K otázce vykuchání
DPF , já nejsem zastáncem kuchání, motor je seřízen jako celek včetně PDF nebo
DPF , musí se po vykuchání provést zásah do řídící jednotky tím že se předřadí odpor a ŘJ si myslí že je PDF v pořádku funkční. Dnes se ZATÍM nic neděje protože silniční kontroly nemají šanci zjistit jestli je na voze funkční FILTR !!! ALE POZOR možná zítra už budou mít vyfasované nové přístroje a ti co mají dnes vykuchané filtry přijdou o technickou a budou muset zakoupit nový filtr a uvést vozidlo do technického stavu.
Tolik problém vykuchání PDF a víc bych to nepitval neb je to každého problém a následky si ponese každej sám.
Co ještě souvisí s životností filtru
DPF !!
Problém Palivo - Shell je v Česku a na Slovensku nejkvalitnější palivo. Diesel FullSave je na úsporu Shel Diesel Nitro V-pover je na výkon, ale myslete matematicky, co my zvedne výkon sníží my i spotřebu, tam je přímá úměra. Pokud pojedu 100 km/h s FullSave nebo V-Pover Nitro tak celková spotřeba na Nitro musí být o něco nižší, jedná se prakticky jen o zvýšené cetanové číslo které má za následek lepší kroutící moment motoru a rychlejší odezvu spalování nafty.
Shel se do česka vozí stejně jako OMV nebo jiná paliva z Rafinerií budto Swechat u Vídně nebo Kralupy nebo Německo, podle dostupnosti a vzdálenosti, o tom co je to za palivo rozhoduje Aditivum, které vozí dopravce paliva sebou v kamionu a při plnění nádrží na pumpě doleje poměr ADITIVA a je SHELL hotový.
Ano Palivo OMV nebo SHELL nebo jiné je hlavně přísada ADITIVUM a dále výběr rafinerie která dokáže vyrobit pro odběratele ( Shell OMV atd. ) palivo v požadované čistotě a kvalitě. Potom si nechá Shell dovézt takové palivo na stojany do cisterny a doplní se přímo při stáčení o ADITIVUM. A to je celý zázrak. Problém je že Agip nebo Benzina ( to je Polský ORLEN ) a jiné pumpy v zájmu snížení ceny berou méně kvalitní a méně čištěné a filtrované paliva a nedávají tak drahé ADITIVA. Konečně Asi už jste viděli hodnocení kvality paliv u různých benzinových prodejců.
TAkže berte to vážně, tak jak jsou žebříčky kvality paliv a jejich ceny, je skutečně reálná kvalita paliv ve stojanu. Kvalita paliva má vliv na životnost
DPF filtra.
Další záležitost která má vliv na životnost filtra
DPF jsou motorové oleje. Výrobci vyvinuli oleje pro motory jak TDI tak motory s
DPF , jsou to oleje které při spalování vytvoří nejméně zbytkového popela. Oleje které mají zvýšený podíl popela v oleji zanáší katalizační vrstvu kde se usazují saze z výfuku. Proto je potřeba dodržet u dieselu klasifikaci olejů , což autorizované servisi neřeší. Prosím vás počítejte s tím že v autorizovaných servisech se pohybují individua kteří vám také třeba olej nevymění vůbec !!! hlídejte si je. Takovým je potom jedno co vám do motoru nalijí, nebo jestli vám vymění olejový filtr !!!
Každý motor konstruovaný jako vysokotlaké vstřikování TDI a Turbo s filtrem částic vyžaduje olej klasifikace ACEA C3 !! toto je dnes podmínka , takový olej vám šetří váš filtr
DPF.
Vysoce profesionální servicemani školení ve střediscích Chevrolet vám nalijí do motoru kýbl patoků místo 5W - 40 ACEA C3 nalijí klidně 5W - 30 ACEA A3/B3 urřčený pro benzínové motory. Jím je to jedno jejich auto to není.
Tyto debaty jsem řešil i s centrálou v Praze a v Maďarsku. Dokázal jsem jim že přístup autorizovaných servisů je k ničemu a že je to jen byznys. Dnes už je výsledek znám Chevrolet se stahuje s Korejskými vozy z trhu v evropě. A tvrdím , že pokud budou tyto servisy pokračovat nadále v řadě vozidel GM Opel , tak skončí i Opel.
Rovnice je jednoduchá - Kdo bude chtít vozidlo , o které se budou stejným způsobem jako doposud starat autorizované servisy???
Nezbývá než jediné, Prostě trvat na svém , a pokud je v servisním manuálu předepsaný druh Oleje, a dalších náplní, musí my toto autorizovaný servis BEZPODMÍNEČNĚ dodržet. Jinak nezbývá než rozvázat s prodejcem kupní smlouvu přez advokáta, pro nedodržení podmínek.
Budeme se muset naučit z toho vysekat.
Ještě mám jednu záležitost a projednám ji s Miloshem.
bylo by dobře aby Daewo Chevrolet klub vyvolal jednání s GM aby uvolnil servisní manuály, servisní software pro seřizování vozidel GM a servisní přístroje pro širokou veřejnost, aby uvlonil servisní klíče k software , tak aby si mohl nechat každý opravit vozidlo nezávisle na autorizovaném servise, a aby Chevrolet uvolnil prodej náhradních dílů pro veřejnost. Toto co dělá GM je omezování osobní svobody a svobody nakládání s věcí v osobním vlastnictví. Tak uvidim co z toho vyrobím.