problém s centrálnym zamykanim

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
mirko666
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 20, 2006 16:38
Bydliště: Revúca

problém s centrálnym zamykanim

Příspěvek od mirko666 »

mám problém so spolujazdcovími dverami nefunguje my na nich centrál
všetky trojo dverí v pohode odomkne aj zamkne ale tie štvrté nie
čo tomu môže byť asi najskôr tem motorček dá sa to vôbec zohnať a za koľko?
Reklama
 

stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Dá sa to dokonca aj opraviť.
Zhodíš tapacír, odšróbuješ motorček centrálu, odpojíš prívodný
dvojvodičový konektor. Nahodíš na konektor voltmeter a meriaš či
pri odomykaní a zamykaní sa ti tam objavuje napätie. Ak áno, zväčša
býva špinavý komutátor na motorčeku. Nožíkom jemne rozdeliť
ten čierny plast, vytiahnuť motorček, oddeliť plast s kefkami a vyčistiť
komutátor a zberače. Opačnym postupom zložiť.
Zvyčajne mi ale aj pomohlo zamknúť centrálom a vtom momente
aj zabuchnúť nefunkčné dvere. Keď bol v tom momente motorček
centrálu pod napätím a tresol som dvermi, trochu sa pohol a už
zasa určitý čas bežal.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Pravdepodobne bude zlomeny kabel v prechodke do dveri.
V dverach nie je motorcek centralu ale elektromagnet.
Ak by bol skutocne zly ten (nechce sa mi verit, je celom slusne zaprachovkovany) tak, potom najlepsie z vrakoviska iny.
Uživatelský avatar
mirko666
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 20, 2006 16:38
Bydliště: Revúca

Re: problém s centrálnym zamykanim

Příspěvek od mirko666 »

zatial díky za radu hneď ak budem mať viac času sa do toho pustím
potom vás budem informovať čo bolo na príčine
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

ppp píše:V dverach nie je motorcek centralu ale elektromagnet.
... v dverach JE motorcek CZ.... elektromagnet je max tak na odskoku kufra...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Je to mozne, len ma myli to ako rycho a prudko odomkne a zamkne. Vacsine centralov do okamih trva, ale na espere je to rana ako z dela, ked som sa v tom sparal tak mi to elektrohyblatko spravilo modrinu na prste ako vystrelilo.
Uživatelský avatar
mirko666
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 20, 2006 16:38
Bydliště: Revúca

Re: problém s centrálnym zamykanim

Příspěvek od mirko666 »

tak dnes som rozobral dvere a zistil som ze asi je motorcek centrálu v prdely
lebo keď otočím kľúčom tak v ňom jemne cuká ale vôbec nejde v ňom ten
mechanizmus čo odomkýna a zamkýna dvere aj som meral a napätie ide do neho nemá niekto niekde nepotrebný motorček centrálu na pravé predné dvere kúpim alebo čo môže stáť nový?
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Rozober ho. Nožíkom jemne rozlúpni ten plast vo zvare.
Určite to dokážeš aj opraviť. Je to jednoduché.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

ak ho aj opravit nedokazes, urcite tam ide namontovat univerzal a ten stoji okolo 200sk novy, takze asi nieje co riesit...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
mirko666
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 20, 2006 16:38
Bydliště: Revúca

Re: problém s centrálnym zamykanim

Příspěvek od mirko666 »

na čo by som sa mal zamerať keď ho rozoberiem lebo neviem
si to teraz vôbec predstaviť ako to vyzerá z vnútra nerad
by som aby sa my to rosypalo vlastne to bude uz jedno ked aj tak nejde
len v ňom cuká
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s centrálnym zamykanim

Příspěvek od dedo.miki »

mirko666 píše:na čo by som sa mal zamerať keď ho rozoberiem lebo neviem
si to teraz vôbec predstaviť ako to vyzerá z vnútra nerad
by som aby sa my to rosypalo vlastne to bude uz jedno ked aj tak nejde
len v ňom cuká
Ja hovorím tak ,že pokazené sa už nedá pokaziť a kludne opravujem aj také veci čo som nikdy nerobil.
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Neboj sa, je tam len jeden motorček, dve ozubené kolieska
a jeden šnek hybúci ovládaním zámku.
Je úplne jednoduché. Ja som mal problémy s motorčekami,
špinavými komutátormi a kefkami. Dostaneš sa ku ním po zhodení
krytu motorčeka.
Ale ty vyprávaš že ti v ňom klepe, takže motorček bude asi OK.
Potom to asi bude strunka na tom šneku čo chodí hore dole,
je tam taký mechanizmus aby sa nepoškodil motorček pri zatlačení
zámku rukou.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

stefan píše:...je tam taký mechanizmus aby sa nepoškodil motorček pri zatlačení
zámku rukou.
hovori sa tomu motor so spojkou - ak zamykas mechanicky neposobis na motor cez ozubenia - ten je v cinnosti iba pri elektr. impulze...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
kasma
Příspěvky: 711
Registrován: čtv črc 13, 2006 14:48
Bydliště: Brezno, SR

Příspěvek od kasma »

Mne zasa nefungoval motorcek na nadrzi, urob len to co tiradi stefan.
Vyber tne motorcek, rozlupni ho, nity prepíľ pílkou na zelez a jemne ho otvor.
Ja som v tom motorceku mal kopu prachu a ineho svinstva. Stacilo to precisti, zacvaknut ozub. koliesko a nemusel som kupovat novy za 1000 sk.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Nedá sa povedať že motor so spojkou.
Na tom šneku je taká pružina ktorá povolí keď to zatlačíš rukou,
a k otočeniu motorčeka vôbec ani nedôjde. Po zamknutí aj centrálom
znova motorček iba premôže tú pružinu na šneku a je to v základe.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“