Problém s řazením III. stupně !!!
Moderátor: Blue Lanos
Problém s řazením III. stupně !!!
Nazdar Matizáci,
vlastním Matízka 7 měsíců a na horší řazení dvojky jsem si zvykl.... Lépe řečeno už vím jak na to.
Nedávno mi ovšem začala dělat problémy trojka !!!
Při řazení III. rychlosti mi ta trojka občas nechce zaskočit. Jde to přes zuby. Neudělá to úplně vždy. Jen občas a to jak při řazení nahoru, tak i dolů.
Když tam ta rychlost nejde (ozvou se zuby), tak musím zařadit jakoukoliv jinou rychlost (např. II,IV,V) a pak znovu na trojku. S tímto postupem tam trojka padne a bez zaskřípání zubů. Matízek má najeto 15 tis. km.
Setkal jste se s tímto někdo ? Co by to mohlo být ? Odchází synchron na III. stupni ? Nebo je vytahaný lanovod ? Může to dělat i spojka (že by chtěla seřídit ?) i když to na ostatních převodových stupních nedělá ?
Předem díky za rady.
Jarda
vlastním Matízka 7 měsíců a na horší řazení dvojky jsem si zvykl.... Lépe řečeno už vím jak na to.
Nedávno mi ovšem začala dělat problémy trojka !!!
Při řazení III. rychlosti mi ta trojka občas nechce zaskočit. Jde to přes zuby. Neudělá to úplně vždy. Jen občas a to jak při řazení nahoru, tak i dolů.
Když tam ta rychlost nejde (ozvou se zuby), tak musím zařadit jakoukoliv jinou rychlost (např. II,IV,V) a pak znovu na trojku. S tímto postupem tam trojka padne a bez zaskřípání zubů. Matízek má najeto 15 tis. km.
Setkal jste se s tímto někdo ? Co by to mohlo být ? Odchází synchron na III. stupni ? Nebo je vytahaný lanovod ? Může to dělat i spojka (že by chtěla seřídit ?) i když to na ostatních převodových stupních nedělá ?
Předem díky za rady.
Jarda
- Reklama
sorry ze to pisu sem ale synchron to pravdepodobne nebude.(pokud je v prevodovce olej)mame s timto bohate zkusenosti.bohuzel to znamena rozebrat prevodovku a upravit vule mezi 2 a 3 koleckem.je tam totiz prilis velka vule od vyroby a nepochopitelne to ma vliv na razeni 2a 3.ale uz je to tu popsano.synchrony se normalne nemeni nic jim totiz neni.ale muze to byt vyjimka
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- rcmichal
- Příspěvky: 574
- Registrován: úte lis 01, 2005 10:34
- Bydliště: Prešov ,SK
- Kontaktovat uživatele:
to sa dialo aj v mojej prevodovke trijka a dvojka mi sla cez zuby ako som vymenil synchrony tak je vsetko okpalikx píše:sorry ze to pisu sem ale synchron to pravdepodobne nebude.(pokud je v prevodovce olej)mame s timto bohate zkusenosti.bohuzel to znamena rozebrat prevodovku a upravit vule mezi 2 a 3 koleckem.je tam totiz prilis velka vule od vyroby a nepochopitelne to ma vliv na razeni 2a 3.ale uz je to tu popsano.synchrony se normalne nemeni nic jim totiz neni.ale muze to byt vyjimka
vim cetl jsem to ale ty jsi mel vic najeto takze tohle asi nebude ten pripad.u novych aut se to delalo casto,a u vetsiny to pomohlo.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
ok v tom pripade je mozne ze ty si mel nejakou zvlastni prevodovku.my jsme zezacatku na garanci menili cele hridele vcetne vsech kolecek a synchronu za nove a nepomohlo to.az kdyz se lehce ubrousila dosedaci plocha pro jedno kolecko tak to najednou zacalo fungovat.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Nezdá se mi, že by to bylo v mém případě vůlemi mezi 2 a 3 stupněm. Dvojka sice při studené převodovce jde trochu ztuha, tak jako asi u všech Matizů. Každopádně ta dvojka chodí lépe, když se převodovka ohřeje a navíc na tu dvojku už mám trochu grif.
Ty problémy s řazením 3. stupně začali až teď. Já tohle auto vlastním teprve něco přes půl roku, ale za celou dobu (cca 2500 km) mi trojka neškrkala !!! Ptal jsem se původního majitele (můj tchán) a ten taky nikdy problém s 3. stupněm neměl.
To škrknutí (zuby) se projeví při řazení z 2 na 3, ale i při podřazení z 4 na 3 !!!
Nedělá to ovšem úplně vždy. Někdy ano, někdy ne ....
Jinak ten 3. stupeň jde normálně lehce (pokud to zrovna nemá tendenci škrtnout), tak jako všechny ostatní rychlosti (kromě dvojky).
