Stránka 1 z 2
Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř lis 26, 2008 06:28
od Tomas
Mohl by mi někdo poradit čím by to mohlo být,
v poslední době se mi čpatně řadí rychlostní stupně. A když mám spojkový pedal zmačknutý, až na podlahu, ta mi často jde špatně zařadit rychlost (musím jí tam prostě narvat
) a při řazení zpátečky to jde přez zuby.
Dík moc
Napsal: stř lis 26, 2008 06:54
od REBEL
a neodchazi ti spojka
Napsal: stř lis 26, 2008 07:32
od Tomáš
Řešilo se to tu , může být prasklá páka , která tlačí na spojkové ložisko, nebo zavzdušněný spojkový váleček , případně může propouštět . Na spojku to nevidím , pokud by ti odešla , bude klouzat a naopak řadit půjde dobře .....
Napsal: čtv lis 27, 2008 13:02
od kitt2002
Tak k te spojce, take mi odesla absolutne bez varovani. Zabirala krasne uprostred,neprokluzovala a jednoho dne zastavim na semaforu a uz nelze zaradit.Po rozebrani, hlavni pritlacak ko, lamela vydrena az na nejty,lozisko cerny. Valecek se porad zavzdusnoval pri nove spojce, take vymena a pri nove spojce jeste ta trapna vystavovaci paka (jen tak mimochodem jen kroucena pasovina-zadna litina) byla ohnuta...Fakt super vymysleno. Kde asi soudruzi udelali chybu...
Napsal: pon pro 08, 2008 06:48
od Tomas
Měnil už tydy někdo z
vás
olej v převodovce nebo ho alespoň kontrolujete
Nemohlo by to být olejem, že tam třeba není
Nevíte někdo, kde se nachází
kontrolní šroub pro hladinu oleje
v převodovce, šroub
vypouštěcí a napouštěcí A jaký
olej tam lijete
Dík
Napsal: pon pro 08, 2008 07:00
od Ivoš
Nějak nedávno se to tu řešilo a myslím, že olej v převodovce se kolikrát nemění vůbec....každopádně to tu popisoval Tomáš. Ale fakt teď nevím, kde.
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: úte led 13, 2009 23:51
od Mikewone
Ivoš píše:Nějak nedávno se to tu řešilo a myslím, že olej v převodovce se kolikrát nemění vůbec....každopádně to tu popisoval Tomáš. Ale fakt teď nevím, kde.
Ahoj dlouho jsem tu nebyl a už mě ta kára začíná zlobit no ale za ty hrachy co bych nechtěl jet to jede. Takže
olej se opravdu nemění, nicméně jde to a to demontáží toho plechového
víka (taky o tom uvažuju - řadí blbě ) a zaser..š se fest , kontrolní+nalévací otvor je ze strany motoru nad poloosou mám pocit že je to čtyřhran. Jestli to vyměníš dej
vědět jestli se to zlepšilo .Mike
Re:
Napsal: stř led 14, 2009 07:41
od milosh
Ivoš píše:Nějak nedávno se to tu řešilo a myslím, že olej v převodovce se kolikrát nemění vůbec....každopádně to tu popisoval Tomáš. Ale fakt teď nevím, kde.
U meho automatu pry je taky dozivotni napln ale je doporuceno menit po 15Ot km, ja jeste nemenil ale urco budu, podle me kor u manualu by se menit mel casteji
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř led 14, 2009 07:46
od Mauner78
Mě to teď v mrazech také blbě řadí, zejména 1 a 2. Musím furt meziplyn, jinak to tam nenarvu, po pár KM je to pak OK. Myslíte, že je to předzvěst nějaké poruchy, nebo je to v normě. Díky
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř led 14, 2009 08:03
od milosh
Mauner78 píše:Mě to teď v mrazech také blbě řadí, zejména 1 a 2. Musím furt meziplyn, jinak to tam nenarvu, po pár KM je to pak OK. Myslíte, že je to předzvěst nějaké poruchy, nebo je to v normě. Díky
je, kolega z Usti
Podle me
v techto mrazech ti blbe radi vsem, resp. pomalu
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř led 14, 2009 15:28
od Tomas
Já jsem vyměnil hlavní spojkový
válec, repasoval jsem pomocný spojkový
válec i vyměnil celé potrubí a vyměnil jsme novou brzovku a pořát to bylo stejné (nešlo mi řadit a šlo to pořád přes zuby...
).
Tak jsem se naštval a hodil jsem to do servisu, tam mi řekl, že to bude spojkou, tak mi vyměnil celý set na spojku. Tak jsem si říkal, že to bude O.K.
Servisman vyměnil a vyzkoušel a ejhle zase nešlo řadit
, tak hledal dál, a nakonec přišel na to, že jak je pomocný spojkový
válec a z něho jde "ocelová tyčinka", která tlačí na vystavení spojky, tak je za určitou dobu opotřebováná a pořádně nevystavuje spojku. Tak vzal a tuto "ocelovou tyčinku" vyměnil za novou (uřízl o něco
větší z kulatiny), a už to řadí perfektně
HURÁ
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř led 14, 2009 16:46
od Slam
Tomas píše:Mohl by mi někdo poradit čím by to mohlo být,
v poslední době se mi čpatně řadí rychlostní stupně. A když mám spojkový pedal zmačknutý, až na podlahu, ta mi často jde špatně zařadit rychlost (musím jí tam prostě narvat
) a při řazení zpátečky to jde přez zuby.
Dík moc
Tohle dělá u
většiny aut zn. Daewoo (a nejenom Daewoo, obvykle bý
vá některý ze stupňů hůře zařaditelný než ostatní stupně) už od
výroby, takže to myslím nemá smysl řešit ani strašit odcházející spojkou apod. Když jsem si stěžoval
v servisu hned po pořízení auta, že té dvojce se tam obvykle moc nechce, tak mi bylo mi řečeno, že je to úplně normální... A za 3 roky denodenního městkého provozu (= neustále přeřazování) se nic nikde nevysypalo a ani nezhoršilo. Problém by byl teprve, kdyby Ti rychlosti vypadávaly, spojka prokluzovala nebo nešla zařadit žádná rychlost. Jinak když jsem chtěl měnit
olej v převodovce, bylo mi to rozmluveno, že naplň je tam prý "navěky". A zřetelně si pamatuji, že to samé platí třeba i pro Fordy...
Též je pravda, že při takových zimách, jako jsou teď, tam ty rychlosti jdou ze začátku hodně ztuha (stačí ale před rozjezdem trochu zakvedlat a pak by už neměl být problém)...
Ad zpátečka - vypozoroval jsem, že při zařazování zpátečky se auto nesmí
vůbec pohybovat (ani dopředu a ani dozadu), i když mám vyšláplou spojku -
v opačném případě se počítají zuby...
Ad řazení - možná taky jenom neumím správně řadit - já
vždy pečlivě přitahnu co nejvíc k sobě (doleva) a pak dozadu, ale
všiml jsme si, že když páku až tak moc netahám k sobě, dvojka tam jde bez jakékoliv námahy.
Jinak nebudeme si nic namlouvat, na manuální řazení existuje spousta lepších aut (ale taky horších). Na můj vkus je to docela
v pohodě, akorát by ty dráhy i páka mohly být přeci jen o něco kratší.
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: stř led 14, 2009 22:02
od palikx
Tomas píše:Já jsem vyměnil hlavní spojkový
válec, repasoval jsem pomocný spojkový
válec i vyměnil celé potrubí a vyměnil jsme novou brzovku a pořát to bylo stejné (nešlo mi řadit a šlo to pořád přes zuby...
).
Tak jsem se naštval a hodil jsem to do servisu, tam mi řekl, že to bude spojkou, tak mi vyměnil celý set na spojku. Tak jsem si říkal, že to bude O.K.
Servisman vyměnil a vyzkoušel a ejhle zase nešlo řadit
, tak hledal dál, a nakonec přišel na to, že jak je pomocný spojkový
válec a z něho jde "ocelová tyčinka", která tlačí na vystavení spojky, tak je za určitou dobu opotřebováná a pořádně nevystavuje spojku. Tak vzal a tuto "ocelovou tyčinku" vyměnil za novou (uřízl o něco
větší z kulatiny), a už to řadí perfektně
HURÁ
opravdu jsem se pobavil.
skoda ze uz jsi za poslednich par dni dalsi kdo ma ten samy problem a resil to stejne-bohuzel te nepotesim
behem nekolika dni nebo tydnu to opet prestane radit protoze mas poskozenou vypinaci paku.je pootocena a proto malo vystavuje spojku.takze budto ji kup novou a vymen-prevodovka opet ven-a nebo ji vyndej pootoc zpatky a zavar.na aute se to dela blbe ja to zkousel a nedrzelo mi to a navic jsem roztavil silonove pouzdra.
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: čtv led 15, 2009 11:48
od Ivoš
[quote="Slam]
Ad zpátečka - vypozoroval jsem, že při zařazování zpátečky se auto nesmí
vůbec pohybovat (ani dopředu a ani dozadu), i když mám vyšláplou spojku -
v opačném případě se počítají zuby...
Ad řazení - možná taky jenom neumím správně řadit - já
vždy pečlivě přitahnu co nejvíc k sobě (doleva) a pak dozadu, ale
všiml jsme si, že když páku až tak moc netahám k sobě, dvojka tam jde bez jakékoliv námahy.
Jinak nebudeme si nic namlouvat, na manuální řazení existuje spousta lepších aut (ale taky horších). Na můj vkus je to docela
v pohodě, akorát by ty dráhy i páka mohly být přeci jen o něco kratší.
[/quote]
Mám přesně tutéž zkušenost
Re: Problémy s řazením rychlostních stupňů
Napsal: čtv led 15, 2009 21:38
od megajvr
Ještě co se týče řazení, u
většiny Dejw je přenos z řadící páky vyřešen pomocí sice jednoduchého, ale náchylného mechanismu na
vůle.
1) Vytáhnout řadící páku z kulisy, vyčistit a nejlépe namazat silikonovou vazelínou. Není k tomu potřeba žádný vercajk- jsou tam jenom čepy.
2)
V motorovém prostoru (na
převodovce) odpojit táhlo řazení do převodovky.
3)
V mot. prostoru odpojit táhlo řazení z kabiny.
4)
V mot. prostoru vytáhnout ze svislého čepu směrem nahoru páky mech. táhel.Jsou nahoře zajištěné pojistným plíškem. Prá
vě tady jsou
většinou největší
vůle
v řazení
Jsou tam gumové ókroužky které se vydřou a je problém
Stačí trochu času, rozvahy, vazelínky a řazení se rapidně zlepší.