bez plynu naozaj bez? (brzdenie mot. a spotreba)

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no ja prolemy z brzdenim (brzdami) nemaam....
(ako asi vecsina z vas vie, hlavne VADO ... :mrgreen:)

..ono este pri podradovani a brzdenii motorom..
..su tu aj faktory, vecsie opotrebovanie spojky,..
..a rozvodovy remen dostava zbytocne razy..
....cize sa tu sracuje zivotnost tychto komponentov..
..
ja osobne povazujem podradovanie, a brzdenie motorom na rovinke za zbytocnost..
..ale zato v kopcovitom terene za vec potrebnu a uzitocnuuu..
..uz som videl par vozov, ktorym za dymilo "z kolies".. (na donovaloch a pod..)

(ze vec naazoru...asi.. alebo zvyku..)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Mne brzdenie motorom pouzivam len ak nechcem vyradovat ale nepodradujem kvoli tomu. Na espere to aj tak nema vyznam. Pri 2jke a asi 5t otackach zacinam mat pocit ze autao asi naozaj brzdi motorom ale je to take nerpesvedcive a na 3jke to z takych donovalov napriklad nebrzdi natolko vyznamne aby to malo zmysel. Nechavam tam rychlost len kvoli tomu aby som podla zvuku vedel ze uz musim pribrzdit.
Taka skodovecka tam som si dal za 3 a na celom zjazde z certovice smerom k hybe stacilo sliapnut na brzdu celkovo 4 krat. 3 krat na 180stupnovych vracackach a raz po dlhom useku pred pravouhlou ostrou (tusim sa tam zacinala 40tka).
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no tak sem to tady prelouskal az sem a misty se nestacim divit.Nechci nikoho nastvat tak jen reknu ze u motoru mpi se urcite nevysusi kanaly to muzu zarucit(vstrik je totiz u ventilu a vstrikuje vetsinou na ventil a tak nema co vysychat)u jednobodu je to asi jinak a tam je mozne vsecko ale zjistim to.u motoru tdi je taky davka paliva 0.a to jestli vw auta vstrikuji neco malo to zjistim brzy.jinak nove daewa jako nubira 2 s novejsim systemem vstrikovani maji davku paliva taky 0.schrnuto zatim jsem nevidel motor s elektronickym vstrikovanim ktery by pri brzdeni motorem cokoliv strikal do motoru.
jestli nejake existuje snad ho brzy najdu a napisu vam.
ps muj starej turbodiesel taky vypinal davku paliva na 0(podtlakem)
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..jo ono sa tu spomina vysusovaie kanalov ..??
...zeby som to prehliadol ..??

,,Pavle.. ja som onoho casu cital jednu knizku VW,..
kde sa spominalo ze pri brzdenim motorom je zmes paliva 1:40

..ci to este platiii neviem..
..sak ja som volkswagen posledne videl z dialky vcera, ked sme obkukovali Fabiu pod kapotov..
(system BOSCH MPi)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no prave se tady o tomto mluvi a o nasledne akceleraci ze je tam prodleva a podobne.ale to asi neres.
mam diagnostiku vw tak se svezu nejakou feldou a budu to vedet hned.ale jinak vsecky moderni auta by mely vypinat palivo z duvodu emisi a podobne.ale samozrejme se muzu i ja mylit ale zarucuji ze i nova nubira i lacetti ma davku paliva 0 do cca 1500 ot.vstriky na diagnostice pisi 0 m/s a to je uplne jednoznacna velicina.neco me napadlo zkusim za jizdy vyfotit diagnosticky pristroj s udaji .uvidim co z toho vzejde.ale tim bude jasno
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Pavle, kdyžtak někdy zkusíme Nubi I, bylo by to možné? Víš jak jsem se tě ptal na to brzdění motorem (jako že to moc motorem nebrzdí) ?????
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

jasne to pujde .jen se dohodnem.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ..kedze tato debata obzivla..po dlsom case..
taq som si to este raz cele precital..

ono vysusanie kanalov, to urcite vadi iba u karbutatorov..
kde sa palivo primiesava do vzduchu iba za pomoci "podtlaku"..
..cize ked ho nachvilu "odrezem", tak to co je v karbeci sa minie,..
..a po zapnuti, to chvilku trvaa, kym sa "nove" dopravi naspet tam kam maa..
( toto u MPI fakt nehroziiiii )..

..ono kukaam aj do tej mudrej knizky,..
a tam sa pise o systeme BOSCH MONOTRONIC..
..taqze jeden vstrek, a spominana "davka paliva" 1:40..(dolu kopcom)..
..no a tu by clovek "nejake to jemne trhnutie" mohol pocitit.... asi...
..( v zavislosti od "dlzky" sacieho kanalu .. :? )
to ci sa valec ochladi, alebo nie, nema cenu riesit..
sak uz samotnym "stlacanim vzduchu" vznika teplo..
..
kniznu o MPI (svoju vlastnu) nemaam, taqze to bude asi taq ako vravish ty...
..ze MPI-cka uz vypinaju vsetky..

