Výměna motoru 1,6 za 2,0 a naopak

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Výměna motoru 1,6 za 2,0 a naopak

Příspěvek od Ivoš »

Mám trochu specifickou otázku.

Šlo by vyměnit motor 2.0 a 1,6? Resp. napadla mně věc...vyměnit motor ze Sedana Nubi do Kombi a naopak + klimku ze Sedana. V Sedanu je 2litr a v Kombi 1,6. Byly by potřeba přizpůsobit brzdy u Kombi?

Zkrátka mi jde o to jestli to jde a co by to obnášelo (myslím přizpůsobit Kombi silnějšímu motoru). A jestli by to mělo cenu. 1,6 má naběháno 96 000 km a 2,0 má naběháno 105 000 km (ještě ke všemu to asi není Nubira motor, jelikož tam těsnění u svodů pasuje jen z 2,0 Vectra a Calibra).

Díky
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Technicky by to neměl být problém...akorát to pak neprojde STK...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No oficiálně vzato....v techničáku je napsáno,že se jedná o 1,6 a i vyražený číslo na motoru odpovídá 1,6, akorát že je to 2,0. ;) Takže pokud je tohle překážka,mělo by to být v pohodě,ne?

A co přizpůsobení brzd u Kombi apod.?Bylo by to potřeba?
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Originál jsou u dvoulitru vzadu bubny a asi věděj , proč je tam dávaj ...... , ale nevidím důvod , proč by to brzdilo málo , motor o moc těžší nebude , akorát trochu víc jede , tak to nesmíš honit 200 a pak brzdit na 50 ......

Jinak v reálu bych se do takové akce nepouštěl :? , leda , že bych prohodil moje motory ... :lol: , ale z nubirou by to asi nehlo a do matize se nubiráckej motor nevejde :lol: :lol: :lol:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No u 2,0litru Sedana máme kotoučovky i vzadu a u Kombi jsou jen ve předu a vzadu bubny.....spíš se mi jednalo o to, jestli je ta výměna možná,jak je finančně,časově a technicky náročná. No uvidíme. Na sraz přijedu ale stopro ještě původním Sedanem. :lol: :lol:
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Sem lama , samozřejmě , že dvoulitr má kotouče , taky jsem to tak myslel, ale napsal bubny , nevím proč.... :oops:

Rozhodně bych ty motory nepřehazoval , co ti to přinese za užitek ???
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No u Sedana by stačila 1,6. Kobi mi přijde, že ten 2,0 by mu slušel líp,navíc má větší kufr a hagusy takže když se jede v létě na dovču, tak se musí brát sedan třeba kvůli klimce a ne kombi i když by byl lepší na tohle.

Primárně by to bylo kvůli tomu výkonu. Ale jak říkám, neptám se proto, že to uděláme,ale jestli by to bylo možný.....je to v teoretický rovině, prostě nápad.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

no teoreticky kdyz bude stejny rozvor kol na predku, tak by to slo, ale nejde jen o vymenu motoru, za :
1) uz cislo motoru je ti k nicemu to se neeviduje dulezity je typ motoru aby sedel z prislusnymi papiry. Z veciho na mensi obsah ti papiry prepisou naopak uz ne.
2) musel by si vymenit elektriku a nevim jestli i vyfuk, kombi je asi delsi
3) kouknise na vahu co je u sedanu a co u kombi jak bude velky rozdil tak pocitej i z vymenou per a tlumicu, prevodouky budou stejny.
4) je stim prace a prace, a je treba plac.
ja sem menil motory uz nekolikrat, a jednou diesel za benzin, stalo me to tri dni prace, protoze vsechno je jinak a majitele to stalo 4 tisice :D :D :D
no tak ted uz je muzes vymenit :lol: :lol: :lol:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

No, Slavku, tos mě potěšil.....tak nic....no nevadí.Každopádně díky za osvětlení situace...
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..ale Slaavku neprehaanaj...

ono struny ti mozu zostat take iste...
a kedze mash dve rovnake kastle, tak to mechanicke prehodenie nebude problem..
..akuraat, ta elektrika, a hadicky, nadrzky, a podobne serepeticky..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Někde na netu jsem viděl popis jak borci měnili v Octávě 2.0 -> 1.8T ...a ve dvou lidech jim to se vším všudy zabralo víkend...předpokládám, že tady to bude podobně náročné...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Sakra, vy mě ještě nakonec zlákáte.....problémy na STK by nebyly, jak jsem řekl, oba motory jsou vedeny jako 1,6 (včetně vyražených čísel na motoru), akorát v Sedanu je to ve skutečnosti 2,0.....
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

To: JRD ja ho chci jen odradit, at to doveze me ja mu to prehodim :lol: :lol: :lol:
jinak sem to ani nemyslel ze s tim budou problemy jako ve stylu tady to nesedi tady nedostanu se na zavit ale ze bude muset prehazet komplekt elektriku a to staci, to je horsi nez prohodit motory

To: Ivos delas podvody na pojistounu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , tak za usetrene prachy si to nech prehodit ne :lol: :lol:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Slavek: Já za to nemůžu :lol: :lol: :lol: :lol: Takhle jsme to už koupili....Jasně,že bychom to nedělali sami. Sice táta se vyzná docela v autech,ale tohle bychom do kupy nedali.A vzhledem k tomu, že jsme koupili lístky na Genesis v Praze, tak ani nejsou teď peníze na to.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“