Oprašujem starú tému,nakoľko jedna vec mi už nejakú dobu vŕta v hlave. Na našom trhu sa v sieti LIDL,nie nesmejte sa,potom sem dám jeden link,objavil
olej značky W5,plnosyntetika,dobré vlastnosti a super cena ,oveľa lepšia ako polosyntetika,ktorú kupujem doteraz.
Ide najskôr o produkt z bývalej NDR,vyníma sa na ňom nápis MADE IN GERMANY a nemecká známka kvality.kúpil som si cvične 1 liter na prípadne doliatie po zime,vôbec s chémiou značky W5 mám len tie najlepšie skusenosti,tak pri ďalšej výmene oleja presedlám na tento produkt.,výkonnostnou triedu sa vyrovná olejom renomovaných výrobcov.
tu na našom príbuzenskom fóre ho riešili,tak nebudem opakovať,čo už napísali iní
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=25&p=214993
Ja ani nehodlám použiť preplachovačku,nakoľko,pri predposlednej výmene bola použitá plnesyntetika,aj teraz po zime dolejem cca 0,5 l tejto syntetiky,takže po používaní cca 12-15 tis. km polosyntetiky a následne opätovný prechod na syntetiku nebýva problém,nedoporučuje sa to po odjazdení cca 100 000 km,ale aj to tu niektorí písali,že sa to bežne robí,že medzi API/ SJ a SL či SM nieje taký rozdiel,horšie by bolo naliať syntetiku po nejakom API/SF, t.j. olejov z rodu MADIT SUPER či UNIOL,aké sa sa používal pre Š120,ale aj tam som dolial raz cca litrom polosyntetiky a zniesol to ten motor bez výhrad
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L