klepani praveho predniho kola - otacky kola
Moderátor: Blue Lanos
klepani praveho predniho kola - otacky kola
dzus vsichni, tak jsem si dal pauzu a som zpet ... pres leto se mi dvakrat, trikrat stalo, ze mi zacalo jakoby klepat od praveho predniho kola
zkousel jsem a vysledoval, ze to je od rychlosti otaceni kola (nikoliv otacek motoru)
manzeta je ok, kotouc jak kdyz streli, disk je rovny - udajne to muze byt lozisko
klapani jsem slysel vzdy, kdyz jsem vyjel na jested, tam auto vzdy chvilku stalo a cestou dolu - pak jsem vzdy nervama nevydrzel zastavil (pokazde jinde - cili to nemohl byt hluk z okoli) a sel k auto to kolo ukopnout - nic, nezdalo se byt "volny" ci tak neco
nasednu, jedu dal a pak to dva mesice neslysim ... napadlo me nejezdit na jested ale popravde bych radsi znal pricinu
mohl by to byt zkrouceny nebo nejak pomrveny stredici krouzek pod diskem (pac tedka se zimakama to tusim nedela), ale prisly mi vsechny v poradku ...
zkousel jsem a vysledoval, ze to je od rychlosti otaceni kola (nikoliv otacek motoru)
manzeta je ok, kotouc jak kdyz streli, disk je rovny - udajne to muze byt lozisko
klapani jsem slysel vzdy, kdyz jsem vyjel na jested, tam auto vzdy chvilku stalo a cestou dolu - pak jsem vzdy nervama nevydrzel zastavil (pokazde jinde - cili to nemohl byt hluk z okoli) a sel k auto to kolo ukopnout - nic, nezdalo se byt "volny" ci tak neco
nasednu, jedu dal a pak to dva mesice neslysim ... napadlo me nejezdit na jested ale popravde bych radsi znal pricinu
mohl by to byt zkrouceny nebo nejak pomrveny stredici krouzek pod diskem (pac tedka se zimakama to tusim nedela), ale prisly mi vsechny v poradku ...
- Reklama
Joska píše:čus Jakube,
jestli ti to klepe vždy po sjezdu dlouhýho kopce tak to budou destičky
no, takze - situace tato - nastartuji - vesmes zahrato, ale ne dukladne po chvilce jedu a ani ne tolik plynem (je to z kopce) jsem jel nepatrne ostreji (ve smyslu vice brzdim, zatacku klidne necham poradne provalit)Joska píše:Běžně se klepe celý brzdič , to vydává taky nepříjemný zvuky
no a najednou zacne to klapani - jestli to muze byt deskami - a zastaveni to zchladi? jenomze to bych pochopil spis kdyz bych jel se zahratym autem (po 10km) a pak tomu nekde nalozil desky jsou nove
vim, ze se mohou mirne zvlnit kotouce a pak se to klepe, ale nedojde na klapani ... no zatim to neni nic zasadniho, vuli v rizeni ani nic podobneho nepocituji, auto bylo na garancce, tak kdyby melo kolo upadnout, tak na to snad prijdou
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: manzeta
Ano, pokud umíš remontovat poloosu.viki píše:ahoj, mam ten samy problem az na to ze vim pricinu a tou je praskla manzeta - chci se zeptat, zda lze vymenit samotna manzeta aniz by se muselo do servisu??
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
nooo uprime - sem zenska coz asi mluvi za vse:-) ale svagr nebo tata si na autech delaji vsechno sami a tak by mi na to koukli, jenze oni maji kazdej uplne jiny auto a nevedi jak to je u matzize reseny.....takze me zajima jak moc velkej problem to je. a jestli se do toho vubec poustet no.
stejne tak potrebuju vymenit rovodovej remen
stejne tak potrebuju vymenit rovodovej remen
No , dá se to udělat oboje ( já bych se do toho určitě pusti l ,nehledě na to , že už jsem to několikrát dělal oboje ) , ale zkušenosti jsou určitě potřeba , takže nevím , jak na tom máš bráchu s tátou ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Povolit střed. matici kola, zvednout auto, sundat kolo, odpojit spodní čep ramena, vycvaknout poloosu ven z převodovkyviki píše:nooo uprime - sem zenska coz asi mluvi za vse:-) ale svagr nebo tata si na autech delaji vsechno sami a tak by mi na to koukli, jenze oni maji kazdej uplne jiny auto a nevedi jak to je u matzize reseny.....takze me zajima jak moc velkej problem to je. a jestli se do toho vubec poustet no.
stejne tak potrebuju vymenit rovodovej remen
Zjednodušeně řečeno
S geometrií to nemá co dělat , samozřejmě , že po každém zásahu do nápravy by se měla udělat kontrola , ale při odražení spodního čepu se nemění , to by se muselo hýbat závitovou řídící tyčí , poloosa na geometrii taky vliv nemá , ten kloub se měnit nemusí , manžeta jde přetáhnout , ale pokud už není špatný , prach a špína udělá svoje , rozhodně bych stím takhle nejezdil a co nejdříve udělal , ještě před nandáním nové manžety je nutné kloub pořádně promýt nějakým odmasťovadlem a pak vyfoukat kompresorem a znova namazat čistou vazelínou.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e