Ty problémy s řazením 3. stupně začali až teď. Já tohle auto vlastním teprve něco přes půl roku, ale za celou dobu (cca 2500 km) mi trojka neškrkala !!! Ptal jsem se původního majitele (můj tchán) a ten taky nikdy problém s 3. stupněm neměl.
To škrknutí (zuby) se projeví při řazení z 2 na 3, ale i při podřazení z 4 na 3 !!!
Nedělá to ovšem úplně vždy. Někdy ano, někdy ne ....
Jinak ten 3. stupeň jde normálně lehce (pokud to zrovna nemá tendenci škrtnout), tak jako všechny ostatní rychlosti (kromě dvojky).
-
- Příspěvky: 21
- Registrován: čtv pro 07, 2006 10:44
- Bydliště: Spijkenisse (NL)
- Kontaktovat uživatele:
Na jednom zahranicnom fore (http://clubmatiz.hu/forum/index.php) som cital o "zehleni" synchronu - pri beziacom motore bez spojky tahat do dvojky, kym sa auto nepohne a v tej polohe trosku drzat...
Neskusal som - mam dobru prevodovku
Bez zaruky!!! - nech sa vyjadri niekto "kompetentnejsi"
...dalej odporucali dat tam synchron zo Suzuki...
Neskusal som - mam dobru prevodovku
Bez zaruky!!! - nech sa vyjadri niekto "kompetentnejsi"
...dalej odporucali dat tam synchron zo Suzuki...
Matiz 1.0 SE 2003
nevim ale to bych asi nedelal a ted nejak sem to asi trosku pochopil jestli to zacalo najednou tak je opravdu mozne ze se neco stalo synchronu.protoze to o cem se bavim ja je od noveho auta spatne razeni 2a3.jeste bych byt tebou zkusil zjistit co tam mas za olej.jestli je tam obyc tak bych vypustil a nalil nejaky do automatu-2,2la pak je mozne ze se to zlepsi.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Tak po nějaké době otvírám tímto znovu starší téma....
Jako jsem psal kdysi (viz. výše na tomto tématu), mám problém s řazením 3. stupně. Už jsem si na to trochu zvykl. Chce to neřadit tu trojku moc rychle (nechat trochu spadnout otáčky).
Píšu nový příspěvek, protože jsem za tu dobu vypozoroval další věc. Když jedu trochu dál, nejlépe po dálnici a trochu Matizka proženu (cca 120km/hod), tak chvilku řadí úplně ukázkově. Těsně po prohnání po dálnici to řadí dokonce tak dobře, že trojka tam skáče nádherně a dokonce i dvojka jde řadit parádně (jinak jde ztuha). Jakmile sjedu s dálnice a jedu mírněji, tak se to začne vracet do normálu....
Takže dávám otázku do placu. Je to tím, že se pořádně ohřeje nebo tím, že se hodně rozvíří olej v převodovce a tím se převodovka líp promaže ?
Olej mám std. který dávají v servise, čili předepsaný. Najeto 23 650 km.
Myslím, že problém s řazením bude daný asi těmi vůlemi na hřídeli mezi 2 a 3 (jako se tu psalo), nicméně za určitých okolností (jako zde píšu) to občas chodí dobře (takže synchron bude asi OK).
Máte někdo dobré zkušenosti např. s použitím jiného oleje ? Jaký typ a značka ? Popř. kde a za kolik ho koupit.
Jako jsem psal kdysi (viz. výše na tomto tématu), mám problém s řazením 3. stupně. Už jsem si na to trochu zvykl. Chce to neřadit tu trojku moc rychle (nechat trochu spadnout otáčky).
Píšu nový příspěvek, protože jsem za tu dobu vypozoroval další věc. Když jedu trochu dál, nejlépe po dálnici a trochu Matizka proženu (cca 120km/hod), tak chvilku řadí úplně ukázkově. Těsně po prohnání po dálnici to řadí dokonce tak dobře, že trojka tam skáče nádherně a dokonce i dvojka jde řadit parádně (jinak jde ztuha). Jakmile sjedu s dálnice a jedu mírněji, tak se to začne vracet do normálu....
Takže dávám otázku do placu. Je to tím, že se pořádně ohřeje nebo tím, že se hodně rozvíří olej v převodovce a tím se převodovka líp promaže ?
Olej mám std. který dávají v servise, čili předepsaný. Najeto 23 650 km.
Myslím, že problém s řazením bude daný asi těmi vůlemi na hřídeli mezi 2 a 3 (jako se tu psalo), nicméně za určitých okolností (jako zde píšu) to občas chodí dobře (takže synchron bude asi OK).
Máte někdo dobré zkušenosti např. s použitím jiného oleje ? Jaký typ a značka ? Popř. kde a za kolik ho koupit.
Matiz M150 rv 2002
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s řazením III. stupně !!!
Dobré zkušenosti jsou s Dexron II. Hydraulický olej do serovřízení a automatických převodovek. Můj bývalý mates ho loni v létě dostal už potřetí a chrochtá si. Najeto má kolem 170kkm.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny