Krokový motorek - volnoběh
Moderátor: Blue Lanos
Re: Krokový motorek - volnoběh
To jo. Ale primarne by ma zuajimali hlavne tie hodnoty zo senzorov....kludne keby to fungovalo ako rucicka teploty - na kazdy senzor samostatny budik, kde by bola vyznacena hodnota min a max, a ukazovalo by to aj pod, a aj nad standard hodnoty. A aby som sa vratil k teme - jeden z budikov by bol na krokovy motorcek a mohol by dynamicky ukazovat, na kolko je krokac aktualne otvoreny
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Reklama
Re: Krokový motorek - volnoběh
Na to by si potreboval asi neaký zvlášt program aký majú v servisoch
Re: Krokový motorek - volnoběh
Hej, alebo niekoho kto progamuje cipy a je elektrotechnik....Ze by tomu cipu povedal ze "ak mas na vstupe A hodnotu <>XY", tak zopni cervenu kontrolku, inak zelenu atd... A taktiez take nejake logiky ako ma ukazovatel teploty motora, resp. chlad.kvap....
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
V.Brousek píše: Poslední dobou mě zlobily volnoběžné otáčky motoru. Demontoval jsem Krokový motorek, vyčistil dosedací plochy kuželového sedla. Po zpětné montáži a seřízení volnoběhu se závada neodstranila, motor stále na křižovatkách zhasínal. Tak znova demontáž z vozu a vyšrouboval jsem tyčku kužele a do otvoru nastříkal WD sprej v dostatečném množství. Znova seřídil volný běh motoru. Po ujetí zhruba 10 km a dnes dalších 70 km motor ani jednou na křižovatkách nezhasnul. Tak, že usuzuji, že se uvnitř Krokového motorku " šprajcla" vazelína a WD sprej ji znova uvedl do správného stavu. Již jsem se připravoval na koupi nového Krokového motorku a tak koupi odkládám na neurčito, nejlépe na furt.
Pokud by někoho zajímala fota , odkaz je u Rado77
ahoj,jsem tady nový a mám asi podobný problémek s matesem a jeho volnoběhem.krokový motorek sem vyndal,očistel,prostříknul a je to furt stejné.ale píšeš tady o nějakém nastavení volnoběhu-to se dělá jak? mě to zlobí hlavně po nastartování,ať už teplého nebo studeného motoru.jakmile to prošlápnu tak je klid a už to nechcípne.ale když třeba pustím klimu,tak to chcípá...prostě malé volnoběžné otáčky.tak díky za rady,kek
Re: Krokový motorek - volnoběh
Seřízení volnoběhu:
1)-zapneš klíček na 10 vteřin. - vypneš klíček
2)- pootočíš motorem startérem tak, aby motor nenaskočil a vypneš zapalování -
3)- nastartuješ a volnoběžné otáčky by měly být nastavené.
Já jsem demontoval tu tyčku s kuželem a nastříkal jsem hadičkou WD sprey do závitu středové tyčky.
1)-zapneš klíček na 10 vteřin. - vypneš klíček
2)- pootočíš motorem startérem tak, aby motor nenaskočil a vypneš zapalování -
3)- nastartuješ a volnoběžné otáčky by měly být nastavené.
Já jsem demontoval tu tyčku s kuželem a nastříkal jsem hadičkou WD sprey do závitu středové tyčky.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Inak drobnost - to naucenie motora otackam mi 2 x nezafungovalo. Neviem preco, urobil som proceduru 2 x za seboua poctivo, ale proste to chalan nepochopil Ale zas inokedy som to pouzil, a pochopil to hned a volnobeh bol ihned OK.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Tak ti nedokáži poradit. někde jsem viděl zde na fóru obrázek základního nastavení Krokového motorku ( délka kužele od těla motorku ) , ale za boha to nemohu najít a míru nastavení si nepamatuji ( doktor Alzhameir je prevít).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Manual hovori, aby clovek nevkladal IAC ventil, ked je dlhsi ako 2,8cm. Lebo by sa zrejme stalo, ze pri srobovani IAC-u by sa oprela capicka o prirubu vnutri a pritahovanim vonkajsich dvoch srobikov by sa vlastne nasilu vtlacala tycka do ventilu. Preto je dobre odmerat pred vlozenim, aby tycka nemala viac nez 2,8 cm. Inak je to jedno ci ma menej, ventil sa pri otoceni kluca do polohy 1 sam nastavi ako potrebuje.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
super,díky za rady!!! asi to zkusím znovu rozebrat a vysříkat tím sprejem.dá se nějak vyzkoušet,jestli ten motorek funguje? vymontovat ho ven,a třeba zapnout zapalování....jestli se to má nějak hýbat? hned zítra se na to vrhnu.ještě jednou moc díky.kef
Re: Krokový motorek - volnoběh
Jestli se kuželová tyčka pohne, to nevím, byl jsem u auta sám a nemám tak dlouhé ruce, abych dosáhl na klíček.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Vaclav - inak trefna poznamka Sam to clovek nedokaze Ale malo by to tak byt - vymontuj IAC, trochu ho zatlac rukou dnu, a druhy nech da kluc do polohy 1. Mal by sa povysunut, alebo aspon v ruke by si mal citit, ze to cuklo...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
Rado77 již nic vyndavat nebudu, mě již motor neshasíná, vše je OK a tak se držím zásady, nehrabej se v tom , co je funkční
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Krokový motorek - volnoběh
Ahoj Valclave Tu odpoved som adresoval KEF-ovi Je mi jasne, ze ked si problem tak pekne vyriesil, ze do toho sahat nebudes Ja som tiez prestal sahat do toho co funguje. Je zas ina vec, ked som kupil ojazdene auto ze som ako prve vymontil vsetky senzory a pozrel ich stav, vycistil atd...aby bol pokoj. Ale to co funguje, treba nechat, to uz som sa naucil pri Matizkovi.