..ja na diag. VW nemaam nic..musel by som si pozicat...
..a ani nikoho co "by mi bol ochotny dat auto do ruk na vrtaniie sa fnom"..

..ja to ked tak vyskusam "zmerat" aj na mojom novom kombiiku...
(ked ho nedajboze niekedy nastartujem)..
..ale asi na 99.999999% vypinat benzin bude..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak kluci dnes jsem provedl nejaka mereni
matiz novy (m 150)vstriky nevypina cim vyssi otacky s nohou mimo plyn tim vic paliva dodava.
nexia mpi 96 rok vypina okamzite po sendani nohy z plynu a opet zacne dodavat presne v 1900 ot
WV passat tdi pd 130 ps mereni mym omylem nepresne-(nekoukl jsem na dodavane mnozsvi zitra napravim)ale spotreba litru za hodinu ihned po sendani nohy z plynu 0 az do 1000 ot pak nabehne asi 0,2,volnobeh ma 0,6 l/h.
Vic zatim nevim ale dodam to i felicii monovstrik.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Ta filda by mně zajímala...i když mám vícebod, ale snad to bude stejné...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
peco
Příspěvky: 637
Registrován: stř pro 21, 2005 14:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peco »

palikx píše:tak kluci dnes jsem provedl nejaka mereni
matiz novy (m 150)vstriky nevypina cim vyssi otacky s nohou mimo plyn tim vic paliva dodava.
nexia mpi 96 rok vypina okamzite po sendani nohy z plynu a opet zacne dodavat presne v 1900 ot
WV passat tdi pd 130 ps mereni mym omylem nepresne-(nekoukl jsem na dodavane mnozsvi zitra napravim)ale spotreba litru za hodinu ihned po sendani nohy z plynu 0 az do 1000 ot pak nabehne asi 0,2,volnobeh ma 0,6 l/h.
Vic zatim nevim ale dodam to i felicii monovstrik.

a co takto LANOS? :lol: rv 98. to by mohlo byt to iste co u nessy.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

MPI

Příspěvek od Serpico »

Pavle príma, že si se nám věnoval. Souhlas Nexia 97 taky vypíná - spolu jsme to řešily - tzv. úsporný řežim vyhazování kvaltů neplatí !!
ŘJ neví co má dělat ( otáčky kolísají na 1 200 ot. ) - propojení s ŘJ kabely snímače u konce náhonu tachometru na převodovce.

VW - Škoda Octavia 1,9 TDI s PP - vypíná PP ukazuje 0.

Felicie MPI 1,3 dle mého názoru nevypíná, při vyřazení spadnou otáčky na 800 a jsou konstantní - není ani čidlo u náhonu ( pokud není jinde ).

Moje dlouhodobá praxe s Š - Felicie 1,6 ( motor VW ), taky nevypíná.
Vyhazoval jsem kvalty, spotřeba 6,5 - 7 litrů, při svižné jízdě, měsíční proběh 3 - 4 tisíce, dva roky ( ovšem neměl jsem předchozí informace ).
Jsem zvědavý, zda mi to potvrdíš - nemám diagnostiku. Proto nutno brát jako dohad.

Otázka nadměrného namáhání rozvodů ( řemene ) rázy při tzv. brzdění motorem - bez přísunu paliva je zajímavá, dle mého názoru tyto rázy nemůžou být větší a zdaleka nejsou - než při akceleraci v motoru nedochází ke spalování - explozi - proto i zpomalování se děje v jiném režimu - motor pracuje jako kompresor.

Navíc pokud budeme mluvit o opotřebení - tak jenom o odlehčení práce brzdících elementů - destičky + pakny = úspora.

Závěr: změnil jsem způsob jízdy, nevyhazuju kvalty, tzv. dojíždím. A o tom to je. Poslední spotřeba 7,4 ( 300 Praha + 150 Dálnice + 100 Venek ). Není to ale modelový příklad pro kombinaci v mém případě je deklarovaná 6,5, ale tomu nevěřím.

Mějte se všichni fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
mino
Příspěvky: 1471
Registrován: čtv pro 22, 2005 22:41
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od mino »

A ako je na tom Kalos? Mam motor 1,4 16V a tiež sa mi nezdá že by vypinal.Dakujem
Škoda Roomster TSI
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak kluci je mi jasne ze to chcete vedet.nebojte se vsecko bude i ten kalos az nejakej prijede.lanos urcite vypina je to to same co nesii.jen to zkontroluju a upresnim otacky pri kterych opet zacne dodavat.felicie bude i mpi mozna po vikendu nebo uz v nedeli napisu.zjistim i nubiru 1,6 i 2,0 ale jsem si skoro jist ze i tyto motory vypinaj vstriky.kalos nevim a zjistim sem sam zvedav
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

tak opet oziveni tematu.meril jsem lanose ktery vypina vstriky (do roku v 2000)kalos 1,2l rv 2003 nevypina ,a skoda octavia 1,9 tdi 66kw rv 2001 ktera vypina vstriky a opet zacina v 1100 ot. feldu jeste nemam ale zitra to planuji s 1,3mpi snad to stihnu
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“