Tak dekuji za rady, uz jsem skoro mel vymenu hotovou , ale nastal problem.
Nejde mi rukou povolit uzaver cartridge olejoveho filtru a na povoleni sroubu u olejove vany je potreba jakej klic (ve videu sem videl plochej)?
Na olejový filtr je k dispozici klíč, ale někdy je filtr blbě zapuštěný (např. Kia Ceed 1,4 ) tam jsem se s přípravkem nevešel - resp. vešel, ale nešlo s ním točit...... Udělal jsem si takový pomocný klíč ze starého rozvodového řemenu
Na povolení zátky je třeba samozřejmě klíč obvykle 17 nebo 19 šestihran (někdy i čtyřhran, ev. imbus či hvězdička), je lepší použít třeba ořech goly abys to stranovým klíčem neožvejkal.......
vždy by se mělo dávat nové těsnění pod šroub u vany - lepší výrobci filtrů ho přidávají do balení s filtrem např. já beru Mahle - Knecht a vždy tam je
Utáhnout pevně , ale s citem abys nestrhl závit ve vaně - určitě to nezarvat rázovým utáhovákem
Tak dneska jsem se na nej opet vrhl, ze konecne vymenim olej, ale Drakous se nedal.
Na zatce u olejove vany je vnitrni torx asi 15 (ale docela tam lital a 16 uz je moc velky), cartridge na olejovy filtr nekdo asi dotahl na krev tak, ze rukou nesel povolit, zkusil jsem i plochej klic a sikovky ale bez uspechu ani se to nehlo max jsem ozvejkal hrany.
Máš tam tenhle filtr ? https://dufy.cz/autodily/chevrolet/aveo ... Id=1966489 tedy musíš povolit tu plastovou část, abys tu vložku vyměnil. Nahoře bývá šestihran tuším nějakých 22 nebo 24 ale chce to šestihranou golu (ne dvanáctihran) abys ten plast neožvejkal a povolil ho. Ten kryt vůbec není nutné nějak enormě utahovat, těsní totiž "O" kroužkem v drážce víka bočně mezi víkem a tělesem filtru.
Tady pokud tu gumičku správně nasadíš do drážky víka a při utahování dáš pozor aby správně sedla a zajela mezi víko a těleso, stačí opravdu jen rukou dotáhnout víko na doraz - utažení neovlivňuje těsnění
No a ty hvězdičky - chce to pořádný nářadí nejlépe ořechy torxy do goly - takový ty sady od vietnamců za 50,- jsou na draka většinou je ohneš, nebo prasknou. Já povoloval kardan byla tam 10mm imbus a musel jsem si koupit 10mm imbus v Toně asi za 100,- kus a pak jsem to teprv s trubkou povolil
Opravdu to chce i na takovou triviální věc jako výměna oleje pořádné nářadí a musíš se rozhodnout zda-li se ti to vyplatí
Mám prosbu, Aveo 1.4 16V 74kw, výměna mot.oleje. Olej tam byl v záruce 5W30 DEXOS 2, co dávali v servisu, pak se dával Valvoline 10W40, poslední dvě výměny je tam Total Quartz 10W40, výměny vždy po 2 letech, roční nájezd jen cca 6tisíc km, spíše kratší jízdy.
Chci tam dát Elf EVOLUTION 900 SXR 5W-40, výměny po roce, množství je tam 4,5l?
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015,černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l/průměrná 6,3l
Elf si dávám do Megana, ty by jsi měl použít GM Genuine Motor oil
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Elf není špatný. Já dávám to co píše výrobce. Do Chevy GM.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová