krokovy motorcek
Moderátor: Blue Lanos
krokovy motorcek
potrebujem radu.Mam problem z krokovym motorcekom.Nastartujem auto zhasne detekuje kod 0320 rozhybem krokovy motrcek chyba zmizne auto ide.Po case to iste.treba mi vymenit krokovy motorcek alebo ma nan vplyv aj ina suciastka???
- Reklama
Cau Sepo,
a deje sa to len pri zahriatom motore? Lebo krokovy motorcek v spolupraci s lambdou participuju na chode motora, az ked sa motor zohreje, pokial si spominam... ked je motor studeny, ECM berie data z ostatnych cidiel (teplota nasavaneho vzduchu, MAP...)
a deje sa to len pri zahriatom motore? Lebo krokovy motorcek v spolupraci s lambdou participuju na chode motora, az ked sa motor zohreje, pokial si spominam... ked je motor studeny, ECM berie data z ostatnych cidiel (teplota nasavaneho vzduchu, MAP...)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
nazdar Rado77
ked ho zasekne tak uz nejde nastartovat ani za studena
Aha, takze rozumiem tomu tak, ze krok. mot. sa zasekava. Teraz je este otazka, ci sa zasekava mechanicky, alebo nedostava spravne data z ECM, alebo je posahany. O krokovom motore tu bolo pisane, jedna sa o IAC ventil, ktory funguje ako elektromagnet. Uz si ho skusal vybrat a ocistit predpokladam....? Ja som ho cistil prvykrat po 7-mich rokoch a bol trochu spinavy...
Kod P0320 som ale nasiel v service manauli s popisom:
Circuit Description
The 58X reference signal is produced by the Crankshaft
Position (CKP) sensor. During one crankshaft revolution,
58 crankshaft pulses will be produced. The Engine
Control Module (ECM) uses the 58X reference signal to
calculate engine rpm and CKP. The ECM constantly
monitors the number of pulses on the 58X reference circuit
and compares them to the number of Camshaft
Position (CMP) signal pulses being received. If the ECM
receives and incorrect number of pulses on the 58X reference
circuit, Diagnostic Trouble Code (DTC) P0320
will set.
Kod P0320 som ale nasiel v service manauli s popisom:
Circuit Description
The 58X reference signal is produced by the Crankshaft
Position (CKP) sensor. During one crankshaft revolution,
58 crankshaft pulses will be produced. The Engine
Control Module (ECM) uses the 58X reference signal to
calculate engine rpm and CKP. The ECM constantly
monitors the number of pulses on the 58X reference circuit
and compares them to the number of Camshaft
Position (CMP) signal pulses being received. If the ECM
receives and incorrect number of pulses on the 58X reference
circuit, Diagnostic Trouble Code (DTC) P0320
will set.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ohladom toho kodu 0320 :
CKP senzor (klukovy hriadel) svojim otacanim udava aktualnu polohu. Ma 58 poloh a jednu zakladnu, ktore cita CKP a posiela do ECM. ECM zaroven tieto data porovnava s poziciou vackoveho hriadela (CMP). Ak tieto udaje nesedia, ECM hodi kod 0320.
V zasade to ukazuje na nastavenie rozvodaku (pozicie klukoveho a vackoveho hriadela, znacky musia sediet) + predstihu zapalovania (default je +10 stupnov, to sa da vyriesit posuvanim rozdelovaca, ale j za pouzitia stroboskopickej lampy, napojenej na prvy valec)
Problem je ale v tom, ze toto nesuvisi s tym, co hovoris - ze ked vytiahnes IAC, nejde posuvat. Ale co ak IAC nefunguje ako elektromagnet, ale je v nom motorcek so snekom? Vtedy by nim ani hybat rucne neslo...?
CKP senzor (klukovy hriadel) svojim otacanim udava aktualnu polohu. Ma 58 poloh a jednu zakladnu, ktore cita CKP a posiela do ECM. ECM zaroven tieto data porovnava s poziciou vackoveho hriadela (CMP). Ak tieto udaje nesedia, ECM hodi kod 0320.
