Zdochynanie motora
Moderátor: Blue Lanos
- lanos&renault
- Příspěvky: 62
- Registrován: čtv led 29, 2009 07:57
- Bydliště: Hnúšťa
Zdochynanie motora
Zdravim, stava sa mi taka vec, ze ked idem rychlostou nad 40km/h a vyradim rychlost, tak mi skape motor , ale ak je rychlost nizsia alebo ak zastanem a vyradim, teda ide na volnobech ked stojim, tak v pohode. Nema niekto podobny problem alebo by ste mi nevedeli poradit co by to mohlo sposobovat? Vdaka, mam Lanos 1,5 8V, benzin+LPG Lovato.
Lanos 1,5 sedan r.v. 1999, 63kW (LPG + benzin)
Renault Kangoo 1,4 r.v. 2000, 55kW
Renault Kangoo 1,4 r.v. 2000, 55kW
- Reklama
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdochynanie motora
Hehe, sme dvaja.
Mne to zacalo robit v posledne dni to iste. Prejavuje sa to hlavne vtedy, ked je zaradena rychlost, motor ma pod 2000ot/min a vyradim rychlost. Otacky padnu pod 400 a vaecsinou motor zdochne, obcas sa mu podari prezit. Dalsi prejav je, ze pri otackach +-2000 a ubrati plynu autom cuka. Este dalsi prejav je, ze po nastartovani by mali normalne otacky vybehnut asi na 1600 a hned klesnut na +-1200 (podla teploty), ale mne sa po nastartovani motor, hlavne ked je pod nulou, dostane tak na 900 a potom pooomaaalyyy stupne na tych 1200. Vsetko to sa viac prejavuje pri studenom motore, ale aj pri teplom sem-tam zdochne.
Prepokladam, ze je zasajrajteny krokovy motorcek / klapka a ta spina v nom - hlavne za studena a blizko uzatvorenej polohy - brzdi jeho pohyb (vsetko ostatne - kable, sviecky, palivovy filter - mam nove).
Dalsi mozny zdroj problemov je EGR ventil. Pripadne popraskane gumove hadicky od cidiel v priestore motora (tie som menil asi pred dvoma mesiacmi a vcera kontroloval, su v poriadku).
Uz len cakam, kedy bude trochu teplejsie, v tych mrazoch sa mi na parkovisku v motore vrtat nechce Zatial jazdim tak, ze vyradzujem do neutralu pri vyssich otackach, asi 2800 a este za dojazadu necham motor spadnut na volnobeh.
p.s.: privitam nazor odbornikov, ze ci je moja diagnoza spravna, pripadne co dalsie by to mohlo sposobovat
Mne to zacalo robit v posledne dni to iste. Prejavuje sa to hlavne vtedy, ked je zaradena rychlost, motor ma pod 2000ot/min a vyradim rychlost. Otacky padnu pod 400 a vaecsinou motor zdochne, obcas sa mu podari prezit. Dalsi prejav je, ze pri otackach +-2000 a ubrati plynu autom cuka. Este dalsi prejav je, ze po nastartovani by mali normalne otacky vybehnut asi na 1600 a hned klesnut na +-1200 (podla teploty), ale mne sa po nastartovani motor, hlavne ked je pod nulou, dostane tak na 900 a potom pooomaaalyyy stupne na tych 1200. Vsetko to sa viac prejavuje pri studenom motore, ale aj pri teplom sem-tam zdochne.
Prepokladam, ze je zasajrajteny krokovy motorcek / klapka a ta spina v nom - hlavne za studena a blizko uzatvorenej polohy - brzdi jeho pohyb (vsetko ostatne - kable, sviecky, palivovy filter - mam nove).
Dalsi mozny zdroj problemov je EGR ventil. Pripadne popraskane gumove hadicky od cidiel v priestore motora (tie som menil asi pred dvoma mesiacmi a vcera kontroloval, su v poriadku).
Uz len cakam, kedy bude trochu teplejsie, v tych mrazoch sa mi na parkovisku v motore vrtat nechce Zatial jazdim tak, ze vyradzujem do neutralu pri vyssich otackach, asi 2800 a este za dojazadu necham motor spadnut na volnobeh.
p.s.: privitam nazor odbornikov, ze ci je moja diagnoza spravna, pripadne co dalsie by to mohlo sposobovat
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdochynanie motora
Zkontrolovat vzduch jestli spravne otevira krokac, a taky to muze dela cidlo vackove hřidele, ale to na diagnostice by vylezlo
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Re: Zdochynanie motora
krokac a cidlo teploty
snimac vacky lanos nema.
snimac vacky lanos nema.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdochynanie motora
Dnes som bol kuknut JRD-cka a ten sa kukol do mojho motora.
