




Moderátor: Blue Lanos
Já vím ale jsou lidi kterým nevysvětlíš že ten novej olej cos jim tam nalil vypadá na pohled hůř než ten jejich vyjetej ale že je mnohem lepší je pravdaTomáš píše:Ten černej TITAN je právě černej díky přísadě moliky ( Něco jako grafit ), a nejen , že zastaví rozsypání ojetýho motoru, ale i extrémě chrání dobrej motor. Je to lepší , než všechny ty přísady co nabízejí všude u pump a v teleschopingách.........![]()
![]()
![]()
![]()
Kapku obrácenej postup ne ? Já plánuju asi po 160tis km přejít z plný syntetiky na polo. To se doporučuje pokud motor začíná žrát olej. Pokud motor šlape a nežere olej a je tam třeba minerál nebo polosyntetika, tak neni třeba měnit za lepší (plnou synt). Naopak při záběhu je potřeba lepší olej. Někde jsem čet nebo mi to někdo řikal že první náplń v Lacíkách je nějakej 0W30 či co a pak se tam leje 5W40.Václav Brousek píše:Petrm:
chystám se přejít spolosyntetiky na plnou syntettiku a někde jsem četl že přejít na kvalitnější olej lze,naopal nelze.Před nedávnem tu proběhla na některém příspěvkovém fóru dizkuz,kde jsi doporučoval po najetí 60000 km motor vypláchnout .
Ptám se tě teda jako machra,opravdu je to nezbytně nutné,když jsem doposud jezdil na polosynt.Motor má najeto 57000 km,pravidelné výměny po 15000 km i někdy dříve.A nebo je to jen doporučení že je to lepší udělat,ale když bých to neuděkak že se také nic nestane.
Kdysi na starém fóru jsem byl zasvěcen do problematiky motorových olejů s jedním diskutujícím(určitě je i na tomto fóru a za boha si nemohu vzpomenout na jméno),který měl se mnou svatou trpělivost a nakonec mě přesvědčil.Jsem ze staré školy,kde jediným pokrokem tehdy bylo přejití s obyč olejů na adetivy a tím jsem žil v mylném domnění že ony aditivy jsou dobré i do dnešních motorů(nemám nyní na mysli nadupané motory výkonem).
Dík za odpověď a možná to bude i poučné pro ostatní.
Podle firemní dokumentace má výkonovou charakteristikuTomáš píše:TITAN CFE MC
SAE 10W-40
Super univerzální lehkoběžný olej typu MC s obsahem MoS2 pro zvláště vysokou ochranu proti opotřebení.
Extrémně snižuje tření, tlumí hluk při plném výkonu. Snižuje spotřebu oleje i paliva.
ACEA E3/B3/A3
API CG-4/SJ
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |