Úprava svetiel
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- seky
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
- Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
- Kontaktovat uživatele:
Úprava svetiel
Po prečítaní návodu z PL stránky http://www.darekwie.user.icpnet.pl/zdj/ ... index.html som sa rozhodol aj ja pre túto úpravu.Výsledok je fakt výborný.Svetla svietia oveľa lepšie ,ako predtým.Nie je to nič zložité,práca maximálne na 30min.Náklady na úpravu asi 150,-Sk.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
- Reklama
- seky
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
- Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
- Kontaktovat uživatele:
Takže asi takto to je:
-svetla sú spínané iba cez jedno hlavné relé a dlžka vodičov spôsobuje straty napätia na vedení.Tým,že tam vložíme relé:1x pre stretávacie a 1x pre dialkové
, docielime zvýšenie napätia na žiarovkách asi o +1V.Žiarovky svietia jasnejšie.
Ďalšia výhoda je v tom ,že je obvod chránený proti prehoreniu káblov pri väčšej záťaži.Sú k tomu potrebné 2x relé 12V/30A a 8 autokonektorových zdierok a kábliky.
-svetla sú spínané iba cez jedno hlavné relé a dlžka vodičov spôsobuje straty napätia na vedení.Tým,že tam vložíme relé:1x pre stretávacie a 1x pre dialkové
, docielime zvýšenie napätia na žiarovkách asi o +1V.Žiarovky svietia jasnejšie.
Ďalšia výhoda je v tom ,že je obvod chránený proti prehoreniu káblov pri väčšej záťaži.Sú k tomu potrebné 2x relé 12V/30A a 8 autokonektorových zdierok a kábliky.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
Presne takto to ma aj espero. Ale zaby to prinieslo az 1V nemozem posudit. Bez beziaceho motora som mal na ziarovkach s povodnym zapojenim priblizne 1V po prerabke (1 rele a poistka pre kazdu ziarovku) mam ubytok len 0.5V oproti 12V na akumulatore. Ale je mozne ze nubira ma kabelaz este poddimenzovanejsiu. Pouzil som 2.5mm kable. Este by som chcel poriesit regulator napatia, pretoze ten ohriatim od motora ureguluje v sieti o pol volta menej, lenze to si najprv musim nieco zbastlit a otestovat na skodovke .
No to asi bude důvod, proč jsem odložil 90/100W H4. Svítily nic moc. Asi až bude lepší počasí pouvažuju o podobné úpravě, možná by stalo za to natáhnout ke světlům pořádné "dráty" od relátek, nebo relátka dát ke světlům spolu s pořádným přívodem a i ukostřením
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Daewoo Nubira I 97 2.0 16V sedan , 2-litru zdar !!!
Kitte, někde na foru jsem viděl úpravu světel Nubi I na černou místo sříbrné (myslím ty plasty okol paraboly a blinkry). Možná to bylo i na polským foru, fakt nevím, ale nějak se to rozebrat muselo? No a ty dálkáče jsou fakt na h*o*v*n*o To Felda svítí líp
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Přední lampy musíš nejdříve odkrytovat od těch jistících plíšků a pak vzí fén a ty skla zahřát. To lepidlo povolí a pak jde dolu sklo.Pozor!!!dělat opatrně a trpělivě!!! Jinak ti to sklo praskne.kitt2002 píše:Uz se nekomu z vas podarilo rozebrat predni svetla? Ja sem se o to pokousel, ale sou lepeny a jeste zality nakym silikonem. Potreboval bych je zatim vycistit a pak potahnu k nim novou elektriku. Nameril sem na nich 11V, coz bych 1 V jeste uvital. O praskani zarovek bych nemel strach. Mel sem tam asi 3 roky furt samy a nic, ted sem tam dal tungsramy +60, tak to zacalo o poznani svitit lepe, ale porad ty dalkove svetla sou hrozny, prijdu po prepnuti na ne prijdu o jas, a tvori se prede mnou stin o jedoucich vozidel za mnou. Takze bych do nic potreboval dostat vic stavy.
Potreboval bych radu od nekoho, komu se ty svetla podarily rozebrat, nejakou chemii na to lepidlo a silikon nekdo nezna ?
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Přemýšlel jsem i o záměně vnitřku světel např. za vnitřek z Fobie, aby tam byly 2 H7, a aby svítily potkávačky a dálkovky společně, to by bylo super
Někde jsem četl, že se místo natáčení světel např. v pravé zatáčce rozsvěcuje pravá mlhovka, to je taky slušná vychytávka a šla by snadno realizovat
Někde jsem četl, že se místo natáčení světel např. v pravé zatáčce rozsvěcuje pravá mlhovka, to je taky slušná vychytávka a šla by snadno realizovat
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Vážení Daewoomaniaci, tak jsem dnes aplikoval výše zmíněnou úpravu. Moje dojmy:
Originál kabeláž je značně poddimenzovaná, ty dráty ke světlům mají snad jen 1mm2, při proudu okolo 10A to je docela nářez.
Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Úbytek napětí mezi EF34 a vývody žárovek je asi 0,1V oproti 1,1V před úpravou.
Kabely k žárovkám bych neměnil, asi by pak dlouho nevydržely, protože by na žárovkách bylo přes 14V.
Celá montáž ve skříňce u motoru je dost natěsno, asi časem ta relé namontuju zvenčí na bok té skřínky, směrem k akumulátoru.
Tož asi tak...
Originál kabeláž je značně poddimenzovaná, ty dráty ke světlům mají snad jen 1mm2, při proudu okolo 10A to je docela nářez.
Přívod ke kontaktům relé jsem nezapojoval před pojistku EF34 jako autor, ale až za ni (oranžový vodič D3).
Úbytek napětí mezi EF34 a vývody žárovek je asi 0,1V oproti 1,1V před úpravou.
Kabely k žárovkám bych neměnil, asi by pak dlouho nevydržely, protože by na žárovkách bylo přes 14V.
Celá montáž ve skříňce u motoru je dost natěsno, asi časem ta relé namontuju zvenčí na bok té skřínky, směrem k akumulátoru.
Tož asi tak...