Udělátko na žárovky

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Uživatelský avatar
karstn
Příspěvky: 334
Registrován: pon lis 29, 2004 16:57

Příspěvek od karstn »

Krtku uz si neco vymyslel naty svetla? 750 se mi taky nechce vyhazovat a posledni dobou mi ty zarovky zacly taky rychle zhasiat. ale napeti jsem jeste nemeril
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

No vymyslel.... Nic novýho akorát už jsem v práci sehnal 2 germaniový shotkyho diody. Takže až bude čas ale hlavně chuť a odvaha tak přefiknu kabely ke světlum a dam je tam. Hlavně se tak nějak boji toho přefiknout kabely a nějak ty diody na ně naletovat. A jsou celkem velký (asi 2x2cm) a potřebujou chladič. Ten nevim kam uchytim aby to nešlo na kostru. Plandat to na kabelu je tuplem blbost.
Zatim se to pomalu řeší asi samo :shock: Pamatuju, že mi u Feldy omylem udělali GO altíku asi po 65 tis km a jakej to byl rozdíl ! Světla na volnoběh nepohasínaly, baterka neblikala že se nedobíjí... Tak předpokládam, že už mam altík asi ve stejnym stavu (70 tis km) a tak tam nerve už tolik šťávy jako před rokem. Naposledy jsem měnil žárovky v potkávačkách při 66 921 km v prvaym a při 66 947 km v levym světle. Obě to byly 8mý kousky v potkávačkách.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
karstn
Příspěvky: 334
Registrován: pon lis 29, 2004 16:57

Příspěvek od karstn »

hmm do 70tis. se mi cekat nechce :) zatim mam 35
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Nebudu tei shotkyho trochu malo? Ja sa do toho velmi nevyznam ale shotkyho maju mensi az polovickny ubytok ako obyvajne kremikove usmernovacie.
Inac co som na par forach cital tak aj fabkam tie H7 nejako rady odchadzaju. A poloslepe fabie na cestach to len dokazuju.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Nepovažuji se za odborníka přes autoelektriku, ale příčiny proč tak často žárovky odchází , můžou být pouze dvě. Špatná kvalita žárovek H7 a nebo špatně nastavené ( nebo vadné ) nabíjecí relé.
:lol: To je moudro co ? :lol:
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

V.Brousek píše:Nepovažuji se za odborníka přes autoelektriku, ale příčiny proč tak často žárovky odchází , můžou být pouze dvě. Špatná kvalita žárovek H7 a nebo špatně nastavené ( nebo vadné ) nabíjecí relé.
:lol: To je moudro co ? :lol:
JO JO, kde jsou doby, kdy se dalo nabíjení regulovat, já ještě měl na svém prvním autě dynamo (Moskvič 403 rv.1964), a tam se opravdu dal nabíjecí proud a napětí regulovat relátkem. To už dnes bohužel není možné, na alternátoru je blok diod s integrovaným regulátorem a možná je jen výměna celku, o jakémkoli seřizování si člověk může jen zdát :!: :?:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Jupi
Příspěvky: 77
Registrován: úte srp 16, 2005 17:38
Bydliště: okr. SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jupi »

Predcasom som mal problem s elektrikou v aute - vadny zemniaci bod pri baterke. Mal som napatie siete 13,3V co bolo sakra malo oproti standardnym 14,6-14,8V - vraj specialita Nexii (mozno aj Espero) a zle mi robilo zmes - vraj nizke napatie na vystupe z lambdy a motor skapinal na volnobehu.
Inac standardne sietove napatie je 14,4V a na toto napatie su stavane vsetky spotrebice v aute, cize aj ziarovky. Ten predtradny odpor je podla mna blbost, lebo aj ziarovka potrebuje nejake optimalne napatie pre dlhu zivotnost. Halogenova ziarovka sa neda prirovnat ku klasickej, lebo tam dochadza ku chemicko-fyzikalnemu procesu a ten potrebuje tiez urcitu teplotu. Ak bude nizsie napatie, vraj sa moze skratit zivotnost.
Mal som tiez problemy so ziarovkami, ale odkedy kupujem iba Osram nemam problem s ich zivotnostou.
Na margo kupovania lacnych neznackovych ziaroviek - nie som taky bohaty, aby som mohol kupovat lacne veci.
Kedysi Nexia GTX 16V, Remus, chip, LPG, spotreba 9,0l/100km, 270 000 km, novy Renault Megane GT II (GT znie lepsie ako GrandTour = kombi :) )
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Jupi píše:Predcasom som mal problem s elektrikou v aute - vadny zemniaci bod pri baterke. Mal som napatie siete 13,3V co bolo sakra malo oproti standardnym 14,6-14,8V - vraj specialita Nexii (mozno aj Espero) a zle mi robilo zmes - vraj nizke napatie na vystupe z lambdy a motor skapinal na volnobehu.
Inac standardne sietove napatie je 14,4V a na toto napatie su stavane vsetky spotrebice v aute, cize aj ziarovky. Ten predtradny odpor je podla mna blbost, lebo aj ziarovka potrebuje nejake optimalne napatie pre dlhu zivotnost. Halogenova ziarovka sa neda prirovnat ku klasickej, lebo tam dochadza ku chemicko-fyzikalnemu procesu a ten potrebuje tiez urcitu teplotu. Ak bude nizsie napatie, vraj sa moze skratit zivotnost.
Mal som tiez problemy so ziarovkami, ale odkedy kupujem iba Osram nemam problem s ich zivotnostou.
Na margo kupovania lacnych neznackovych ziaroviek - nie som taky bohaty, aby som mohol kupovat lacne veci.
Až ti během měsíce vyhořej 2 Osramky kus za 300 tak taky vyrazíš do Hypernohy :evil: Měřim si to i na kilometry a vychází to furt kolem 4 tis km na žárofku. Vypadá to asi na zmrvený světla, když napětí je OK. Ale i tak neuškodí srazit napětí aby se tolik nehřály. Halogenka je porávě ještě citlivější než klasická žárofka. Zkus upostit rozsvícenou halogenku...
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Ja sem na svym Lacikovi (doufam) vyresil zarovky tim, ze hned na funglovku sem si nechal namontovat denni svetla od Helly. Tam by podle vyrobce mely mit zarovky dlouhou zivotnost (i kdyz radsi s sebou 2 nahradni vozim :)).
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Udělátko na žárovky

Příspěvek od Krtek »

Náhodou jsem zase narazil na svoje starý téma :-)
praskající žárovky H7 jsme vyřešil odporovýma drátama co prodává Škodovka do Fábií. tam prej praskaj taky. Kravina za necelých 250 kč a statisticky mi to prodloužilo životnost žárovek na dvojnásobek.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re:

Příspěvek od Slam »

Krtek píše:Zatim každej servisman mi řikal, že do 14,8 je to v normě takže se s nějakou výměnou regulátoru nečapu.
Právě koukám do manuálu od Varty a tam píšou, že Ford Mondeo od 06/1998 a ostatní Fordy od 01/1999 mají od výrobce nastaveno těch 14,8V. Takže to bude tak, jak píšeš...
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“