olej do převodovky?

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

olej do převodovky?

Příspěvek od Pavel Beneš »

Já vím že se tu o tom již zmiňujete ale mě to nedalo

Studený start se spajkou - motor točí od 2000 k 1500 za min. pustím spojku, klesne na 1100 a auto jakoby chtělo dopředu (jednou už i popojelo), problém hledám ve viskozitě oleje, co tam mám od PánaBoha nalito.... také mi jde hůř řadit při studeném motoru, jakoby synchrony.

Jaký olej by ušetřil takový ty ozubený kolečka v takový tý divný skříňce vpravo od motoru, zároveň by odstranil můj subjektivní pocit, že to je na h...o a snížil by hluk?

Četl jsem názor jednoho Matizáka hlouběji ve fóru o motoráku s Mo.
atd. tak poraďte , dík.

Ale fuckt je nějaký hustý... :?
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Reklama
 

Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Re: olej do převodovky?

Příspěvek od peter NR »

Pavel Beneš píše:Ale fuckt je nějaký hustý... :?
No veď je prevodový...

To čo popisuješ poznám, až na ten hluk mi to príde normálne a pripisujem to studenému oleju v prevodovke... na služobnom renaulte mám pri mrazoch niekedy problém zaradiť a to má iba vyše roka a 42tis.km...
ja myslím že je to v pohode, ale tiež som zvedavý,čo na to ostatní... ;)
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Potvrzuju. Spojku musím v zimě po nastartování pouštět pomalu, protože jednak by auto chtělo kupředu a jednak by to nepobral motor. I tak musím při pouštění spojky dát trošku plynu aby se udržel volnoběh. Taky jde hůř řadit, dvojka dokonce občas přes zuby...po zahřátí se všechno spraví.
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
bobpe
Příspěvky: 58
Registrován: čtv led 27, 2005 10:51

olej

Příspěvek od bobpe »

Tak mne to dopredu zatial nechce isť, ale radiť ide ťažko, čo je myslím normálne. Ja som si zvykol toto, aj na minulom aute: Stojím vonku, mám zamknutý construct - odomknem, spojka, naštartovať a na spojke zaradiť 1,R,3,4,1,R, kurenie ON, vetrak dolu na nohy.
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Já ti dám "jednoho matizáka" :twisted: :lol: :lol: :lol: To jsem já , tak se ptej , ale je to i na stránkách od Fuchse , že ho doporučují jako převoďák. Mám ho v obou motorech i převodovkách , pohoda je , že na dolití čehokoliv mám jednu bandasku :lol: , jo a do ostřikovačů to teda nedávám :lol: , další reference má Brainman , ale ten ho používá vnitřně ..... ( jarní Strahov)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Abys to nemusel hledat v převodovce je 1,8 l oleje SAE 80 W, v extremně chladných oblastech se může dát SAE 75W kontrola oleje převodovce 1 za rok nebo po 15000 km výměna není nutná. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

kontrola stačí snad jen zespodu , když je suchá , tak není potřeba kontrolovat hladinu , ne ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Pod baterkou je napouštěcí šroub s takovou čepičko a z boku kontrolní šroub, ten se vyndá a nalévá olej dokud nezačne z boku vytékat. Ihned kontrolní šroub zašroubovat a pak i ten plnící a je hotovo. Vypustit se dá jenom tou plechovou vaničkou, takže se i člověk dostatečně promaže :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Pasta
Příspěvky: 43
Registrován: pát črc 14, 2006 21:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pasta »

Chci si doplnit olej do převodovky ale nenašel jsem napouštěcí a kontrolní šroub. Prosím Richarda, nebo někoho kdo to dělal ať mi to nafotí, nebo popíše, ale jako pro blbce. Já jsem to skutečně nenašel a to už jsem to dělal u několika aut. Nubira to má někde schované nabo co. Mám Nubiru 1,6 combi, r.v. 1997. Díky za info.
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

Taky jsem v tom měl zmatek, zvlášť když v anglickým manuálu píšou, že dolívací je zároveň kontrolní.....Nalívací jsem našel, byla na něm taková černá gum. krytka. Dál na fóru je to s fotem...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“