matýsek si ho dovolil někde předjet. Podobný kecy píšou i na fórech v Polsku.
Howg. Domluvil jsem.
--------------------------------
Opět mi nic jiného nezbývá, nežli se s vyjádřením " Vojty " ztotožnit :!:
Jsem téhož názoru - pisatel / ten původní / nemohl v Matízkovi snad ani
sedět , natož aby v něm něco ujel :!: zdraví " Vazoun " :lol:
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Na každém autě se něco najde, ale toto hodnocení je neobjektivní. Mé hodnocení Matíze je uplně opačné. Slušné auto , za slušný peníz , není vhodný pro čtyřčlenou rodinu i když ji odveze také. Dobrá akcelerace a spotřeba.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Pánové môj názor na Maťulku je taký že za cenu s jazdnými vlastnosťami a celkovým dizajnom sa ani v SR ani v CZ iné auto nepredávalo :D Pokud poznám Maťulky mojich kamošou a známich tak sú spolahlivé,lahko opravitelné aj cenová dostupnosť dielou a celého auta je výborná :D Záverom len tolko že Maťulka je velkým držiakom fyrmy Daewoo :lol: :lol: :lol:
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Úplně stačí tyhle dva bláboly:
"Baterie 35 amper se ukázala při celoročním provozu jako nedostačující. Matiz má poměrně nepřesný palivoměr"
Patrně používal Matýzka jako elektromobil, protože mně 6 let stará baterie fungovala naprosto normálně i v mrazech...
Nepřesný palivoměr - v první polovině ubývá palivo pomaleji, ale pokud si vzpomínám, naprosto to samé dělal třeba Peugeot 205 nebo Fóbie...
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Chválim

Příspěvek od Vazoun »

-peha- píše:Pánové môj názor na Maťulku je taký že za cenu s jazdnými vlastnosťami a celkovým dizajnom sa ani v SR ani v CZ iné auto nepredávalo :D Pokud poznám Maťulky mojich kamošou a známich tak sú spolahlivé,lahko opravitelné aj cenová dostupnosť dielou a celého auta je výborná :D Záverom len tolko že Maťulka je velkým držiakom fyrmy Daewoo :lol: :lol: :lol:
---------------------
Líbí se mi kolego " Peho " jak nám " Matízkářům " fandíš i když sám vlastníš
poměrně velké auto - vid´? To Ti chválím :lol: čau " Vazoun " :lol: Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

ma vadi ze ani kacko ani fiat namaj uplne celi polstrovani dveri, kdo ma porad koukat na ten plech :evil:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
simone
Příspěvky: 1795
Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
Kontaktovat uživatele:

aaa

Příspěvek od simone »

No z tých vozidiel nemám ani jeden ale tvar toho fordu podla mna no niečo otrasnééé ako žaba hodena o zem a rozpacnutá. Sa čudujem fordu že nato dali logo a spustili do výroby. Tie dve ostatne su na pohľad celkom podarene videl som ten fiat v žltej nejakej špeci edicii a bola krááásna. A matisek no čo už stači pozrieť RcMichalove a to je suuper autičko
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Re: Daewoo Matiz Fiat Seicento, Ford Ka-porovnanie

Příspěvek od jakub »

ani nemusim cist:

ford ka - fakt shitovni auto - uz od pohledu je hnus fialovej, dvoje dvere a podpora a ceny fordu

seicento - tak to je shit na kvadrat a vzhledove jakbysmet - dvoje dvere a pak bezpecnostne dopad taky nevalne - nic ve zlym, ale co jsem cetl recenze, tak to auto nedela italske produkci dobrou povest

matiz - matiz ma radu svych drobnych minus, ktery dokazou potrapit, nejzasadnejsi asi je si uvedomit, ze to je maly a drobny auticko, a tak se k tomu chovat - jinak se auto proste ozve

a zasadni pruser matize spatruju v katastrofalnim supportu ze strany mistniho dealerstva ...

cili z techto aut vybirat je fakt pozehnani :D
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“