Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...MiSedl píše:Čus Slame, ptal jsi se na to? Já jen přeložil co psal ten článek, nevím jestli to někdo řeší i v ČR.Já si myslím,že je jedno co má kdo za ročník,důležité je v jakém má ten svůj vůz stavu.Dál si myslím, že tě nikdo nechtěl urazit jen takový vtípek o dýmečku no a?
Poprve (minuly tyden ve ctvrtek) mi v servisu diagnostikovali "nic" (tj. ze pry CHECK sice svitil, ale zadnou chybu to neukazalo), jenze v pondeli se opet rozsvitil, tak jsem tam hned zajel znova, stal jsem u toho a... bylo to tam - chyba cidla vackove hridele, nacez mi bylo receno, ze by se kvuli tomu musely sundavat rozvody, at radsi jezdim dal a az to prestane jezdit, at to tam nechat dotahnout...
Jenze kdyz jsem se pak zeptal palikxe, byl jsem durazne varovan a pak jsem si vzpomnel i na tenhle thread, ze problem muze byt opravdu vazny, takze jsme byl dneska znovu v servise a trval na vymene cidla... Jsem uz objednan (volny termin byl az za tyden a neco, tak snad do te doby nevyhorim), to cidlo dokonce meli skladem (2 kusy), tak ze jsem ho uz drzel v ruce, vypada takto:
...jenze kdyz mi rekl cenu, tak mi spadla celist (neco pres 2,5 tisice, pritom pres rameno jsem videl, ze nakupku tam mel napsanou cca 1500). Jako zcela chapu, ze musi vydelavat, ale skoro trojnasobek bezne ceny se mi zda opravdu hodne, takze jsme si ho pred chvili objednal u Drafela:
http://www.czdrafel.cz/?chapter=detail&id=96418393
...kde mi ho (bohuzel bez klubove slevy 5% - pry neni na vsechny dily, coz nam Goose zamlcel ) poslou na dobirku 1090 Kc (a ke vsemu mi pan z Drafelu, co jsem s nim telefonoval, povidal, ze ten muj servis kupuje dily prave u nich, takze maji jiste jeste nejakou mnostevni slevu narozdil ode me... ). Navic minuly tyden si rekli v servisu za 2 hodiny prace skoro tisicovku a vlastne nic neopravili, takze svedomi mam zcela ciste.
Jinak Leganzy se tykaji celkem 2 svolavaci akce (nasel jsem to na inetu vsude po svete - napr. v USA, Kanade, Australii nebo Velke Britanii), jedna plati pro Leganzy 1999-2001 a tyka se zvyseneho nebezpeci poraneni hlavy na prednich sedadlech a druha pak se tyka inkriminovaneho cidla (resp. kondenzatoru v nem), pricemz se jedna o rocniky 1998-2002 (nekde ale pisou, ze az od konce roku 1999). Navic to neni problem ciste Leganzy, ale daewackych motoru, cili se stejne tak tyka Lanose, Nubiry, Tacumy a mozna jeste i Evandy. V britske svolavaci zprave jsem nasel i VIN kody (resp. poslednich 6 cislic z VIN), kterych se to tyka (ale me cislo tam neni - budto u me akutni pozar nehrozi anebo jsou to spis jenom VIN kody aut prodanych v Anglii):
VIN:
Lanos - 00000000000716805 az 00000000000742248
Tacuma - 00000000000778142 az 00000000000861773
Nubira - 00000000000779551 az 00000000000814158
Leganza - 00000000000332027 az 00000000000336861
Pro Leganzy, Lanose a Nubiry jsou ty svolavaci akce pekne pohromade vypsane treba tadyhle:
http://auto-recalls.justia.com/DAEWOO.html
V te svolavaci zprave se vedle vymeny cidla pise jeste o instalaci dodatecne tepelne pojistky - nevi nekdo z Vas nahodou, o co presne se jedna (manik v servisu si nedokazal vzpomenout ani to najit v lejstrech, jen vedel, ze neco takoveho se delalo)?
Taky jsme se nemohli se servisakem shodnout, jestli je treba nebo neni sundavat rozvody? Tadyhle je pozice toho sroubu, co to cidlo drzi, ze servisniho manualu:
http://car.justanswer.com/view_image.as ... 4616_a.jpg
Co jsem nasel na internetu a v servisnim manualu, se rozvody (podle meho laickeho nazoru) sundavat nemuseji (a je to pry prace na hodinku) - tohle je popis primo ze servisniho manualu:
CAMSHAFT POSITION SENSOR
Removal Procedure:
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the engine cover.
3. Disconnect the sensor electrical connector.
4. Remove the timing belt front cover.
5. Remove the camshaft position sensor bolts.
6. Remove the camshaft position sensor from the top.
Installation Procedure:
1. Install the camshaft position sensor and bolts.
2. Install the timing belt front cover, the crankshaft pulley, the accessory drive belt, and the air filter.
3. Connect the sensor electrical connector.
4. Install the engine cover.
5. Connect the negative battery cable.
...akorat mi z toho neni jasny bod 2 u zpetne montaze, kdyz pri demontazi se demontovalo akorat viko remene Takze podle toho popisu se podle me nemusi sundavat rozvody (nekde jsem cetl, ze se ale musi demontovat prave predni kolo)? S tema rozvodama by to totiz byla podstatne drazsi oprava, menene byly pred necelymi 20 tisici km (uz podruhe, poprve byl menen rozvodovy remen na 60 tisici km, pak na 115 komplet vcetne kladek a ted to ma najeto 134)... Tadyhle jsou kdyztak dalsi zkusenosti a popisy a nikde tam nic o rozvodech nevidim:
http://wiki.answers.com/Q/Where_can_you ... oo_Leganza
http://www.automotivehelper.com/topic231362.htm
Takze prosim pekne, nema s tim nahodou nekdo ze zde pritomnych nejake zkusenosti - jestli je nutne sundavat rozvody a kam se montuje ta tepelna pojistka? Dik moc predem za pomoc...