problém s centrálnym zamykanim
Moderátor: Blue Lanos
problém s centrálnym zamykanim
mám problém so spolujazdcovími dverami nefunguje my na nich centrál
všetky trojo dverí v pohode odomkne aj zamkne ale tie štvrté nie
čo tomu môže byť asi najskôr tem motorček dá sa to vôbec zohnať a za koľko?
všetky trojo dverí v pohode odomkne aj zamkne ale tie štvrté nie
čo tomu môže byť asi najskôr tem motorček dá sa to vôbec zohnať a za koľko?
- Reklama
Dá sa to dokonca aj opraviť.
Zhodíš tapacír, odšróbuješ motorček centrálu, odpojíš prívodný
dvojvodičový konektor. Nahodíš na konektor voltmeter a meriaš či
pri odomykaní a zamykaní sa ti tam objavuje napätie. Ak áno, zväčša
býva špinavý komutátor na motorčeku. Nožíkom jemne rozdeliť
ten čierny plast, vytiahnuť motorček, oddeliť plast s kefkami a vyčistiť
komutátor a zberače. Opačnym postupom zložiť.
Zvyčajne mi ale aj pomohlo zamknúť centrálom a vtom momente
aj zabuchnúť nefunkčné dvere. Keď bol v tom momente motorček
centrálu pod napätím a tresol som dvermi, trochu sa pohol a už
zasa určitý čas bežal.
Zhodíš tapacír, odšróbuješ motorček centrálu, odpojíš prívodný
dvojvodičový konektor. Nahodíš na konektor voltmeter a meriaš či
pri odomykaní a zamykaní sa ti tam objavuje napätie. Ak áno, zväčša
býva špinavý komutátor na motorčeku. Nožíkom jemne rozdeliť
ten čierny plast, vytiahnuť motorček, oddeliť plast s kefkami a vyčistiť
komutátor a zberače. Opačnym postupom zložiť.
Zvyčajne mi ale aj pomohlo zamknúť centrálom a vtom momente
aj zabuchnúť nefunkčné dvere. Keď bol v tom momente motorček
centrálu pod napätím a tresol som dvermi, trochu sa pohol a už
zasa určitý čas bežal.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Re: problém s centrálnym zamykanim
zatial díky za radu hneď ak budem mať viac času sa do toho pustím
potom vás budem informovať čo bolo na príčine
potom vás budem informovať čo bolo na príčine
Re: problém s centrálnym zamykanim
tak dnes som rozobral dvere a zistil som ze asi je motorcek centrálu v prdely
lebo keď otočím kľúčom tak v ňom jemne cuká ale vôbec nejde v ňom ten
mechanizmus čo odomkýna a zamkýna dvere aj som meral a napätie ide do neho nemá niekto niekde nepotrebný motorček centrálu na pravé predné dvere kúpim alebo čo môže stáť nový?
lebo keď otočím kľúčom tak v ňom jemne cuká ale vôbec nejde v ňom ten
mechanizmus čo odomkýna a zamkýna dvere aj som meral a napätie ide do neho nemá niekto niekde nepotrebný motorček centrálu na pravé predné dvere kúpim alebo čo môže stáť nový?
Re: problém s centrálnym zamykanim
na čo by som sa mal zamerať keď ho rozoberiem lebo neviem
si to teraz vôbec predstaviť ako to vyzerá z vnútra nerad
by som aby sa my to rosypalo vlastne to bude uz jedno ked aj tak nejde
len v ňom cuká
si to teraz vôbec predstaviť ako to vyzerá z vnútra nerad
by som aby sa my to rosypalo vlastne to bude uz jedno ked aj tak nejde
len v ňom cuká
- dedo.miki
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř led 10, 2007 19:50
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s centrálnym zamykanim
Ja hovorím tak ,že pokazené sa už nedá pokaziť a kludne opravujem aj také veci čo som nikdy nerobil.mirko666 píše:na čo by som sa mal zamerať keď ho rozoberiem lebo neviem
si to teraz vôbec predstaviť ako to vyzerá z vnútra nerad
by som aby sa my to rosypalo vlastne to bude uz jedno ked aj tak nejde
len v ňom cuká
Neboj sa, je tam len jeden motorček, dve ozubené kolieska
a jeden šnek hybúci ovládaním zámku.
Je úplne jednoduché. Ja som mal problémy s motorčekami,
špinavými komutátormi a kefkami. Dostaneš sa ku ním po zhodení
krytu motorčeka.
Ale ty vyprávaš že ti v ňom klepe, takže motorček bude asi OK.
Potom to asi bude strunka na tom šneku čo chodí hore dole,
je tam taký mechanizmus aby sa nepoškodil motorček pri zatlačení
zámku rukou.
a jeden šnek hybúci ovládaním zámku.
Je úplne jednoduché. Ja som mal problémy s motorčekami,
špinavými komutátormi a kefkami. Dostaneš sa ku ním po zhodení
krytu motorčeka.
Ale ty vyprávaš že ti v ňom klepe, takže motorček bude asi OK.
Potom to asi bude strunka na tom šneku čo chodí hore dole,
je tam taký mechanizmus aby sa nepoškodil motorček pri zatlačení
zámku rukou.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Mne zasa nefungoval motorcek na nadrzi, urob len to co tiradi stefan.
Vyber tne motorcek, rozlupni ho, nity prepíľ pílkou na zelez a jemne ho otvor.
Ja som v tom motorceku mal kopu prachu a ineho svinstva. Stacilo to precisti, zacvaknut ozub. koliesko a nemusel som kupovat novy za 1000 sk.
Vyber tne motorcek, rozlupni ho, nity prepíľ pílkou na zelez a jemne ho otvor.
Ja som v tom motorceku mal kopu prachu a ineho svinstva. Stacilo to precisti, zacvaknut ozub. koliesko a nemusel som kupovat novy za 1000 sk.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Nedá sa povedať že motor so spojkou.
Na tom šneku je taká pružina ktorá povolí keď to zatlačíš rukou,
a k otočeniu motorčeka vôbec ani nedôjde. Po zamknutí aj centrálom
znova motorček iba premôže tú pružinu na šneku a je to v základe.
Na tom šneku je taká pružina ktorá povolí keď to zatlačíš rukou,
a k otočeniu motorčeka vôbec ani nedôjde. Po zamknutí aj centrálom
znova motorček iba premôže tú pružinu na šneku a je to v základe.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.