Sviecky (vsetky) cierne, lambda hlasi prilis bohatu zmes (0.9 - 1V), dokonca sa rozsvecuje aj check. Auto sa sprava divne: pri jazde ustalenou (je jedno akou) rychlostou na minimalny plyn (len udrziavanie rychlosti) sa asi po 20-30 sekundach takejto jazdy rozsvieti check a auto zacne trhat. Po pridani/ubrani plynu to zmizne a check zhasne. Na volnobehu su otacky nestabilne, sem tam sa zmes nezapali, pocut strielanie do vyfuku. Aj pri vyssich otackach (nad 5000) je citit, ze sem - tam sa zmes nezapali.
Sviecky boli dnes menene (boli Bosh, teraz NGK), kable su nove, palivovy filter tiez, olej ani chladiaca kvapalina nemizne. Vsetky hadicky ku cidlam v motore boli vymenene. Krokovy motor som vcera vycistil. Pri nizkych otackach je vykon znizeny, pri vyssich motor celkom potiahne (subjektivny dojem).
Po odpojeni lambdy (alebo po pripojeni takej, co furt dava okolo 300mV - JRD ma jednu taku na sklade) sa stav citelne nezmeni, pri ustalenej jazde auto trha. Pri uplnom odpojeni lambdy len trvale svieti check, ale motorom stale trha.
ECU vykazuje chybu 45 - kyslikove cidlo, bohata zmes, napatie viac ako 865 mV.
Otazka pre palix-a a dalsich odbornikov: Moze take nieco robit vadna lambda, alebo to moze byt aj nieco ine (nejky snimac - poloha klukovky, otacky, problem s nasavanim (snimac tepolty a tlaku vzduchu v nasavani ukazuje, zda sa, normalne hodnoty, i ked teplota nasavaneho vzduchu bola okolo 20 stC, pricom vonku bolo okolo 11 stC), egr ....) ? Nech viem, kolko gresli si mam pripravit ...
Sviecky (vsetky) cierne, lambda hlasi prilis bohatu zmes (0.9 - 1V), dokonca sa rozsvecuje aj check. Auto sa sprava divne: pri jazde ustalenou (je jedno akou) rychlostou na minimalny plyn (len udrziavanie rychlosti) sa asi po 20-30 sekundach takejto jazdy rozsvieti check a auto zacne trhat. Po pridani/ubrani plynu to zmizne a check zhasne. Na volnobehu su otacky nestabilne, sem tam sa zmes nezapali, pocut strielanie do vyfuku. Aj pri vyssich otackach (nad 5000) je citit, ze sem - tam sa zmes nezapali.
Sviecky boli dnes menene (boli Bosh, teraz NGK), kable su nove, palivovy filter tiez, olej ani chladiaca kvapalina nemizne. Vsetky hadicky ku cidlam v motore boli vymenene. Krokovy motor som vcera vycistil. Pri nizkych otackach je vykon znizeny, pri vyssich motor celkom potiahne (subjektivny dojem).
Po odpojeni lambdy (alebo po pripojeni takej, co furt dava okolo 300mV - JRD ma jednu taku na sklade) sa stav citelne nezmeni, pri ustalenej jazde auto trha. Pri uplnom odpojeni lambdy len trvale svieti check, ale motorom stale trha.
ECU vykazuje chybu 45 - kyslikove cidlo, bohata zmes, napatie viac ako 865 mV.
Otazka pre palix-a a dalsich odbornikov: Moze take nieco robit vadna lambda, alebo to moze byt aj nieco ine (nejky snimac - poloha klukovky, otacky, problem s nasavanim (snimac tepolty a tlaku vzduchu v nasavani ukazuje, zda sa, normalne hodnoty, i ked teplota nasavaneho vzduchu bola okolo 20 stC, pricom vonku bolo okolo 11 stC), egr ....) ? Nech viem, kolko gresli si mam pripravit ...