V zasade to ukazuje na nastavenie rozvodaku (pozicie klukoveho a vackoveho hriadela, znacky musia sediet) + predstihu zapalovania (default je +10 stupnov, to sa da vyriesit posuvanim rozdelovaca, ale j za pouzitia stroboskopickej lampy, napojenej na prvy valec)
Problem je ale v tom, ze toto nesuvisi s tym, co hovoris - ze ked vytiahnes IAC, nejde posuvat. Ale co ak IAC nefunguje ako elektromagnet, ale je v nom motorcek so snekom? Vtedy by nim ani hybat rucne neslo...?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
inac v servise si kod vysvetluju po svojom lebo ked som to bol dat pozriet tak mi tvrdil ze je bud vadne ryclostne cidlo na ptrevodovke alebo snimac v tachometri. tak to zacal obzerat rozoberat a nakoniec mi povedal ze mi treba novy tachometer lebo to cidlo co je v nom je vadné a samotne to nepredavaju.Nakoniec som to jeho cidlo zohnal v elektrosuciastkovej predajni a s cidla sa vyklul mikro spinac.Vymenil som a nic stale to iste este ze ta suciastka stala dvacku
Pozor, tu je rozdiel v nazvoslovi:
kniha vravi o cidle otacok motora, co moze byt prave CKP senzor. IAC (krokovy motor) nieje senzor ani cidlo, ale ventil. ECM-ko riadi IAC ventil otvara ho a priviera podla potreby) , IAC neposiela ziadne data. Takze kniha ma asi pravdu - je to v zasade ten isty pokec, co som ti poslal v anglictine a nasledne v dalsom prispevku prelozil. Nebude to ale ani cidlo rychlosti motora/nahon tachometra. Tu sa bavime o cidle otacok motora = klukoveho hriadela.
kniha vravi o cidle otacok motora, co moze byt prave CKP senzor. IAC (krokovy motor) nieje senzor ani cidlo, ale ventil. ECM-ko riadi IAC ventil otvara ho a priviera podla potreby) , IAC neposiela ziadne data. Takze kniha ma asi pravdu - je to v zasade ten isty pokec, co som ti poslal v anglictine a nasledne v dalsom prispevku prelozil. Nebude to ale ani cidlo rychlosti motora/nahon tachometra. Tu sa bavime o cidle otacok motora = klukoveho hriadela.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
palix mi poradil rozobrad a precistit rozdelovac vsetko v nom bolo zaoxidovane tak som to vsetko ocistil potom som ocistil aj tento spinac a auto chodilo tyzden bez zavad a potom znova zhasol motor.no a teraz mi staci spravit to co robim a matizek zacne hned chodit takze myslim ze chyba je v tomto.Aspon dufam ze sa nemylim lebo ta sranda ma ide stat 2600.dufam ze nebudem musiet kupovat aj cidlo volnobeznych otacok..
Drzim palce, ze je to len v tom a bude pokoj. Ja som tiez cistil po 7-mich rokoch hlavu rozdelovaca + vymenu VN kablov (aj ked to nebolo vidno, jeden kabel som vytiahol uplne lahko a od koncovky na sviecku bol durch prepaleny! ). A v hlave rozdelovaca som mal zoxidovane kontakty.
Hned sa zlepsil chod motora podla zvuku + lepsia dynamika jazdy.
Hned sa zlepsil chod motora podla zvuku + lepsia dynamika jazdy.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
no ved to ja som sa tiez zacal vrtat v matizku az teraz a to mam r.v.99.A to mal pravidelny servis 5 rokov ale za ten cas som ani raz nevidel ze by robili kontrolu rozdelovaca alebo dakej inej casti v motore.Jedine co urobili vymenili veci podla udrzby a tym to haslo. Tak dik za rady este pojdem dat raz pozriet ci to ma na volnobehu predstich 10 stupnov.Lebo ten nestastnik v servise kde dakedy bol autorizovani servis nemohol pochopit ze chcem zistit ci ma spravny predstih presviedcal ma ze si to ECM nastavuje same takze to netreba pozerat
Jasne, aj mna presviedcali o kadecom a taktiez nerobili pri garanckach nic okrem vymeny oleja + ol. filtra. A daj si rovno aj zostelovat vole ventilov, nech je to naraz. Ale bude treba studeny motor na to, takze si tam auticko par hodiniek postoji...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
BERGMAN.............. sorry tebe som zabudol odpisat ked to budem menit mozem to pofotit mozno sa to niekomu zide.takze dakedy buduci tyzden by tu mohlo nieco nafotene ak sa mi to podari spracovat tu su tie fotky sice neskor ale su
Naposledy upravil(a) sepo dne stř led 30, 2008 23:38, celkem upraveno 4 x.