Off topic - aku najvecsiu hovadinu som na aute urobil : Matizek, krasne auticko Reku ze si vymenim po tych rokoch olej v prevodovke za lepsi, kvoli radeniu....Tak ze idem na to. Vypustak mi nesiel povolit, tak som sa zadival a aha! - akysi trojuholnik na prevodovke na 3 sroby v rohoch - to je cesta! Tak som odmontil prvy srob, druhy, a treti len mierne povolil, aby to na mna nevysplechlo. Tak som zacal ten trojuholnik pekne do boku odklapat. Vsetko sa javilo super, az na to ze: pod tym trojuholnikom bolo O-ring tesnenie, ktore som tym pomalym odklapanim trojuholnika roztrhol Olej vytiekol. Hovorim si neva, O-ring som narovnal ako bolo treba - sak sa pritlaci tym trojuholnikom, to bude OK Idem vracat sroby ze ten trojuholnik zavriem, a jednemu srobu som utrhol hlavu Fakt ze tie sroby su z hovn* , cudesny material, zavit maju az na konci, inak su hole. Hovorim si OK, 2 sroby to udrzia Druhy srob som uz zatahoval opatrne, napriek tomu sa mi pretocil v zavite! Tak uz ostaval len treti srob, ze sak ten to isti Samozrejme to houbeles drzalo, tak ze co s tym? Aaaaaa - genialny napad! (auto som mal mimo domu pri garazach, minimalna vybava so sebou samozrejme ) - sak tam napatlam ten hnus ruzovy, co sa nim patlaju vyfuky ! Tak som to dookola napatlal, vyzeralo to fakt hrozne, ale drzalo !!! Tak som tam supol iny olej, prebehol to, tesnilo to chvala bohu OK a tak som s tym prejazdil az do konca.
Takze odvtedy nesparam do toho co nemusim, a aj ked idem nieco robit, tak sa poriadne vybavim, a vopred zvazim vsetky mozne alternativy co sa mozu stat
Off topic - aku najvecsiu hovadinu som na aute urobil : Matizek, krasne auticko Reku ze si vymenim po tych rokoch olej v prevodovke za lepsi, kvoli radeniu....Tak ze idem na to. Vypustak mi nesiel povolit, tak som sa zadival a aha! - akysi trojuholnik na prevodovke na 3 sroby v rohoch - to je cesta! Tak som odmontil prvy srob, druhy, a treti len mierne povolil, aby to na mna nevysplechlo. Tak som zacal ten trojuholnik pekne do boku odklapat. Vsetko sa javilo super, az na to ze: pod tym trojuholnikom bolo O-ring tesnenie, ktore som tym pomalym odklapanim trojuholnika roztrhol Olej vytiekol. Hovorim si neva, O-ring som narovnal ako bolo treba - sak sa pritlaci tym trojuholnikom, to bude OK Idem vracat sroby ze ten trojuholnik zavriem, a jednemu srobu som utrhol hlavu Fakt ze tie sroby su z hovn* , cudesny material, zavit maju az na konci, inak su hole. Hovorim si OK, 2 sroby to udrzia Druhy srob som uz zatahoval opatrne, napriek tomu sa mi pretocil v zavite! Tak uz ostaval len treti srob, ze sak ten to isti Samozrejme to houbeles drzalo, tak ze co s tym? Aaaaaa - genialny napad! (auto som mal mimo domu pri garazach, minimalna vybava so sebou samozrejme ) - sak tam napatlam ten hnus ruzovy, co sa nim patlaju vyfuky ! Tak som to dookola napatlal, vyzeralo to fakt hrozne, ale drzalo !!! Tak som tam supol iny olej, prebehol to, tesnilo to chvala bohu OK a tak som s tym prejazdil az do konca.
Takze odvtedy nesparam do toho co nemusim, a aj ked idem nieco robit, tak sa poriadne vybavim, a vopred zvazim vsetky mozne alternativy co sa mozu stat
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: Krokový motorek - volnoběh
ogaři ste sqelí,je to tady gut,tak díky za všecky příspěvky!!!! nějak to snad vyřeším.kef