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Re: Zdochynanie motora
no pokud ukazuje lambda ze je problem tak asi je problem v lambde.to ze tam date nejakou ktera ma stale stejnou hodnotu tim urcite nicemu nepomuzete.ona musi neustale behat aby se mohla optimalne nastavit smes.
pokud to skube tak asi vstrikovac nebo ten nestastny egr.
zkusil bych ho ucpat a pokud se nic nezmeni zkontrolovat vstriky.
mozna muze byt taky nejaka komprese horsi.
pokud to skube tak asi vstrikovac nebo ten nestastny egr.
zkusil bych ho ucpat a pokud se nic nezmeni zkontrolovat vstriky.
mozna muze byt taky nejaka komprese horsi.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdochynanie motora
Mne len nejde do hlavy, ze aj ked lambda signalizuje ECU, ze je bohata zmes, aj tak do motora ide vela paliva (vsetky cierne sviecky). Ak by mal problem jeden vstrekovac, prejavilo by sa to iba na jednej sviecke (myslim si). ... Skusim vymenit lambdu, uvidime.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Re: Zdochynanie motora
no asi jo.
tak pak jeste mozna zpetny ventil na palivove liste.je pricpany a v liste je moc velky tlak.
tak pak jeste mozna zpetny ventil na palivove liste.je pricpany a v liste je moc velky tlak.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zdochynanie motora
Vyriesene.
Nakoniec to bola hadicka od MAP senzora. Nie ta gumena, ktora spaja vyvod senzora s tou tenkou plastovou trubickou, ale prave ta tenka plastova. Bola prasknuta, ale tak prefikane, ze to na prvy pohlad nebolo vidiet. Tak MAP udaval ovela vyssi tlak v sacom potrubi a ECU potom tlacila do valcov viac benzinu.
Prejavy:
- trhanie pri jazde na minimalny plyn, hlavne okolo 2000ot/min
- svieti check, pri pridani/ubrati plynu zhasne
- ECU hlasi chybu 45 - bohata zmes, napatie lambdy nad 850mV
- nestabilita otacok na volnobeh
- strielanie do vyfuku
- zasvinene, cierne sviecky
- zvysene volnobezne otacky
- znizeny vykon pri nizsich otackach
.
Hmm, jeden kus plastovej trubicky a kolko problemov ...
p.s.: ze som popri tom vymenil koncovy diel vyfuku, to uz je len tak mimochodom. Na tom vyfuku prehrdzavela priruba, ktoru mi "musel" odrezat a nanovo navarit jeden garazovy majster, lebo sa mu nedarilo napasovat koncovy diel pri predoslej vymene, je uz vedlajsie. Okrem priruby bol cely zadny vyfuk OK. Stalo to len 130 euro
Nakoniec to bola hadicka od MAP senzora. Nie ta gumena, ktora spaja vyvod senzora s tou tenkou plastovou trubickou, ale prave ta tenka plastova. Bola prasknuta, ale tak prefikane, ze to na prvy pohlad nebolo vidiet. Tak MAP udaval ovela vyssi tlak v sacom potrubi a ECU potom tlacila do valcov viac benzinu.
Prejavy:
- trhanie pri jazde na minimalny plyn, hlavne okolo 2000ot/min
- svieti check, pri pridani/ubrati plynu zhasne
- ECU hlasi chybu 45 - bohata zmes, napatie lambdy nad 850mV
- nestabilita otacok na volnobeh
- strielanie do vyfuku
- zasvinene, cierne sviecky
- zvysene volnobezne otacky
- znizeny vykon pri nizsich otackach
.
Hmm, jeden kus plastovej trubicky a kolko problemov ...
p.s.: ze som popri tom vymenil koncovy diel vyfuku, to uz je len tak mimochodom. Na tom vyfuku prehrdzavela priruba, ktoru mi "musel" odrezat a nanovo navarit jeden garazovy majster, lebo sa mu nedarilo napasovat koncovy diel pri predoslej vymene, je uz vedlajsie. Okrem priruby bol cely zadny vyfuk OK. Stalo to len 130 euro
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Re: Zdochynanie motora
no od toho je diagnostika aby se podivalo jake hodnoty tam jsou.
map ma mit kolem 32.
krokac kolem 18-idealne
tps ma kazdy motor jine ale bylo kolem 60.
doba vstriku u tepleho motoru byva kolem 1,8ms
lambda by mela chodit od 0 do 1000.jake koliv odchylky znamenaji vetsi ci mensi problem. zbytek neni tak dulezity
map ma mit kolem 32.
krokac kolem 18-idealne
tps ma kazdy motor jine ale bylo kolem 60.
doba vstriku u tepleho motoru byva kolem 1,8ms
lambda by mela chodit od 0 do 1000.jake koliv odchylky znamenaji vetsi ci mensi problem. zbytek neni tak dulezity
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil