Stránka 1 z 7

výmena oleja - ktorý olej matízkový najviac chutná?

Napsal: pon říj 25, 2004 07:20
od ss2men
Kúpil som jazdeného Matízka a chcel som doliať olej, ale neviem zistiť ani od pôvodného majiteľa aký tam bol predtým. Tak som sa rozhodol že ho vymením celý. A otázka je na svete:
1. Aký olej tam naliať?
2. PS: už ste niekto menili tesnenie pod hlavou? mám to robiť sám alebo to radšej dať do servisu?

Napsal: pon říj 25, 2004 08:00
od Ondras
ad 1. polosyntetika 10W-40. Mému chutná.
ad 2. neměnil. Jen těsnění ventilového víka. Osobně bych to dal servisu

Napsal: pon říj 25, 2004 10:55
od V.Brousek
demontáž hlavy motoru je již náročnější a pokud nemáte již nějaké zkušenosti,určitě bych to přenechal odbornému servisu.kde je to ze zárukou.

Napsal: pon říj 25, 2004 17:01
od Radim
ad 1: já jsem dal syntetiku 5W 40 Castrol GTX Magnatec ať se Matiz poměje
ad 2: určitě do servisu

Napsal: pon říj 25, 2004 17:10
od Robert
Mymu drobkovi velmi chutna HEKRA 10W-40 :lol:

Napsal: pon říj 25, 2004 19:58
od Miloš
1:olej Schell-Helix Ultra 5W-40 8)
2:určitě servis :o

Napsal: úte říj 26, 2004 06:26
od V.Brousek
jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.

Napsal: úte říj 26, 2004 07:29
od Ondras
Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.

Napsal: úte říj 26, 2004 14:10
od Radim
Ondras píše:Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.
nebo do motoru do kterého se lije od začátku
V.B. píše:]jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.
podle mně je syntetika 5W-40 lepší než polosynt. pro startování za nízkých teplot

Napsal: úte říj 26, 2004 14:54
od V.Brousek
Radim píše:
Ondras píše:Ještě k polo/syntetice. Motor by měl dostávat to, na co je dlouhodobě zvyklý. Není vhodní nalít plnou syntetiku do motoru, který už 4x dostal polo. Mohou se uvolnit úsady a efekt může být spíše negativní. Takže plnou lít pouze do nového motoru nebo po GO.
nebo do motoru do kterého se lije od začátku
V.B. píše:]jakse jednou Petrm vyjádřil a já s ním souhlasím,na značce vůbec nezáleží,kvalita všech značek je shodná.Polosyntetika ideální tj.10W-40.Pokud tam někdo dává plnou syntetiku určitě nedělá nic špatného,jenom asi efekt to nemá žádný, na peněženku ano.
podle mně je syntetika 5W-40 lepší než polosynt. pro startování za nízkých teplot
samozřejmě že je to to nejlepší co můžeš motoru naservírovat,ale efekt to moc nemá.Plná syntetika je určená pro jiné druhy motorů.Startování v zimě na naše podmínky plně vyhovuje 10W-40

Napsal: úte říj 26, 2004 20:38
od petrm
Přesně tak neublíží mu lepší olej ale musí se do toho motoru lít stále a né najednou když už má najeto třeba 100 000 km na horší olej , to by mohlo opravdu spůsobit víc škody než užitku 8)

Napsal: úte říj 26, 2004 21:41
od jakub
petrm píše:Přesně tak neublíží mu lepší olej ale musí se do toho motoru lít stále a né najednou když už má najeto třeba 100 000 km na horší olej , to by mohlo opravdu spůsobit víc škody než užitku 8)
se zeptam - na posledni garancce (asi sedesat dni zpatky) tam neco nalili (doufam, ze spravne), mam na zimu zvolit neco jineho, nebo spolehat na servis?

muzu pozadat o zmenu oleje v prevodovce, ktery by byl na zimu ridsi - puvodni totiz zpusobi zatuhavani a tim padem jeste zhorsi jiz tak pomerne nepresne razeni. Do staryho jsem si nechal davat olej do automatickych prevodovek z opelu a nemohl jsem si stezovat ...

Napsal: úte říj 26, 2004 22:39
od petrm
Tak olej se už dneska nerozděluje na letní a zimní důvěřuj servisu jestli je to značkový neměl by si dovolit tam lít nějakej šmejd . To s tím olejem v převodovce je pravda řazení bývá tuhé ale když tam dáš olej do automatů je to znatelně lepší. Nejsem si jistej jestli nenastali nějaké změny (od nastoupení GM nejsme značkový ) ale za našich let byl předpis na Matize výměna převodového oleje poprvé v 15 000 a pak každých 45 000. Takže to vychází právě na 60 000 jestli ti takový olej nenalili v servisu tak se jich skus zeptat jestli to neudělají a jak je to se zárukou dneska je vedení GM háklivé na takovýhle samozvaný úpravy jinak tenhle automatovej olej už by neměl být potřeba měnit ;)

Napsal: úte říj 26, 2004 23:13
od Ondras
Od 90kkm mám taky automatový olej. Výměny 15 + každých 45 je pro Matiz I. Pro Matiz II je z nějakého důvodu 15 + každých 30.

Napsal: úte říj 26, 2004 23:27
od jakub
ad zimni/letni

cili to nechavam byt, ja jen pro jistotu ...
petrm píše:důvěřuj servisu
:D
petrm píše:automatů je to znatelně lepší.
no, prave jak pisu - cili myslis, ze to mam resit (penize mi jsou napul jedno), nebo mam ten cerstvy (matiz je stary asi 4, 5 mesicu) ted nechat a resit az po zime, treba pri ty garancce na 15tis.