STK
Moderátor: Blue Lanos
Ona nie je ohriata len pri studenom motore chvíľu po naštartovaní...
Keď som bol na STK, tak keby som toto nebol vedel, tak by ma technik vyhodil, pretože som nespĺňal emisný limit... až sa nasral, keď som mu povedal, že som bol deň pred tým na kontrole emisií v servise a že to nie je možné a že podľa mňa nie je zohriaty motor...
... tak asi tak...
Keď som bol na STK, tak keby som toto nebol vedel, tak by ma technik vyhodil, pretože som nespĺňal emisný limit... až sa nasral, keď som mu povedal, že som bol deň pred tým na kontrole emisií v servise a že to nie je možné a že podľa mňa nie je zohriaty motor...
... tak asi tak...
- Reklama
Vždy keď som robil emisie, tak mechanik čakal kým sa zohreje motor,
mal sondu zasunutú v oleji cez otvor kontroly množstva oleja,
a čakal kým olej bude dostatočne zohriaty.
Až potom vykonával merania.
mal sondu zasunutú v oleji cez otvor kontroly množstva oleja,
a čakal kým olej bude dostatočne zohriaty.
Až potom vykonával merania.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
tak to si mal naozaj stastie ze si na takeho technika natrafil. Mne ked to meral, tak ma chcel vyhodit uz po 10 sekundach, potom to vyskusal znovu, pockali sme torchu dlhsie a bolo to O.K. Inac s tou lambdou som to nevedel ani ja. Zas viem nieco nove.stefan píše:Vždy keď som robil emisie, tak mechanik čakal kým sa zohreje motor,
mal sondu zasunutú v oleji cez otvor kontroly množstva oleja,
a čakal kým olej bude dostatočne zohriaty.
Až potom vykonával merania.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Nee. V servisnom manuali je presne napisane ze rj moze prejst z tzv. closed loop (cize riadenia podla lambdy) na tzv. open-loop (riadenie podla map a mat) ked napr. na volnobeh nie je lambda dostatocne vyhrievana spalinami a prestane davat pouzitelne hodnoty. Ale ci je to caste to netusim. Malokedy idem na volnobeh a este menej sa pzeram na lpg jednotku ktora ma informuje aj o praci lambdy.RoSta píše:Ona nie je ohriata len pri studenom motore chvíľu po naštartovaní...
Keď som bol na STK, tak keby som toto nebol vedel, tak by ma technik vyhodil, pretože som nespĺňal emisný limit... až sa nasral, keď som mu povedal, že som bol deň pred tým na kontrole emisií v servise a že to nie je možné a že podľa mňa nie je zohriaty motor...
... tak asi tak...
POdla mna ti to povedal preto, lebo motor nemal prevadzkove teplotu. Ja som tiez emisie nesplnal az dokym sa nezahrial motor. Skus pockat
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Katalyzátor rozkládá škodliviny z motoru na neškodné látky a je neřízený (starší vozy) a řízený novější vozy s jednou nebo dvěma lambdasondami. Samo že katalyzátor je v obou případech stejný, ale ve druhém případě se řídí spalování v motoru s ohledem na čistotu výfukovách plynů a proto má ten řízený lepší výsledky než ten neřízený. Jinak se dá poznat dobře fungující katalyzátor poměrně jednoduše a bez přístrojů. Když je vše ohřáté stačí motoru trochu naložit a měla by být z výfuku cítit žumpa, stačí se například projet po ulici a čuchnout, nebo jet za autem a fakt je to cítit asi tam vzniká nějaký sirovodík, nebo něco podobnéhoRasťo píše:Zaujima ma, co robi katalyzator. Moze mi to niekto zodpovedne vysvetlit? Podla coho sa pozna ci funguje, alebo nefunguje? V dvoch autorizovanych servisoch Daewoo/Chevrolet mi povedali ze funguje a technik na STK povedal ze nefunguje... Co si mam mysliet?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Vždy keď idem dole kopcom po rozbitej ceste tak mi dole
niečo hrká, ako keby spadnutá matka na plechu.
Kdesi som sa dočítal že tak hrkoce vysipaný katalizátor.
niečo hrká, ako keby spadnutá matka na plechu.
Kdesi som sa dočítal že tak hrkoce vysipaný katalizátor.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
stk
...to kasma ( palikx a ty to víš ) sledují dvě hodnoty HC ( 100 ) a CO ( 0,5 ) ty se píšou, jenom bůh ví co mu to tam ukazovalo - jinak technik chtěl " škvarky " - katalyzátor je potřeba zahřát proto ve slušných a chytrých STK ti to řeknou ( aby to nemuseli túrovat na místě - odvod spalin popraskané a jinak poškozené odsávače na stanici ) no a potom zapojí prošlápnou plyn a čekají na konečnou nižší hodnotu, katalyzátor už začíná pracovat...ona je to zajímavá věc - zvlášť, když jedeš za aviatikem v modravé kouřové cloně a to v zimě - puštěné topení..ale to je jiná....
mějte se fajn a přežívejte STK - nepapejte jim všechno
mějte se fajn a přežívejte STK - nepapejte jim všechno
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico