Stránka 1 z 4
Další inspekce - bubny
Napsal: čtv zář 09, 2004 21:40
od Ondras
Kdo už jste "lezli" do bubnů? Jaké rizika to skýtá? Podle servisního manuálu to vypadá snadno. Uvítám jakékoli rady. Zatím jsem se Matizovi hrabal hlavně v drátkách. Už je čas na pořádnou chlapskou práci!
Napsal: čtv zář 09, 2004 21:43
od petrm
Vše je jednoduchý povolíš ruční brzdu a pak středovou matici na bubnu a pomocí klepání kladivem zezadu sundáš buben před nasazením doporučuju strhnout tu zadní hranu co udělaj pakny a pak už je to jen o nastavení správné vůle aby se nezničilo ložisko
bubny
Napsal: pát zář 10, 2004 06:24
od V.Brousek
ještě bych chtěl doplnit Petra,že bubny ,pokud ještě nebyly demontovány,jdou někdy špatně dolů hlavně kvůli té zadní hraně,protože vymezovač vůle čelistí nedovolí ,aby se vrátily čelisti zpět na výchozí pozici ,když bylo obložení ještě nové a buben právě zůstáva viset za čelisti.Je to způsobeno rzí a špínou.Při odstraňování hrany bubnu po sundání vřele doporučuji si chránit zrak.
Jinak bych chtěl poděkovat Petrovi,že má s námi takovou trpělivost a jeho rady jsou perfektní.Tím že pracuje jako mechanik a setkává se ze spoustou oprav jsou zkušenosti Petra k nezaplacení.Chtěl bych mu aspoň touto formou poděkovat.
Dík Petře.
Napsal: pon zář 13, 2004 21:45
od petrm
No není za co ale nějak to přestávám stíhat nejsem tu každý den a pak když takhle přijdu tak tu strávím 6 hodin čtením a odpovídáním od té doby co jste tu i vy s Matízkama je toho trošku hodně
ale je dobře že se k nám přiidali
Napsal: pon zář 13, 2004 21:56
od Blue Lanos
...ja to tiez hovorim
len kalosaci su volaky moc tvrdohlavi
Napsal: pon zář 13, 2004 22:04
od V.Brousek
petrm píše:No není za co ale nějak to přestávám stíhat nejsem tu každý den a pak když takhle přijdu tak tu strávím 6 hodin čtením a odpovídáním od té doby co jste tu i vy s Matízkama je toho trošku hodně
ale je dobře že se k nám přiidali
Nic si z toho nedělej.Já to také nestíhám sledovat.Času málo a povinností moc.
Napsal: stř kvě 21, 2008 18:13
od V.Brousek
Tak jsem dnes udělal kontrolu obložení zadních čelistí po ujetí 81000 km. Síla obložení 4 mm v nejslabším místě obložení. Kdo má zájem může mrknout na foto z akce.
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2098
Buben šel dobře dolů, zejména proto, že jsem po předešlé kontrole obložení (při 60000 km) nechal mírně podtočit hrany bubnů ( též foto)
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2100
Mám koupené nové zadní čelisti, kde je síla obložení 5,2 mm, teda pokud Šuplera měřila přesně.
Pro mladé ročníky Posuvné měřítko
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2099
matiz
Napsal: stř kvě 21, 2008 18:26
od Serpico
...to Brousku sjedeš 1,2mm a chceš měnit ? - není to zbytečné - navíc stávající " sedí " nové si budou muset teprve sednout ( doufám, že hned nejdeš na technickou... ), navíc jsem si všimnul uvnitř bubnu - nechytaj ti pakny - ale možná se jenom leskne foto...ale jinak si starej pes a já ti nemám co radit...
Mějte se fajn
Napsal: stř kvě 21, 2008 18:42
od V.Brousek
Serpico já jsem neměnil, byla by to hloupost.
Ta nová čelist je pouze demonstrace, jak vypadá nové obložení ( síla). Když jsem byl v loni na STK, byla prý slabší učinnost zadních
brzd, měl jsem za to, že jsou asi dost sjeté čelisti, ale opak je pravdou. Asi byla přede mnou nějaká jiná kára (
určitě Daewoo
), která asi brzdila lépe na zadek a technikovi se zdálo že je to u mě slabší. Tak se výměna odkládá až bude síla obložení kolem 1 mm ,
ale k vzhledem k cenám benzínu
nevím, nevím, jestli se té výměny dožiji.
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:10
od Rado77
Jo chlapi, tema, co sa mi akurat hodi. Minulu jesen som menil brzd. platnicky a zadne celuste. Menil som aj 1 zadny valcek, cez kt. tieklo. Odvzdusnoval som po 3 dni, vzdy cca 4 x na 1 koleso, podla poradia kolies, ako pise manual. Ale - ucinok brzd nebol taky dory, ako ked mi menil brzdy servis par rokov predtym. Zistil som, ze ked stojim na mieste a slapnem riadne na brzdu, najprv zaberaju predne, a az ku koncu "tlaku" na pedal zavrzgaju zadne.
Otazka - bude to tym, ze by som mal rozsirit tu "vidlicku" ci "vymedzovaciu tycku" , ktora je v hornej casti medzi celustami? Tak by som docielil to, ze by boli vo vychodzej polohe celuste blizsie ku kotucu...
Jak na to?
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:26
od V.Brousek
Vliv na účinnost brzdového účinku rozpěrná tyčka nemá, pouze se nastavuje vyšroubováním ruční brzda ( počet zubů západky na rukojeti ruční brzdy)
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:30
od Rado77
Ahoj Vaclav,
skusal som aj to, rucnu brzdu som nastavil, ze zabera uz na prvom zube, takze uz ani nemam sancu este "pritiahnut". O nieco sa to zlepsilo, ale nieje to stale ono
Posilovac je OK, pekne klesne pedal po nastartovani. Kvapaliny dost. No fakt netusim....zeby odisli gumicky v hlavnom
brzd. valci? Alebo este odvzdusnovat?
PS: rozmyslal som len tak, ze ked rozperkou natvrdo roztianem vrch celusti, tak budu vo vychodzej pozicii blizsie k bubnu, a skor pri stlaceni
brzd. pedalu sa pritlacia k bubnu, lebo budu mat kratsiu drahu....
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:38
od V.Brousek
Ahoj Rado,
pedál brzdy musí být tvrdý ( nesmí jakoby pérovat) a je jedno jestli je to za chodu motoru a nebo klidu. Pokud tomu tak není, je v systému vzduch. Pokud brzdový pedál několikrát sešlapneš a ten se zvedne, je tam vzduch na 100%.
Napsal: stř kvě 21, 2008 20:51
od Rado77
Vaclav, myslis ze ked mam nastartovane, a pedal viac krat stlacim, a draha pedalu dole bude za kazdym kratsia, je tam vzduch? Chapem to spravne? Toto budem musiet vyskusat este.
Co sa tyka tvrdosti pedalu, ked nemam nastartovane, je tvrdy a ide dole cca 2 cm. Ked nastartujem a stale nanho tlacim, tak mi automaticky klesne asi o 5 cm. Ked ale brzdim normal za jazdy, tak ano, pedal sa mi javi taky pruzny.
Napsal: stř kvě 21, 2008 21:00
od V.Brousek
Rado,
základem je správný postup odvzdušnění systému. Jak to popisuješ, máš tam někde vzduch. Pedál se nesmí propadat. U mého Matíze sešlápnu a pedál zhruba po dvou,třech centimetrech dráhy drží ve stejné poloze.